Nagly spadek mocy po wymianie sondy halla

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

tomaszg
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: wt lip 05, 2005 22:45
Lokalizacja: Gdynia

Nagly spadek mocy po wymianie sondy halla

Post autor: tomaszg » wt lut 20, 2007 17:10

Witam,
ostatnimi czasy padla mi w golfie III variant 1.8 sonda halla, po jej wymianie auto slabo ciagnie w zasadzie na kazdym biegu. Trudno tez zapala rano (ale to juz przed wymiana sondy bylo). Nic nie stuka, tylko ten slabo ciagnacy silnik, nawet jak sie rozgrzeje.

Co to moze byc?


Pozdrawiam
Gregor

Golf III Variant 1.8 75KM 95 r.

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » wt lut 20, 2007 17:20

zapewne zaplón nie został wyregulowane po wymienie halla, nie wiem jak jest w mk3 ale w mk2 jest on u podstawy rozdzielacza zaplonu i mimo woli trzeba "zgubic" idealny zaplon zeby wymienic ten czujnik, potem trzeba ustawic go ponownie lampą stroboskopową, problem powinien zniknąć./...ewentualnie hall walnięty...pozdrawiam



tomaszg
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: wt lip 05, 2005 22:45
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: tomaszg » wt lut 20, 2007 17:29

A to ze przed wymiana halla ciezko zapalal rano? Co ciekawe gorzej bylo jak bylo wilgotno niz jak byl siarczysty mroz (wtedy bywalo ze palil od reki).

Dodam, ze latwiej tez zapalal jak na spadku ulicy stal przodem w dol.


Pozdrawiam
Gregor

Golf III Variant 1.8 75KM 95 r.

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » wt lut 20, 2007 17:32

tomaszg pisze:A to ze przed wymiana halla ciezko zapalal rano?
moze to nie miec zwiazku z czujnikiem halla...
to jak z tym czujnikiem w mk3 ? gdzie on sie znajduje? trzeba ingerowac w ustewnaie zaplony zeby go wyajc jesli tak to jzu ci napisalem co jest przyczyna ze po wymianie marnie idzie na kazdy miegu, co jeszcze cchesz wiedziec? pozdr



tomaszg
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: wt lip 05, 2005 22:45
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: tomaszg » wt lut 20, 2007 17:34

Mechanik wymontowal cala puszke z czujnikiem (zeby mi go dac na wzor do kupienia) wiec pewnie cos ruszyl.

[ Dodano: Wto Lut 20, 2007 17:05 ]
sas_gti pisze:
tomaszg pisze:A to ze przed wymiana halla ciezko zapalal rano?
moze to nie miec zwiazku z czujnikiem halla...
A z czym moze to miec zwiazek? Kable wysokiego napiecia? Pompa paliwowa (wlacza sie normalnie)?

A moze po wymianie halla warto zresetowac kompa przez odpiecie klemy od aku?


Pozdrawiam
Gregor

Golf III Variant 1.8 75KM 95 r.

Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » śr lut 21, 2007 10:36

Przede wszystkim warto ustawić zapłon, byle nie na słuch! - w mk3 trzeba "zblokować" kompa w jakiś specjalny tryb - sprawdź czy twój mechanik tak zrobi, jesli nie to szukaj innego .... :bigok:


TDPower

tomaszg
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: wt lip 05, 2005 22:45
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: tomaszg » śr lut 21, 2007 12:11

Dzisiaj jestem umowiony na regulacje zaplonu.

Po ustawieniu zaplonu smiga ze hej, mech posluzyl sie lampa stroboskopowa.

A co powiecie na te ciezkie poranne zapalanie kiedy auto stoi pupa w dol ulicy?
Jak wspominalem gorzej jest jak jest wilgotno na zewnatrz niz jak jest mroz.

Przewody WM ? (wilgoc)


Pozdrawiam
Gregor

Golf III Variant 1.8 75KM 95 r.

Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » czw lut 22, 2007 11:42

tomaszg pisze:Dzisiaj jestem umowiony na regulacje zaplonu.

Po ustawieniu zaplonu smiga ze hej, mech posluzyl sie lampa stroboskopowa.

A co powiecie na te ciezkie poranne zapalanie kiedy auto stoi pupa w dol ulicy?
Jak wspominalem gorzej jest jak jest wilgotno na zewnatrz niz jak jest mroz.

Przewody WM ? (wilgoc)
Heh, to co piszesz wygląda na jakiś problem z układem zapłonowym zwałaszcza że jest związane z wilgotnościa.
Spróbuj:
Nie ruszając nic odpalic zimny i mokry ;) silnik wieczorem z otwartą klapą tak żeby można było patrzyć co się dzieje - spora szansa że wypatrzysz ewentualne przebicie (iskry, takie charakterystyczne trzaskanie).
warto zajrzeć pod kopułkę i na palec (czy jest sucho i czysto czy styczki weglowe są OK, czy nie jest nadpalona, popekana i wyczyścic, ewentualnie wymienić - uważaj żeby nie pomylić przy ponownym zakładaniu)
warto przetrzeć (wysuszyć) kable i też sie im przyjrzec (przy zakładniu nie pomylić kolejności)
warto się przyjrzec cewce - czy jest sucha, nia ma pękniec nadtopień itp.
To moze być tak że w którys element włazi woda - i jest klopot dopóki się nie nagrzeje i nie wyschnie ... :bigok:


TDPower

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot] i 129 gości