jak zdjąć tarcze przód MK4 ??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
bartmich3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 121
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 13:40
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

jak zdjąć tarcze przód MK4 ??

Post autor: bartmich3 » pn lut 19, 2007 18:47

czy tarcze są przykręcane czy trzeba je sprac młotem /



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » pn lut 19, 2007 21:01

pewnie i to i to ;) mała srubecka wek, a później lekko młotkiem.



greg

Post autor: greg » pn lut 19, 2007 21:16

przykrecone jedną śrubką - nic młotem - nawyżej czujnikiem ręcznym o wadze do 0,5 kg



Awatar użytkownika
wojciche
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: pt gru 29, 2006 10:07
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: wojciche » wt lut 20, 2007 21:00

nie męcz się stary weż wiertarkę przewierć śrubkę stożkową i dzięki temu zaoszczędzisz nerwy i conajmniej 5h roboty. Jak chcesz mieć wszystko w orginale to po zdjęciu tarczy wykręć pozostałość śruby kombinerkami (idzie łatwo bo tylko łeb się zapieka) i kup w sklepie metlowym nowe śruby z łbem stożkowym. Ja chciałem zrobić to zgodnie z instrukcją to na prawym kole odkręcałem to śrubkę 5h i udało się. Na lewej stronie nie miałem już tyle cierpliwości i po prostu ją przewierciłem. Po założeniu tarczy już drugiej nie wkręcałem.

Ta śrubka to tylko kłopot przy wymianie i nic ona nie daje.


nie ma to jak VW

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt lut 20, 2007 21:44

Wczoraj ktoś odpowiedział że niema w czwórce tej zakichanej śróbki i tarcza trzyma się tylko śróbami od koła, więc wystarczy ją "sprać" młotem. Patrzyłem teraz do serwisówki i faktycznie tak pisze.
A jeśli w jakimś aucie jest ta śróbka to od razu radzę zapomnieć o zwykłym śrobokręcie. Należy w tą śróbkę wbić młotkiem samą wymienną końcóweczkę do śrobokręta lub wkrętarki, następnie założyć na nią klucz ósemeczkę i odkręcać dalej waląc w końcówkę młotkiem. Musi puścić. Nie rozwiercać, bo kto trafi idealnie wiertarką w środek zniszczonej wcześniej śróbki/


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
wojciche
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: pt gru 29, 2006 10:07
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: wojciche » wt lut 20, 2007 22:09

rozwiercaj wiertło wybierz o grubości takiej jak ma łeb śruba . zresztąjak tarcze przewiercisz to i tak ona idzie na złom bo przeciez chceszją wymienić.


nie ma to jak VW

greg

Post autor: greg » wt lut 20, 2007 22:28

wojciche pisze:ozwiercaj wiertło wybierz o grubości takiej jak ma łeb śruba .
lepiej niewiele wieksza średnica wiertła od grubosci śrubki



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » wt lut 20, 2007 23:25

Paweł Marek pisze:Należy w tą śróbkę wbić młotkiem samą wymienną końcóweczkę do śrobokręta lub wkrętarki
Proponuje śrubokręt udarowy, w który wali sie gumowym młotkiem.Do kupienia nawet w marketach.Ni ma siły,żeby nie odkręcić.



Rychu79
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr kwie 18, 2007 15:05
Lokalizacja: poznań

Post autor: Rychu79 » śr maja 02, 2007 21:50

Witam wszystkich
jestem tu nowy więc nie wiem czy w dobrym miejscu zadaję pytanie, chodzi mi właśnie o tę śrubkę mocującą tarcz do piasty, dzisiaj przy wymianie tarcz musiałem je rozwiercić, za nic nie chciały puścić moje pytanie brzmi czy ta śrubka jest niezbędna



Awatar użytkownika
WiRaGe
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 201
Rejestracja: pt mar 23, 2007 16:15
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Post autor: WiRaGe » śr maja 02, 2007 21:55

greg pisze:nawyżej czujnikiem ręcznym o wadze do 0,5 kg
To sie uśmiałem :rotfl: :rotfl: :rotfl:



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » ndz maja 06, 2007 22:30

Rychu79 pisze:czy ta śrubka jest niezbędna
nie jest niezbędna, ale lepiej jak by była. Trzeba idealnie w środku urwanej srubecki wywiercić otworek wiertłem 4,2 mm i nagwintować gwintownikiem 5 mm, kupić srubkę i będzie git.

[ Dodano: Nie Maj 06, 2007 22:31 ]
WiRaGe pisze:To sie uśmiałem
Tu się nie ma z czego smiac, ty pojedź do "fachowca" i zobacz jak się wyciaga np. sworzeń zwrotnicy ;)



Awatar użytkownika
WiRaGe
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 201
Rejestracja: pt mar 23, 2007 16:15
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Post autor: WiRaGe » ndz maja 06, 2007 22:49

stonefree pisze:Tu się nie ma z czego smiac, ty pojedź do "fachowca" i zobacz jak się wyciaga np. sworzeń zwrotnicy
Ja wiem o co chodzi "bez sierpa i mlota nie idzie robota" tylko takiego określenia jeszcze nie słyszałem :) pozdrawiam



Awatar użytkownika
rabbit1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 268
Rejestracja: śr kwie 05, 2006 01:40
Lokalizacja: Pabianice
Kontakt:

Post autor: rabbit1 » ndz maja 06, 2007 23:11

powal w nią młotkiem dobry bit i grzechotka i musi pujśc


www.vwtp.phorum.pl Pabianikcki klub vw

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 442 gości