Stukanie (jak przy przegubie) na prostych kołach

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

gixy
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: pt paź 20, 2006 23:57
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Stukanie (jak przy przegubie) na prostych kołach

Post autor: gixy » wt lut 20, 2007 21:29

Witam
słuchajcie- poradzcie co to Waszym zdaniem moze byc, bo byłem u dwóch mechaników i kazdy mowi co innego, a problem jest taki ze:
Dzis zauwazylem, a raczej uslyszalem stukanie (tak samo strzela przegub(jesli jest zły) jak sie go sprawdza jadac powoli na max. skreconych kołach)- tyle tylko, ze to moje jest cichsze i przy... prostych kołach. Jak skrecam i chce zrobic tak jak sie przeguby sprawdza(czyli robie kołko w jedna i w druga) to cisza...
Z objawów to jeszcze tyle powiem, ze najbardziej to słychac (i w ogole sie tylko wtedy pojawia) przy predkosci 30-40 km/h. A co najbardziej wkurzajace- raz to słychac, a innym znow razem cisza i spokoj.
Jesli moze sie to okazac wazne to powiem jeszcze tyle, ze jak np. przejezdzam przez policjanta, albo z bardzo wysokiego kraweznika zjezdzam- to jak przednie koła zjada- to w tym momence co 'dotkna" podłoza, no to słychac takie lekkie trzeszczenie(jakby przegub), ale to moment-a tak to spokoj.
Co o tym myslicie???O co moze Waszym zdaniem chodzic?

A tak przy okazji jeszcze jedna kwestia: wiem ze musze sie liczyc z wymiana paska rozrzadu w niedalekiej perspektywie czasu. I tu pytanie: czy jak sie ten pasek wymienia to tylko tyle nalezy zrobic i wystarczy, czy z zasady- jak sie wymienia pasek to i cala reszte (napinacze itd?)


kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie

Awatar użytkownika
wojciche
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: pt gru 29, 2006 10:07
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: wojciche » wt lut 20, 2007 21:41

gixy pisze:najbardziej wkurzajace- raz to słychac, a innym znow razem cisza i spokoj.
u mnie było tak samo to wewnętrzny przgub.

Tylko musisz sprawdzić który. (podnieś jednąstrone auta i wrzuć na 2 i niech sie koło kręci, jezeli nie ta strona to podnieś drugą i postępuj tak samo
Jak już będziesz wiedział który to kup prrzeguby Lobro z osłoną ( koszt około 200zł po zniżkach).
gixy pisze:A tak przy okazji jeszcze jedna kwestia: wiem ze musze sie liczyc z wymiana paska rozrzadu w niedalekiej perspektywie czasu. I tu pytanie: czy jak sie ten pasek wymienia to tylko tyle nalezy zrobic i wystarczy, czy z zasady- jak sie wymienia pasek to i cala reszte (napinacze itd?)

Nie oszczędzaj na częsciach napinacz to koszt zaledwie 50zł. Wymień pasek i napinacz i EW. pompe wody ( bo nie wiem jaki masz silnik)

[ Dodano: 20 Lut 2007 20:43 ]
Z TEGO CO PAMIęTAM TO W 1.3 POMPA WODY NA WIELOKLINIE także wymiana to pasek i rolka.

[ Dodano: 20 Lut 2007 20:43 ]
1.8 przepraszam


nie ma to jak VW

Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » wt lut 20, 2007 21:51

No to ja mam tak samo i przy takiej samej prędkości słychać to pukanie najbardziej.
A wszystko zaczęło się po wymianie przednich łożysk. Ustawienie zbieżności nic nie pomogło, a łożyska są O.K.
Nie wiem, czy to nie od tego, że używaliśmy dużej siły, aby odkręcić nakrętkę od przegubu.

Pukanie to dosłownie czuć pod nogą jak się rozchodzi po podłodze.

Czy to możliwe, że przegub na wykończeniu tak było słychać?

[ Dodano: 20 Lut 2007 20:51 ]
Może ktoś się jescze wypowie na ten temat..


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
wojciche
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: pt gru 29, 2006 10:07
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: wojciche » wt lut 20, 2007 22:05

prezesso25 pisze:Pukanie to dosłownie czuć pod nogą jak się rozchodzi po podłodze.
Dokładnie to wewnetrzny przegub.

Zapraszam na kanał i diagnozować który.


nie ma to jak VW

greg

Post autor: greg » wt lut 20, 2007 23:21

gixy, trochę oleju + strzykawka + igła - wbij igłę w manżetę przegubu i trochę oleju - potem ponaciskaj trochę tą osłonę zeby rozmieszać - wg mnie robi ci się kluch ze smaru i powoduje bicia podczas jazdy - no chyba ze wybuliło ci oponę



Awatar użytkownika
koonrad
majster ulepszacz
majster ulepszacz
Posty: 1048
Rejestracja: czw cze 22, 2006 22:26
Lokalizacja: BełchatóVW
Kontakt:

Post autor: koonrad » wt lut 20, 2007 23:52

miałem to samo z przegubami!! cykało i chrobotało jak jechałem do przodu przy niewielkich szybkosciach, za porada kolegi zmieniłem zewnetrzne i nic to nie dało. Co ciekawe jak auto było podniesione i był bieg zapiety to nie było nic słychać!!
drogą dedukcji doszedłem że albo przegub wewnętrzny albo skrzynia się się kończy.

zmieniłem wewnetrzne i jest lalka!!

pozdrawiam


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=175064][img]http://img150.imageshack.us/img150/416/clipboard01do1.jpg[/img][/url]

rafek81

Post autor: rafek81 » śr kwie 04, 2007 02:29

prezesso25 pisze: A wszystko zaczęło się po wymianie przednich łożysk. Ustawienie zbieżności nic nie pomogło, a łożyska są O.K.
Nie wiem, czy to nie od tego, że używaliśmy dużej siły, aby odkręcić nakrętkę od przegubu.
wiec pytanie czy walniety przegub czy łozyska do pupy.. albo przy wymianie łozysk został uszkodzony przegub..??

u mnie zauwazyłem cos podobnego.. slychac stukanie przy lekkim przyspieszaniu.. jak puszcze noge z gazu albo depne mocniej to stukanie porzestaje... dzieje sie tak na wyprostowanych kołach... i jeszcze jedna uwaga dzieje sie tak tylko na 3,4,5 biegu.. na 1 i 2 nic nie stuka.. wiec na co stawiacie.. przegub? skrzynia, sprzegło.. czy moze łozyska.. bo juz sam sie pogubilem...



Bąku
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 794
Rejestracja: pn lut 19, 2007 17:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Bąku » śr kwie 04, 2007 10:46

Nie oszczędzaj na częsciach napinacz to koszt zaledwie 50zł
ja wczoraj sobie wymieniałem rozrząd i też myślałem że napinacz paska tak z 50zł tym czasem napinacz INA made in germany 128.50 :panna: ale cóż no na tej części oszczędzał niebęde
co do tematu mam mniej więcej podobny problem ale u mnie się dzieje tak przy 50km/h i u mnie drgania czuć na kierownicy a że felgi mam prawie kwadratowe z takimi już go kupiłem to zaczne od nich niedługo przybędą do mnie alumy 15" i zobaczymy jak je założe i dalej będzie to samo to też pewnie przegub do :ass: ale zastanawie mnie to że przegub wewnętrzny powinien dawać objawy niezależnie od prędkości chyba....



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » śr kwie 04, 2007 12:05

Bąku pisze:u mnie drgania czuć na kierownicy a że felgi mam prawie kwadratowe z takimi już go kupiłem to zaczne od nich niedługo przybędą do mnie alumy 15" i zobaczymy jak je założe i dalej będzie to samo to też pewnie przegub do :ass: ale zastanawie mnie to że przegub wewnętrzny powinien dawać objawy niezależnie od prędkości chyba....
gorzej jak nic z tego i wyjdzie że to mechanizm różnicowy w skrzyni
czego oczywiście nie życzę :smoke:


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
sHpAaKu
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: wt lis 14, 2006 14:27
Lokalizacja: TOS

Post autor: sHpAaKu » śr kwie 04, 2007 13:01

Ja miałem przygodę z przegubami. Waliło przy przenoszeniu napędu na prostej, łukach i zakrętach czasem (zależy jak się ułożył przegub). Rozebrałem, wymyłem w benzynie i najbarziej "wygryzione" były zewnętrzne mimo że waliło podczas jazdy na wprost. Wewnętrzne były wyrobione ale bez wrzerów.


Obrazek 171KM / 380Nm

Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 423 gości