Jak sprawdzić TDI

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

jarek65w
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 104
Rejestracja: pt lis 12, 2004 23:06
Lokalizacja: Łódż

Jak sprawdzić TDI

Post autor: jarek65w » ndz mar 27, 2005 15:15

Witam ,noszę się z kupnem autka o takim silniczku.I teraz jak sprawdzic jego stan,VAG statycznie wystarczy czy dynamicznie?Czy to da prawdziwy obraz ,jak nie to co-ciśnienie?Napiszcie jak to zrobić najlepiej i jak wiecie ile to będzie kosztować.Pozdrawiam



Awatar użytkownika
roberts
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: czw lut 24, 2005 21:34
Lokalizacja: Kraków

Post autor: roberts » ndz mar 27, 2005 19:46

Witam.Mi też marzy się tdi (90 KM 1Z, AHU, ALE). Jak będę kupował to podstawowe czynności typu olej,przedmuchy wycieki czy podczas jazdy turbinę oraz na postoju czy turbina nie przuszcza oleju itp sprawdzę sam.Ale na diagnostykę napewno pojadę zwracając uwagę aby sprawdzili mi koło pasowe na wale korbowym podobno w tych silnikach lubi być kulawe.I vag dynamiczny.Poszukaj zresztą jest sporo na forum o tych silnikach.



Awatar użytkownika
roberts
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: czw lut 24, 2005 21:34
Lokalizacja: Kraków

Post autor: roberts » ndz mar 27, 2005 19:55

Jak cię stać na kupno tdi to lepiej dołożyć na kompleksową diagnostykę auta i spać spokojnie.ILE kosztuje to się nie orientuję.



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Re: Jak sprawdzić TDI

Post autor: Corvax » pn mar 28, 2005 00:51

jarek65w pisze:Witam ,noszę się z kupnem autka o takim silniczku.I teraz jak sprawdzic jego stan,VAG statycznie wystarczy czy dynamicznie?Czy to da prawdziwy obraz ,jak nie to co-ciśnienie?Napiszcie jak to zrobić najlepiej i jak wiecie ile to będzie kosztować.Pozdrawiam
Dynamicznie, statycznie nie sprawdzisz wszystkiego, jeśli nie będzie mozliwości sprawdzenia pod obciązeniem sprawdż statycznie i przepędz auto tak powyżej 140km/h - jesli się nie bedzie mulił można ryzykować.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » pn mar 28, 2005 00:52

roberts pisze:Ale na diagnostykę napewno pojadę zwracając uwagę aby sprawdzili mi koło pasowe na wale korbowym podobno w tych silnikach lubi być kulawe.I vag dynamiczny.Poszukaj zresztą jest sporo na forum o tych silnikach.
Koło zębate - jest pod kołem pasowym - szczególnie w 1Z.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

jarek65w
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 104
Rejestracja: pt lis 12, 2004 23:06
Lokalizacja: Łódż

silnik TDI

Post autor: jarek65w » pn mar 28, 2005 12:25

Dzięki za odzew.Roberts przeczytałem na forum chyba wszyskie wątki zawierające TDI,i niestety jak napisał Corvax nie ma tam recepty jak sprawdzić taki silnik.Oglądałem nawet silnik AFN gość twierdził że na VAG jest wszystko ok. i o dziwo dla mnie po odkręceniu korka wlewu oleju -dmucha.Nie chciał mi go sprzedać tylko z ciekawości oglądałem więc przedmuchy- no nie wiem już czy to da jakiś obraz.Z turbiną także nie jest jednoznacznie ponoć łatwiej sprawdzic zwykłe TD niż TDI.Chce taki kupić bo wiadomo że gaz = kłopoty a benzynke mam od lat i :grrr: Tylko kupić taki co jeszcze pojedzie trochę a nie tylko na warsztat.I po to pytam jak sprawdzic jego stan bo znowu Corvax pisze że nawet VAG nie do końca sprawę załatwi.No i nie będzie to auto NOWE myślę gdzieś o roczniku 96-98.pozdrawiam



Awatar użytkownika
roberts
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: czw lut 24, 2005 21:34
Lokalizacja: Kraków

Post autor: roberts » pn mar 28, 2005 12:46

Na wolnych obrotach może troche dmuchać. Jak te przedmuchy są duże i do tego z olejem lub dymi lub to może świadczyć o zużytym silniku, ale najlepiej jeśli występują jakieś objawy sprawdź ciśnienie sprężania.Lepiej niech wypowiedzą się praktycy.



Mariusz D.
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: śr sty 05, 2005 17:25
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Mariusz D. » wt mar 29, 2005 08:58

Jak go zapalisz to od razu depnij gaz do dechy bez obaw, jeżeli zrobi się prawdziwa zasłona dymna jak pożar lasów Amazoni to sobie go daruj. Zakopcić musi , ale krótko i ma przestać kopcić, mój kuzyn pracuje już 10 lat w niemczech w "vw audi " i tak też swojego sprawdzaliśmy bez sprzętu profesjonalnego, a ten którego kupiłem to był chyba 20 którego oglądaliśmy w niemczech i każdy kopcił jak Jelcz z 45 tonami węgla a ten prawie nic więc warto szukać do oporu bo w końcu trafisz na warte uwagi auto. Bo jak zaczniesz sprawdzać po serwisach i płacić około 200 zł za taki przegląd profesjonalny i sprawdzisz 10 samochodów to zobacz jaki koszt tej zabawy.



jarek65w
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 104
Rejestracja: pt lis 12, 2004 23:06
Lokalizacja: Łódż

sprawdzić tdi

Post autor: jarek65w » wt mar 29, 2005 12:18

Dokładnie Mariusz o to mi chodzi,sprawdzić na VAG swoje autko oczywiscie.Tylko sprawdzac kompleksowo każde które się ogląda :panna: straszne koszta.Po to pytam więc jak najłatwiej wytypować cos wartego dalszego zachodu.Nigdy nie miałem diesla tylko benzynka i tu jakos sobie radzę.Ale diesel :goof: ,jeszcze pare porad i chyba będę gotowy.Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » wt mar 29, 2005 17:41

Mariusz D. pisze:Jak go zapalisz to od razu depnij gaz do dechy bez obaw, jeżeli zrobi się prawdziwa zasłona dymna jak pożar lasów Amazoni to sobie go daruj. Zakopcić musi , ale krótko i ma przestać kopcić, mój kuzyn pracuje już 10 lat w niemczech w "vw audi " i tak też swojego sprawdzaliśmy bez sprzętu profesjonalnego, a ten którego kupiłem to był chyba 20 którego oglądaliśmy w niemczech i każdy kopcił jak Jelcz z 45 tonami węgla a ten prawie nic więc warto szukać do oporu bo w końcu trafisz na warte uwagi auto. Bo jak zaczniesz sprawdzać po serwisach i płacić około 200 zł za taki przegląd profesjonalny i sprawdzisz 10 samochodów to zobacz jaki koszt tej zabawy.
Jak bym sprzedawał auto i usłyszał propozycje kupującego, żeby zaraz po odpaleniu silnika depnąc gaz do dechy to bym go posłał na drzewo. Nikt kto ma troche rozumu w głowie na taki test się nie zgodzi, a na dodatek niczego on nie dowiedzie. Auto z zimnym silnikiem ma zwiększoną dawkę paliwa i bedzie kopcic. Jesli juz sprawdzac w ten sposob, to na rozgrznym silniku - jesli kopci - to nie za dobrze, jednak wcale to automatycznie nie znaczy że silnik jest kaput. Mój zetorek np na rozgrznym silniku nie kopci wcale - na zimnym z kolei nie jestem aż tak odważny by sprawdzac :grin:


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Re: sprawdzić tdi

Post autor: Corvax » wt mar 29, 2005 18:29

jarek65w pisze:Dokładnie Mariusz o to mi chodzi,sprawdzić na VAG swoje autko oczywiscie.Tylko sprawdzac kompleksowo każde które się ogląda :panna: straszne koszta.Po to pytam więc jak najłatwiej wytypować cos wartego dalszego zachodu.Nigdy nie miałem diesla tylko benzynka i tu jakos sobie radzę.Ale diesel :goof: ,jeszcze pare porad i chyba będę gotowy.Pozdrawiam
Jesli planujesz kupic auto po dzwonie - kup nienaprawiane, chyba że masz do sprzedjącego pełne zaufanie - lepiej kupić bite i zrobić w dobrym warsztacie. Mam kilku znajomych blacharzy/lakierników i widziałem jak się robi auta na handel - ten dowcip o przystanku autobusowym przestaje bawić.
Jesli auto jest bezwypadkowe - posprawdzaj szczeliny blach nadwozia, szczeliny między kołami/błotnikiem, powinny być równe. Posprawdzaj szyby (rocznik) jeśli się niezgadzają np. przednia i od strony kierowcy - to nie tragedia - przednia szyba ma z regóły krótki żywot, a wymiieniona od strony kierowcy, może świadczyć o włamaniu.

Obejrzyj silnik - super czysty - podejrzane - uwalany olejem - dyskwalifikacja. Zobacz czy jest osłona pod silnikiem. Po odpaleniu na zimnym silnik bedzie klekotał i chodził nierówno - warto się trochę przejechać, kiedy temperatura będzie w połowie skali - w palnik :grin:

Auto powinno żwawo przyspieszać od 1500obr, warto sprawdzić elastyczność na 5 biegu - od 100km/h do 150-160, jeśli będzie notlauf auto będzie się kiepsko zbierać od 120-130km/h.

Próba hamowanie - czy nie sciąga - obejrzeć opony czy nie tnie itp.

Tyle można sprawdzić we własnym zakresie.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Mariusz D.
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: śr sty 05, 2005 17:25
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Mariusz D. » wt mar 29, 2005 23:07

Widzisz z szybami to sa takie pierdoły i ze szczelinami tez wiesz!!! Ja mam nową szybe przednia bo wieśniak wanną przewoził kamienie nie zasznurowaną i na garbie podbiło i rozwaliło mi szybe i porysowało maskę i co jak bedę sprzedawał auto to ktos będzie wpierał że było czołowe spotkanie z jeleniem????????? To trzeba czuć że to to auto a nie patrzeć tylko na szyby!!!!!!



Awatar użytkownika
marcinvw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 418
Rejestracja: pt sty 28, 2005 17:00
Lokalizacja: Meseritz
Kontakt:

Post autor: marcinvw » wt mar 29, 2005 23:26

no jak sie odkreci korek to zawsze bedzie dmuchało,bo w komorze korbowej poruszajace sie tłoki w gore i w duł wytwarzaja podcisnienie,a pozniej to sie wyrownuje,i tak ciagle,po to tez kazdy silnik ma odme,nawet nowy bedzie dmuchał,co innego jezeli odkreci sie korek a to bedzie mialo wplyw na prace silnika,np spadna lekko obroty,albo jesli bedzie dmuchal ale spalinami,powietrzema ma prawo sobie dmuchac jak najabardziej,a co do gazowania zaraz po odpaleniu to umnie w bloku byl tu taki jeden co tak robil i wkoncu ktoregos pieknego zimowego poranka,odpalił golfa dał tak po garach bo on tak go rozgrzewał :D:D,no i wiecie co sie stało,ukrecił pompe olejowa HAHAHAHA :D:D:D,pozatym jak Corvax powiedzial nikt przy zdrowych zmyslach niepozwolił by na takie testy auta...pozdro...


Golf III GTI 20 JAHRE AFN+0.216+chips niehamowany jeszcze.

Golf III VARIANT 96' ALH +

I tak o to całe moje życie kręci się wokół tych trzech literek "TDI" :D:D:D

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » śr mar 30, 2005 10:23

Mariusz D. pisze:Widzisz z szybami to sa takie pierdoły i ze szczelinami tez wiesz!!! Ja mam nową szybe przednia bo wieśniak wanną przewoził kamienie nie zasznurowaną i na garbie podbiło i rozwaliło mi szybe i porysowało maskę i co jak bedę sprzedawał auto to ktos będzie wpierał że było czołowe spotkanie z jeleniem????????? To trzeba czuć że to to auto a nie patrzeć tylko na szyby!!!!!!
Uprasza się o czytanie ze zrozumieniem, napisałem:
Posprawdzaj szyby (rocznik) jeśli się niezgadzają np. przednia i od strony kierowcy - to nie tragedia - przednia szyba ma z regóły krótki żywot, a wymiieniona od strony kierowcy, może świadczyć o włamaniu.
Co oznacza że jeśli każda szyba jest inna to należy się nad tym faktem zastanowić. Najczęściej wymienianymi szybami są przednia i kierowcy - i to jest w miarę normalne. Co do szczelin - jak uważasz, ale jeśli są różne to moim skromnym zdaniem auto miało dzwonka i tyle.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 348 gości