Wyciek oleju

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

masa57
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pt lut 23, 2007 20:04
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Wyciek oleju

Post autor: masa57 » pt lut 23, 2007 20:16

Witam Mialem dzisiaj niespodziankę po otwrciu maski okazało się że silnik jest opryskany olejem silnikowym ,musiało to stac się w ciągu ostatnich dwuch dni w tej chwili nic nie leci podejrzewam że na uszczelniaczu wału powstała kropla lodu i to spowodowało nieszczelność.Podobną sytuację miałem ubiegłej zimy jednorazowo i potem ok.Czy ktoś miał podobny problem?



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pt lut 23, 2007 20:23

http://www.motofakty.pl/artykul/zapomni ... .html-jako ciekawostka
masa57 pisze:.Czy ktoś miał podobny problem?
dziwne zjawisko



greg

Post autor: greg » pt lut 23, 2007 21:57

masa57, proste - przypchała ci się odma zamarzającymi oparami - trzeba rozebrać i przeczyścić - wszytsko wróci do normy



masa57
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pt lut 23, 2007 20:04
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: masa57 » pt lut 23, 2007 23:21

Dzięki za radę o tym nie pomyślałem jutro to zrobię a linki które mi podałeś są nieczynne.
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » sob lut 24, 2007 14:50

Odpowietrzenie skrzyni korbowej popularnie nazywane odmą pełni bardzo ważną rolę w silniku. Uszkodzenie tego elementu może spowodować awarię jednostki napędowej.



W skrzyni korbowej, czyli kadłubie silnika, pod tłokami powstaje nadciśnienie w wyniku przedostawania się powietrza lub gazów spalinowych z komory spalania. Do prawidłowej pracy silnika potrzebne jest odpowietrzenie, które kieruje nagromadzone gazy z powrotem do cylindrów. Niedrożność odpowietrzenia pojawia się w odstojniku i usterka ta najczęściej Fot. Ryszard Polit występuje w wyeksploatowanych silnikach z powodu dużej ilości gazów przedmuchowych. Na gromadzenie się osadów wpływ ma także częstotliwość wymiany oleju i jego jakość. Im lepszy tym parowanie oleju mniejsze, a więc i ilość oparów mniejsza.



W przypadku niedrożności odpowietrzenia w skrzyni korbowej bardzo szybko tworzy się nadciśnienie i olej wyrzucany jest z silnika przez najsłabszy element - uszczelnienia. Jeśli uszczelniacz został wypchnięty z gniazda, możemy być prawie pewni, że jest to wina zatkanego odpowietrzenia i wymiana samego uszczelniacza niewiele pomoże, gdyż usterka pojawi się ponownie. Wymiana uszczelniacza może być bardzo kosztowana, ponieważ oprócz uzupełnienia oleju dochodzi jeszcze koszt uszczelniacza i robocizna, która może wynieść nawet 800 zł, jeśli uszkodzony jest uszczelniacz od strony skrzyni biegów.

O zatkaniu odmy świadczy także wypchnięty bagnet do sprawdzania poziomu oleju.



Sprawdzanie stanu odpowietrzenia skrzyni korbowej jest niestety przez wielu mechaników pomijane i bagatelizowane. Dopiero gdy dochodzi do usterki sprawdzają ten element i to nie od razu. Diagnoza odmy nie zajmuje dużo czasu, a wykrycie niedomagania przed całkowitym zatkaniem pozwoli na uniknięcie niepotrzebnych kosztów.



Kłopoty z drożnością odpowietrzenia mogą pojawić się także w nowych silnikach i dają znać o sobie przeważnie podczas zimy. Powodem jest gromadząca się wilgoć, która miesza się z olejem i osadza w odpowietrzeniu. Wówczas nawet niewielki mróz może całkowicie zatkać przepływ. Zjawisko to pojawia się najczęściej podczas jazdy na krótkich odcinkach i przy niedogrzanych silnikach. Aby uniknąć zamarzania, należy wykonywać co jakiś czas dłuższą jazdę. Silnik osiągnie wówczas odpowiednią temperaturę i nagromadzone osady odparują.



Niektórzy kierowcy, aby pozbyć się problemu zatykania odmy, gazy ze skrzyni korbowej kierują bezpośrednio do atmosfery i niestety powodują dodatkowe zanieczyszczenie środowiska. Jest to również działanie niezgodne z prawem i kierowcy z tak przerobionym silnikiem narażają się na mandat oraz negatywny wynik badania technicznego.
Autor: Grzegorz Burda



masa57
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pt lut 23, 2007 20:04
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: masa57 » sob lut 24, 2007 19:38

Dzięki wszedłem też na ten link dziękuję za pomoc
Pozdrówka



cezary
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:53
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: cezary » sob lut 24, 2007 20:07

Miałem to samo wczoraj,cała komora silnika olana olejem. Zdjąłem przewód z pokrywy zaworów i dojechałem.Ponad 0,5litra oleju nie moje. Teraz nie wiem czy mi nie wydmuchało uszczelniacza od strony koła pasowego,albo jest wyciek ,albo olej jeszcze ścieka. Ciekawe ile kosztuje wymiana? W kabinie wali spalonym olejem.........Odmę od razu czyściłem nic przyjemnego na mrozie i po ciemku na parkingu.Lód taki że musiałem wziąść do domu i potraktować letnią wodą żeby rozpuścić, a było "tylko" minus 10. Na koniec przepłukałem wszystko denaturatem i obłorzyłem folią aluminiową, albo ona mnie albo ja ją.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 315 gości