Skaczace obroty silnika.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Dominik107
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 20:43
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Skaczace obroty silnika.

Post autor: Dominik107 » pn lut 19, 2007 03:39

Witam mam problem ze swoim VW a mianowicie jak jest zimny i go odpale to czesto tak jakby nie mial tego "ssania" i chodzi na wolnych przez co gasnie i nie da sie nim jechac za bardzo a jak sie nagrzeje trzyma 1250 obr/min. Tak samo jest na benz i gazie przy czym zauwazylem ze na gazie sa wyzsze obroty niz na benz o jakies 100-150obr/min. Niewiem za bardzo od czego zaczac szukanie usterki. Moze ktos cos podpowie. Pozdrawiam. Dodam jeszcze ze sonda jest nie podlaczona ale takiego juz kupilem i jezdzilem tak do tej pory przez 2,5 roku i bylo oki poza tym stalo sie to jak wzialem akumulator do podladowania. Przed wyjeciem chodzilo wszystko jak w zegarku a po wlozeniu naladowanego juz pojawil sie ten problem(akumulator nie byl rozladowany) poprostu wyjalem go profilaktycznie zeby uzupelnic elektrolit i podladowac. Probowalem juz rozlaczac aku na jakies 15-20 min i nie pomoglo. Pomozcie bo spalanie mnie zje :food:



luban88
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pt lut 16, 2007 19:23
Lokalizacja: mikołów
Kontakt:

Post autor: luban88 » pn lut 19, 2007 17:02

witam. po pierwsze jezeli masz ogromne spalanie to podłącz sobie sonde. a co do obrotów obejzyj silniczek krokowy(jezeli to jednopunkt) to silniczek jest z przodu wtrysku po lewej stronie. odkrec go i sobie go wyczysc rozpuszczalnikiem. chyba ze ma juz swoje lata i sie wytarły styki i juz nie działa poprawnie

[ Dodano: 19 Lut 2007 16:04 ]
aha sprawdz czy nie łapie lewego powietrza na ptrzewodach i sprawdz czy posstawa wtrysku nie jest uszkodzona. poruszaj wtryskiem na zapalonym silniku jak obroty bedą szalec to wymien podstawe wtrysku.


luban

Dominik107
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 20:43
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Dominik107 » pn lut 19, 2007 20:14

Wlasnie spalanie jest w normie tylko przez to ze obroty sie utrzymuja wzroslo. A sondy niewiem jak podlaczyc bo kostki nie ma a sa 2 przewody i nie chce nic pochrzanic. Ale prawde mowiac zapomnialem o tej podstawie wtrysku. Jutro posprawdzam wszystko mam nadzieje ze to bedzie ktoras z tych rzeczy co opisales.



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » pn lut 19, 2007 20:57

na mój gust to czujnik temperatury - sprawdz czy zmienia opór na zimno 2-3 kOhm, na ciepło 200-300 Ohm. Na jego podstawie sterowana jest dawka paliwa inna dla ciepłego i zimnego silnika. :bigok:


TDPower

Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » pn lut 19, 2007 21:24

Potwierdzam to co powiedział kolega ppoll27 (jak zawsze) ale wtrące swoje 3 grosze. Możliwe, że komputer od benzyny przyłapał błędy od instalacji gazowej. A tak swoją drogą to podziwiać talent i wyrachowanie gazowników. Zeby odpinać sonde po złożeniu gazu...no comment. W takim wypadku samochód nie daje się do jazdy na benzynie. Brak sondy = wartość średnia w kompie = tryb awaryjny = lipa i szybkie zużycie silnika.



Dominik107
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 20:43
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Dominik107 » wt lut 20, 2007 00:45

Ja go kupilem juz takiego z odlaczona sonda i jezdzilem tak do tej pory i bylo oki. Spalanie benz tez bylo w sumie jak na taki duzy silnik super wiec nie kombinowalem zeby to podlaczac. Ale teraz sie juz za to wezme. Silnik mam super i ogolnie na auto raczej narzekac nie moge. Powiem ze nie szkoda mi ze musze na niego kase wydac bo auto naprawde warte wylozenia kasy. A gazownicy swoja droga. Gazu pali ok 6l wiecej niz benz i to jest instalka 1 generacji. Mieszanka jest ustawiona w sumie na najubozsza jaka tylko jest mozliwa zeby nie uszkodzic silnika.



Awatar użytkownika
wojciche
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: pt gru 29, 2006 10:07
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: wojciche » wt lut 20, 2007 21:59

dobre ... 5l więcej niż benzyny to poco jeździć na gazie i maltretować silnik.

Bez sondy lambda to dziwne że ten silnik poprawnie pracował.


nie ma to jak VW

Dominik107
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 20:43
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Dominik107 » śr lut 21, 2007 00:45

wojciche pisze:dobre ... 5l więcej niż benzyny to poco jeździć na gazie i maltretować silnik.
Bo liczac tak w zaokragleniu 8l spalania benz po 4zl to 32zl a 13l gazu po 2zl to 26zl. Wiec jakby nie bylo oszczednosc. A z tym gazem zrobie teraz porzadek bo tak to nie moze byc no i przy okazji sonde podlacze.



Awatar użytkownika
wojciche
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: pt gru 29, 2006 10:07
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: wojciche » śr lut 21, 2007 08:32

Dominik107 pisze:8l spalania benz po 4zl to 32zl a 13l gazu po 2zl to 26zl.


wielka mi oszczędność to instalacja gazowa sie zwróci za 15lat. Pomyśl ile byś benzyny zatankował za tą instalację. A wymiana części eksploatacyjnych silnika i zużycie silnika to też trzeba wziąć pod uwagę. No i na koniec same problemy z tym gazem

U mnie paliwo po 3.6 a gaz 2.zł czyli 28.8 do 26 różnica raptem 2 zł

[ Dodano: 21 Lut 2007 07:55 ]
przepraszam napisałeś że 6l więcejczyli licząc 8l po 4zł to 32zł a gazu 14 po to 28 zł
przytanszej benzynie bo tak jest wychodzi ci nawet więcej za gaz


nie ma to jak VW

Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » śr lut 21, 2007 10:15

Dominik107 pisze:
wojciche pisze:dobre ... 5l więcej niż benzyny to poco jeździć na gazie i maltretować silnik.
Bo liczac tak w zaokragleniu 8l spalania benz po 4zl to 32zl a 13l gazu po 2zl to 26zl. Wiec jakby nie bylo oszczednosc. A z tym gazem zrobie teraz porzadek bo tak to nie moze byc no i przy okazji sonde podlacze.
Kłania się wizyta u jakiegoś porządnego gazownika - dobrze zrobiony gaz pali ciut więcej niż benzyna.
Po odłączeniu sondy masz kompa w trybie awaryjnym (czyli mieszanka ustawiona na stałe) więc i osiągi nędzne i spalanie fatalne (ok 12 l/100), i kiepskie zapalnie i falowanie obrotów. U ciebie dodatkowo wpadło to że odpinając akumulator zresetowałeś kompa, który przy starcie wykrył sobie usterek i stąd kłopoty ... :bigok:


TDPower

Dominik107
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 20:43
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Dominik107 » pt lut 23, 2007 11:09

Witam naprawilem swoja usterke okazalo sie ze trzeba bylo dobrze uszczelnic w sumie caly gaznik od wtrysku(czy jak to sie nazywa) bo tyle powietrza lapal ze jak sie go ruszylo to tylko syczenie bylo slychac zamiast powietrza. Dzieki koledze luban88 za pomoc. Punkciki rozdane. Pozdro



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 454 gości