Kapitalny remont - ile to kosztuje?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Baltazar
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 227
Rejestracja: wt wrz 28, 2004 09:23
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

Kapitalny remont - ile to kosztuje?

Post autor: Baltazar » pt mar 25, 2005 09:37

ile może kosztować tzw. kapitalny remont silnika..? i co wchodzi w skład remontu? może ktoś mi to rozpisać wraz z orientacyjnymi kosztami..?

niebawem (w niedalekiej przyszłości) będę musiał ściągnąć głowicę więc może od razu poleciałbym po całości i miał potem święty spokój..

taki remont to pewnie nie w kij dmuchał więc kasę trzeba by zacząć odkładać już dziś :(


Pozdrawiam,
Baltazar

Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » pt mar 25, 2005 13:24

Kapitałka - 2000 zyla jak nic, a full zakres ze 3 tysia nawet.

Mniej więcej: szlif wału, wymiana panewek, nadwymiarowe tłoki (zpierścieniami, sworzniami itp), pionowanie korbowodów, szlif cylindrów, ew. wymiana pompy oleju, i głowica (szlif gniazd, wymiana zaworów, planowanie, ew. wymaiana prowadnic zaworowyh, szklanki hydrauliczne), plus komplet uszczelnień i inne duperele które wyjdą po drodze.
Zależy od potrzeb i stanu silnika.

Czasem lepiej kupić drugi motor.


MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!

Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1331
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » pt mar 25, 2005 13:34

Ja bym tam wolał dac 2.000, samoemu sobie dotrzeć i wiem co mam!!!
A kupisz motor i po 10.000 znowu reemont


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Re: Kapitalny remont - ile to kosztuje?

Post autor: Borys » pt mar 25, 2005 13:52

Baltazar pisze:ile może kosztować tzw. kapitalny remont silnika..? i co wchodzi w skład remontu? może ktoś mi to rozpisać wraz z orientacyjnymi kosztami..?

niebawem (w niedalekiej przyszłości) będę musiał ściągnąć głowicę więc może od razu poleciałbym po całości i miał potem święty spokój..

taki remont to pewnie nie w kij dmuchał więc kasę trzeba by zacząć odkładać już dziś :(
własnie zakończyłem remont silnika wiec moge troche powiedziec na ten temat

silnik 1.8 8v PF
koszt silnika 400 zł
koszt części 800 zł (panewni uszczelki pierscienie rozrząd itd)
koszt zrobienia głowicy 200 zł
koszt innych części - sprzegło kpl. oleje płyny 500 zł

czyli w sumie 1500 zł same części nie liczac silnika i robocizny.

na szczescie cały remont wykonałem sam. :food:


www.vrservice.pl

Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1331
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » pt mar 25, 2005 13:56

Tłoków nie wymiaeniałeś??? A wał?? - ruszałeś go??


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

Awatar użytkownika
Baltazar
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 227
Rejestracja: wt wrz 28, 2004 09:23
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

Post autor: Baltazar » pt mar 25, 2005 14:43

no ja sam tego nie zrobię... bo potem nie ruszy z miejsca :) a nawet jeśli - to potrzebne byłyby narzędzia i duuużo czasu (jak dla mnie rzecz jasna).

Czyli z tego wynika że jakieś 2000-3000pln trzeba by szykować.. jak nic..

i podejrzewam że bliżej 3000 by wyszło jak by się okazało co tam jeszcze wymaga "po drodze" naprawy...


Pozdrawiam,
Baltazar

Awatar użytkownika
Baltazar
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 227
Rejestracja: wt wrz 28, 2004 09:23
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

Post autor: Baltazar » pt mar 25, 2005 14:46

a propos - zrobienie głowicy tylko 200pln..?

w jednym z warsztatów krzyczeli nawet 1000pln za regenerację... inny z kolei krzyczał połowę tego...

pewnie planowanie głowicy to będzie mus - czy oprócz planowania coś jeszcze się zrobi z głowicą..?


Pozdrawiam,
Baltazar

Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » pt mar 25, 2005 15:08

Baltazar pisze:a propos - zrobienie głowicy tylko 200pln..?

w jednym z warsztatów krzyczeli nawet 1000pln za regenerację... inny z kolei krzyczał połowę tego...

pewnie planowanie głowicy to będzie mus - czy oprócz planowania coś jeszcze się zrobi z głowicą..?
w mojej głowicy było robione :
planowanie
wymiana prowadnic
wymiana uszczelniaczy
frezowanie gniazd


www.vrservice.pl

Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » pt mar 25, 2005 15:13

Michael G60 pisze:Tłoków nie wymiaeniałeś??? A wał?? - ruszałeś go??
nie nie ruszałem bo nie było takiej potrzeby, wał i tłoki i cylindry miały wymiar nominalny wiec załozyłem tylko nowe panewki i pierscienie

nigdzie nie jest napisane ze przy remoncie nalezy wymieniac tłoki na nowe szlifowac wał itd.

poprostu jak jest taka koniecznosc to się to wykonuje jesli nie ma to po co przepłacac

silnik który kupiłem do remontu miał przelatane ok 130 tys km w sumie mogłem wszystko zostawic na oryginale, ale se zachciało zobaczyc jak wyglada w srodku i pozakładałem nowe czesci,
przy okazji pompa oleju została troche podrasowana.


www.vrservice.pl

Awatar użytkownika
Baltazar
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 227
Rejestracja: wt wrz 28, 2004 09:23
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

Post autor: Baltazar » pt mar 25, 2005 15:13

hmm.. podzwonię po warsztatach - jak już będę miał info podeślę może małe zestawionko ;)

i dzięki wielkie za pomoc!


Pozdrawiam,
Baltazar

Awatar użytkownika
Baltazar
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 227
Rejestracja: wt wrz 28, 2004 09:23
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

Post autor: Baltazar » pt mar 25, 2005 15:21

pierwszy obdzwoniony warsztat i rezultat:

350-400pln regeneracja już zdemontowanej głowicy.

demontaż i montaż + uszczelki etc - 1500pln!


Pozdrawiam,
Baltazar

AndreTomaszów

Post autor: AndreTomaszów » pn mar 28, 2005 14:45

kompleksowa naprawa głowicy do Twojego silnika kosztuje 366 zlotych z nowymi zaworami i prowadnicami (kpl) zas bez nowych zaworow 206 zlotych
zapraszam Tomaszów Mazowiecki



Awatar użytkownika
vorlog
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 300
Rejestracja: czw sty 27, 2005 00:17
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: vorlog » wt mar 29, 2005 00:30

czyś pisze:Kapitałka - 2000 zyla jak nic, a full zakres ze 3 tysia nawet.

Mniej więcej: szlif wału, wymiana panewek, nadwymiarowe tłoki (zpierścieniami, sworzniami itp), pionowanie korbowodów, szlif cylindrów, ew. wymiana pompy oleju, i głowica (szlif gniazd, wymiana zaworów, planowanie, ew. wymaiana prowadnic zaworowyh, szklanki hydrauliczne), plus komplet uszczelnień i inne duperele które wyjdą po drodze.
Zależy od potrzeb i stanu silnika.

Czasem lepiej kupić drugi motor.
Właśnie.
Dziwne, bo Twój motorek nie wygląda na konieczny do kapitalki sądząc po wieku, pewny jesteś że tak trzeba?
Co do kapitalki- zakres pełny:
- wymiana tłoków+pierścieni+panewek
- szlif głowicy, wymiana uszczelniaczy, szklanek, popychaczy, napawanie/szlif lub wymiana wałka rozrządu
- szlif wału korbowego+wymiana panewek
kupa innych elementów- uszczelki, kontrola układu zapłonu itp.
w sumie ninimum 3000 zł na w miarę dobrych (markowych) częściach i przy taniej robociźnie...
a gdzie jeszcze pompa wody, remont rozrusznika, alternatora....
przemyśl sprawę, silnik na chodzie kupisz za 1200-1500 zł.
ale sądząc po moim nastroju o tej porze, to różnie można to na trzeźwo rozpatrywać...V.


Golf i Kałasznikow powstały na bazie tej samej filozofii-prostota, niezawodność i swoista elegancja...

Awatar użytkownika
szorka
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: pt wrz 03, 2004 22:42
Lokalizacja: pomorskie
Kontakt:

Post autor: szorka » wt mar 29, 2005 10:16

silnik który kupiłem do remontu miał przelatane ok 130 tys km w sumie mogłem wszystko zostawic na oryginale, ale se zachciało zobaczyc jak wyglada w srodku i pozakładałem nowe czesci,
przy okazji pompa oleju została troche podrasowana.

Co zrobiłeś z pompą oleju- możesz napisać coś więce- też jestem na etapie odbudowy 1.8 ABS .[/quote]


www.vwsquad.prv.pl

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 285 gości