Ściąga przy hamowaniu
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Ściąga przy hamowaniu
Witam ! Ostatnio no może od jakiegoś czasu hamulce w moim golfiku szwankują ściąga przy hamowaniu , piszczą klocki, pedał jest raz twardy raz normalny , hamulec czasami mimo wciskania jest słaby .Na pewno trzeba gdzieś popatrzeć coś wymienić itd. chodzi o to czy są do jakieś zestawy naprawcze hamulca do golfa MKII 1.3 >dodam że klocki wymieniałem rok temu a szczeki ,cylinderki i sprężyny około 2 lat temu nie mam pojecia co jest że raz jest OK a raz ledwo hamuje czy płyn ma jakieś termin ważności ?? Pozdrawiam !!
lubie wiedziec co mam i czym jadę
GG 6546710
GOLFIK MK III 1.8 ADZ + LPG
Passata B5 1.6 AHL+LPG
GG 6546710
GOLFIK MK III 1.8 ADZ + LPG
Passata B5 1.6 AHL+LPG
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 725
- Rejestracja: czw lis 10, 2005 00:02
- Lokalizacja: Aleja Zasłużonych...
- Kontakt:
jedna strona Ci mocniej hamuje a druga slabiej, ewentualnie zbieznosc ale to by sciagalo nie tylko przy hamowaniu, sprawdz czy opony sa rowno napompowanepepo7 pisze:Witam ! Ostatnio no może od jakiegoś czasu hamulce w moim golfiku szwankują ściąga przy hamowaniu
czas je wymienic (ewentualnie mozna sprobowac przeczyscic ale i tak po jakims czasie trzeba bedzie wymienic)pepo7 pisze:piszczą klocki
trzeba bedzie odpowietrzyc caly ukladpepo7 pisze:pedał jest raz twardy raz normalny
a rosnie tzn staje sie twardy czy dalej jest tak samo ?pepo7 pisze:hamulec czasami mimo wciskania jest słaby
ewentualnie cos z serwem (nie wiem czy masz, popompuj hamulec az bedzie twardy trzymaj go i odpal auto zobacz czy dalej bedzie na tej wysokosci czy pojdzie na dół (ewentualnie przy wlaczonym zaplonie nie pamietam dokladnie))
teoretycznie mapepo7 pisze:czy płyn ma jakieś termin ważnośc
wyznacznikiem nie sa lata tylko przejechane km a nawet nie czestotliwosc uzywania hamulcow jak takze sposob uzywania, mozesz zajechac klocki w miesiac a mozesz dwa lata jezdzicpepo7 pisze:dodam że klocki wymieniałem rok temu a szczeki ,cylinderki i sprężyny około 2 lat temu
cos tam jest, tzn zestawy do zaciskow itp nie wiem dokladniepepo7 pisze:czy są do jakieś zestawy naprawcze hamulca do golfa MKII 1.3
z przodu wymien klocki tarcze cylinderki jesli dobre to zostaw, przeczysc tloczki, z tylu wymien szczeki sprawdz dzialanie recznego (jesli slabo trzyma wymien dwie linki), wymien plyn hamulcowy na jakis dobry, odpowietrz uklad i powinno byc dobrze
ale na poczatku posprawdzaj wszystko, moze nie bedzie trzeba wymieniac wszystkiego
równieżpepo7 pisze:Pozdrawiam !!
[ Dodano: Nie Lut 18, 2007 20:01 ]
dlugawy ten post sie zrobil
- stonefree
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4033
- Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
- Lokalizacja: WO
- Kontakt:
PGrzemek, stary, przystopuj troszkę z tymi wymianami...
pepo7, Płyn hamulcowy trzeba wymieniać co 2 lata, a to z takiej przyczyny, że lubi on wciągać wilgoć z powietrza i nie dość,że łatwiej się zagotowuje, to powoduje jeszcze szybszą korozję układu. Trzeba go więc kategorycznie wymienić, kup płyn DOT-4 dobry, np. TRW.Co do ściągania - jak mocno ściąga?Czy np. przy dużej predkości jedzie na drugi pas, czy gwałtownie zarzuca i musisz ostro kontrować fajerą? Takie lekkie ściąganie może powodować czasami luz na tulejach wahacza, kiedy to przy hamowaniu zmienia sie kąt wyprzedzenia zwrotnicy. Jeśli tak nie jest szukaj usterki w układzie hamulcowym. Po pierwsze ,skoro mówisz,że pedał jest raz twardy a raz miękki i siła hamowania się zmienia, trzeba sprawdzić, czy nie ma wycieków.Najwraźniej układ sie zapowietrza. Zdejmij przednie koła i odkręć zaciski, sprawdź,czy nie cieknie któryś z tłoczków. Jeżeli klocki są cieńsze niż 7 mm trzeba je wymienić. Tarcze moga mieć minimalnie 10 mm (niewentylowane ).Jeżeli zmierzysz i będą cieńsze trzeba kupic nowe, tylko nie bierz najtańszych. Jeżeli są ok, zwróć uwagę,czy obie strony tarczy równomiernie się zużyły,czasem prowadnice zacisków się zapiekają i jedna strona hamuje słabiej.Składając oczyść je i nasmaruj. Ściągnij bębny z tyłu i zobacz cylinderki, czy nie leje się gdzieś płyn, sprawdź okładziny szczęk, oczyść samoregulatory. Następnie trzeba się przyjrzeć korektorowi przy tylnej belce, jeżeli cieknie ,moze przez niego dostawać się do jednego z obwodów powietrze, i stąd słabsze hamulce.Ogólnie korektor najczęściej płata figle, i to czasami tak,że wycieku nie widać, a powietrze gdzieś zasysa. Osobiście go wywaliłem i nie narzekam.Jeżeli wszystko doczyścisz i poskaładasz, a wycieków nie ma, to wymien płyn dokładnie oodpowietrzając układ w kolejności PT, LT, PP, LP. miejmy nadzieję,że problem zniknie. jeśli nie - korektor, albo pompa ;(. Co do ręcznego - przed demontażem luzujesz linki do oporu.Potem musisz pomóc samoregulatorom ustawić szczęki w maksymalnym rozchyleniu - próbuj rozsuwac szczęki naciskając pedał powolutku, tak żeby klin wsuwał sie o 1 ząbek i sprawdzaj,czy bęben wchodzi - ma wejść na styk.potem podciagnij ręczny,żeby brał na 4 ząbek a przy spuszczonym koła lekko sie obracały.Co by tu jeszcze... Powodzenia!
pepo7, Płyn hamulcowy trzeba wymieniać co 2 lata, a to z takiej przyczyny, że lubi on wciągać wilgoć z powietrza i nie dość,że łatwiej się zagotowuje, to powoduje jeszcze szybszą korozję układu. Trzeba go więc kategorycznie wymienić, kup płyn DOT-4 dobry, np. TRW.Co do ściągania - jak mocno ściąga?Czy np. przy dużej predkości jedzie na drugi pas, czy gwałtownie zarzuca i musisz ostro kontrować fajerą? Takie lekkie ściąganie może powodować czasami luz na tulejach wahacza, kiedy to przy hamowaniu zmienia sie kąt wyprzedzenia zwrotnicy. Jeśli tak nie jest szukaj usterki w układzie hamulcowym. Po pierwsze ,skoro mówisz,że pedał jest raz twardy a raz miękki i siła hamowania się zmienia, trzeba sprawdzić, czy nie ma wycieków.Najwraźniej układ sie zapowietrza. Zdejmij przednie koła i odkręć zaciski, sprawdź,czy nie cieknie któryś z tłoczków. Jeżeli klocki są cieńsze niż 7 mm trzeba je wymienić. Tarcze moga mieć minimalnie 10 mm (niewentylowane ).Jeżeli zmierzysz i będą cieńsze trzeba kupic nowe, tylko nie bierz najtańszych. Jeżeli są ok, zwróć uwagę,czy obie strony tarczy równomiernie się zużyły,czasem prowadnice zacisków się zapiekają i jedna strona hamuje słabiej.Składając oczyść je i nasmaruj. Ściągnij bębny z tyłu i zobacz cylinderki, czy nie leje się gdzieś płyn, sprawdź okładziny szczęk, oczyść samoregulatory. Następnie trzeba się przyjrzeć korektorowi przy tylnej belce, jeżeli cieknie ,moze przez niego dostawać się do jednego z obwodów powietrze, i stąd słabsze hamulce.Ogólnie korektor najczęściej płata figle, i to czasami tak,że wycieku nie widać, a powietrze gdzieś zasysa. Osobiście go wywaliłem i nie narzekam.Jeżeli wszystko doczyścisz i poskaładasz, a wycieków nie ma, to wymien płyn dokładnie oodpowietrzając układ w kolejności PT, LT, PP, LP. miejmy nadzieję,że problem zniknie. jeśli nie - korektor, albo pompa ;(. Co do ręcznego - przed demontażem luzujesz linki do oporu.Potem musisz pomóc samoregulatorom ustawić szczęki w maksymalnym rozchyleniu - próbuj rozsuwac szczęki naciskając pedał powolutku, tak żeby klin wsuwał sie o 1 ząbek i sprawdzaj,czy bęben wchodzi - ma wejść na styk.potem podciagnij ręczny,żeby brał na 4 ząbek a przy spuszczonym koła lekko sie obracały.Co by tu jeszcze... Powodzenia!
Z Waszych opini nasuwa mi sie tylko jedna myśl remoncik układu hamulcowego przyznam , że już downo o tym myślałem bo to przecież sprawa bezpieczeństwa czyli życia po zapoznaniu sie i przemyśleniach poprostu wymieniam wszystko tzn. bębny szczęki tarcze klocki płyn itd. wtedy będe pewien czy jeszcze coś wyskoczy . Bębny miały duże progi może sie już skończyły a tarcze powiem szczerze , że jak wymieniałem klocki to nie sprawdzałem ich grubości .Wcześniej miałem klocki JURIDY teraz ATE może za twarde do tych tarcz , jestem zwolennikiem oryginalnych części ale może czasami warto coś podmienić proszę o wskazówkę co do tarczy i klocków do poj.1.3 .Pozdrawiam !!!!!
lubie wiedziec co mam i czym jadę
GG 6546710
GOLFIK MK III 1.8 ADZ + LPG
Passata B5 1.6 AHL+LPG
GG 6546710
GOLFIK MK III 1.8 ADZ + LPG
Passata B5 1.6 AHL+LPG
- stonefree
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4033
- Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
- Lokalizacja: WO
- Kontakt:
Nie spiesz się, zawsze zdążysz wymienić to ,co w tej chwili jeszcze się nadaje i pamiętaj,że oryginalne części VW ADUI wytrzynają dłużej niż podróba.pepo7 pisze:wymieniam wszystko
wewnątrz bębna jest wytłoczony jego dopuszczalny maksymalny wymiar w mm. Jezeli nie są zużyte bardziej niż ten wymiar to przetocz stare bębny.pepo7 pisze:Bębny miały duże progi może sie już skończyły
Co do klocków to powiem tylko,ze miałem przykre doświadczenie z lucasami, które przegrzewały i gięły mi tarcze...
Czy tarcze BREMO i klocki LUCAS to dobry duet ???
124 zł kpl. http://www.mrozcar.pl/
124 zł kpl. http://www.mrozcar.pl/
lubie wiedziec co mam i czym jadę
GG 6546710
GOLFIK MK III 1.8 ADZ + LPG
Passata B5 1.6 AHL+LPG
GG 6546710
GOLFIK MK III 1.8 ADZ + LPG
Passata B5 1.6 AHL+LPG
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 252 gości