Skrzynia biegów

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Warmiak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 95
Rejestracja: ndz lis 05, 2006 12:31
Lokalizacja: Działdowo
Kontakt:

Skrzynia biegów

Post autor: Warmiak » ndz lut 18, 2007 21:42

Po krótce opis problemu.Po odpaleniu auta np.rano...jedynke musze wbijac wprost siłą,dwójki szukam czasem ze 3 sekundy.......słychac przy tym ciche piski.Po kilku minutach jazdy...(co zatym idzie zmieniania biegów)...problem pisków i trudnosci z wchodzeniem biegów jakby znika....daje się wrzucać biegi bez wiekszych problemów.....Jednak dziś przejechałem sie golfem kumpla..taka sama wersja golfa wiec i skrzynia chyba ta sama......Biegi wchodza jednym palcem....u mnie sporo trudniej.Co moge z tym zrobić?
Ostatnio zmieniony ndz lut 18, 2007 21:49 przez Warmiak, łącznie zmieniany 1 raz.


My tu Gadu-Gadu a tam panienki stygną - mówi grabarz do grabarza

[img]http://img180.imageshack.us/img180/7369/new1wj9.gif[/img]

Awatar użytkownika
Szosownik
Forum Master
Forum Master
Posty: 1307
Rejestracja: sob lis 25, 2006 23:39
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Szosownik » ndz lut 18, 2007 21:49

sprawdź poziom oleju w skrzyni
ja wymieniałem u siebie te wszystkie elementy widoczne w komorze silnika te od biegów by polepszyć całkowicie ich wchodzenie



Awatar użytkownika
Warmiak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 95
Rejestracja: ndz lis 05, 2006 12:31
Lokalizacja: Działdowo
Kontakt:

Post autor: Warmiak » ndz lut 18, 2007 21:56

a jak sprawdzić stan oleju w skrzyni?


My tu Gadu-Gadu a tam panienki stygną - mówi grabarz do grabarza

[img]http://img180.imageshack.us/img180/7369/new1wj9.gif[/img]

Awatar użytkownika
Szosownik
Forum Master
Forum Master
Posty: 1307
Rejestracja: sob lis 25, 2006 23:39
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Szosownik » ndz lut 18, 2007 21:59

Warmiak pisze:a jak sprawdzić stan oleju w skrzyni?

w skrzyni z boku jest śruba na imbus
odkręcasz i sprawdzasz palcem
najlepiej jak jest olej do dolnego poziomu otworu

[ Dodano: 18 Lut 2007 21:05 ]
a jak jest go za dużo to jak odkręcisz to może ci polecieć
ale będzie to oznaczać na 100% że olej jest i sie tym nie przejmuj tylko zakręć



preker20
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 662
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 23:40
Lokalizacja: lodz/zgierz
Kontakt:

Post autor: preker20 » ndz lut 18, 2007 23:09

Szosownik pisze:w skrzyni z boku jest śruba na imbus
odkręcasz i sprawdzasz palcem
najlepiej jak jest olej do dolnego poziomu otworu
tylko odkrec gorna srube a nei dolna:]


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/176151.html][img]http://images.spritmonitor.de/176151.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Jerzas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 434
Rejestracja: wt gru 05, 2006 11:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jerzas » ndz lut 18, 2007 23:19

W skrzyni powiniem być tylko i wyłącznie olej syntetyczny lepkości 75W90 i klasy gl-4 (gl-4/gl-5).
Jesli nie jesteś pewnien czy masz syntetyk to zainwestuj w to.
Oleje połsyntetyczne lub mineralne powodują trudne wrzucanie biegów, zwłaszcza jak olej jest zimny (na początku jazdy).



eidos
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 731
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 19:09
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: eidos » ndz lut 18, 2007 23:24

Jerzas pisze:W skrzyni powiniem być tylko i wyłącznie olej syntetyczny lepkości 75W90 i klasy gl-4 (gl-4/gl-5).
Jesli nie jesteś pewnien czy masz syntetyk to zainwestuj w to.
Oleje połsyntetyczne lub mineralne powodują trudne wrzucanie biegów, zwłaszcza jak olej jest zimny (na początku jazdy).
Kolega ma 100% racje, przerabiałem ten temat u siebie. Mimo zapewnien sprzedawcow ze na polsyntetyku bedzie ok, nie było!!!
Tylko pelen syntetyk!!!!



Awatar użytkownika
Jerzas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 434
Rejestracja: wt gru 05, 2006 11:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jerzas » ndz lut 18, 2007 23:34

Do wymiany oleju w skrzyni biegów będziesz potrzebował klucz ampulowy 17 mm (do kupienia w sklepie metalowym za 10 zł). Śruba do spuszczania oleju jest w najniższym punkcie skrzyni. Śruba do nalewania jest z boku od stony lewego koła. Żeby nalać olej bedziesz potrzebował dużej strzykawki lub czegoś w tym stylu. Lej olej do momentu aż zacznie sie wylewać (okoła 2 litry).



Awatar użytkownika
Warmiak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 95
Rejestracja: ndz lis 05, 2006 12:31
Lokalizacja: Działdowo
Kontakt:

Post autor: Warmiak » pn lut 19, 2007 01:16

W skrzyni powiniem być tylko i wyłącznie olej syntetyczny lepkości 75W90 i klasy gl-4 (gl-4/gl-5).
Mógłbys polecić jakiegoś poządnego producenta i powiedziec ile tego oleju kupić zeby napewno starczyło.....i ile on moze kosztowac ostentacyjnie.Zalezy mi na jakosci:)


My tu Gadu-Gadu a tam panienki stygną - mówi grabarz do grabarza

[img]http://img180.imageshack.us/img180/7369/new1wj9.gif[/img]

eidos
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 731
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 19:09
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: eidos » pn lut 19, 2007 01:22

Ja osobiscie polecam mobila. Kosz za 1l to ok 60zl a do skrzyni wchodzi niecałe 2l

http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=166529992 tutaj masz na jakiejs przypadkowej aukcji, nawet taniej niz ja placilem w sklepie.
Mam ten olej od ubiegłego roku i nie ma zadnych problemów z biegami przy -20 czy przy +30 a skrzynie mam taką jak Ty, ponieważ moja sie posypała i kupilem na szrocie od golfa3 z silnikiem ABS. Pasuje bez zadnych przeróbek. Niestety ma krótsze przełożenia, ale to juz inna bajka



Awatar użytkownika
Jerzas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 434
Rejestracja: wt gru 05, 2006 11:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jerzas » pn lut 19, 2007 18:56

Ja myślę, że oleje takich firm jak wspomniany juz mobil a także castrol, elf, valvoline, texaco bardzo dobrze spełnią twoje oczekiwania. Najważniejsze, żeby to był pełen syntetyk 75W90 i spełniał specyfikacje GL-4 lub GL-4/GL-5 (obie naraz). Na to musisz zwrócić uwage a czy to bedzie mobil czy castrol czy coś innego to juz twój wybór albo najczęsciej poprostu ten co akurat bedzie w sklepie. Cena za litr tak jak napisał eidos w granicach 60 zł za litr.



preker20
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 662
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 23:40
Lokalizacja: lodz/zgierz
Kontakt:

Post autor: preker20 » pn lut 19, 2007 19:05

Jerzas pisze:Do wymiany oleju w skrzyni biegów będziesz potrzebował klucz ampulowy 17 mm
albo uzyj sruby do kol z dospawana duzo nakretka na klucz 23 bodajze


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/176151.html][img]http://images.spritmonitor.de/176151.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Warmiak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 95
Rejestracja: ndz lis 05, 2006 12:31
Lokalizacja: Działdowo
Kontakt:

Post autor: Warmiak » pn lut 26, 2007 20:44

Olej wymieniony na taki jaki proponowaliscie (Mobil 1).....a skrzynia jak chodziła tak chodzi....smiem stwierdzic ze moze nawet minimalnie gorzej....nadal słychac takie minimalny pisk przy przełączaniu biegów.....macie jakies rady?Bo niechce czegos zepsuc na siłe


My tu Gadu-Gadu a tam panienki stygną - mówi grabarz do grabarza

[img]http://img180.imageshack.us/img180/7369/new1wj9.gif[/img]

GROJSON
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pt cze 16, 2006 10:15
Lokalizacja: Będzin
Kontakt:

Post autor: GROJSON » pn lut 26, 2007 21:22

W takim razie to beda synchronizatory. Mam ten sam problem u siebie tylko z synchronizatorem 1 i 2 buegu.Rano na gestym oleju slychac zgrzyty, 2 nie chce wchodzic. Po rozgrzaniu oleju problem znika, ale przy szybkich redukcjach i zmianach biegu zawsze zazgrzyta.
pozdrawiam



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 439 gości