Zaparowane szyby

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

oloderay
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pn lut 05, 2007 21:28
Lokalizacja: Świdnica

Zaparowane szyby

Post autor: oloderay » sob lut 17, 2007 11:14

Witam

Mam problem dotyczący zaparowanych szyb - szczególnie przedniej. W czasie "mokrych dni"
występuje mocne zaparowanie szyb, włączenie nawiewu ciepłego albo zimnego powietrza niespecjalnie pomaga - dolna część przedniej szyby jest momentalnie sucha ale cała góra jest dalej zaparowana - przypuszczam, że szyba była pryskana czymś przeciw zaparowaniu co w mojej opinii mogło zadziałać jak większość takich środków wręcz przeciwnie... Pytanie drugie: jak szybko po odpaleniu auta i włączeniu nawiewu powinna znikać wilgoć z szyb?
Z góry dziękuję z odpowiedź.



eidos
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 731
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 19:09
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: eidos » sob lut 17, 2007 11:32

jesli sa mocno zaparowane, to moze byc oznaka wilgoci w srodku samochodu. Sprawdz pod dywanikami czy nie masz przypadkiem mokro, czy nie ubywa czasem również plynu do chłodnicy?
Oczywiscie niewielkie parowanie szyb w deszczu jest raczej zjawiskiem normalnym



Awatar użytkownika
Atomic10
Forum Master
Forum Master
Posty: 1639
Rejestracja: wt sie 02, 2005 20:05
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Atomic10 » sob lut 17, 2007 12:11

Co do wilgoci to taj jak napisał Kolegoa najpierw sprawdz czy nie masz wody w auce. Następnie trzeba zobacyzć czy nagrzewnica nie jest uszkodzona. W wyniku nieszczlnosci lubia parowac szyby. Znaczący wpływa na zaparowywanie szyb ma filtr przeciwpyłkowy. Jesli jest stary zapchany to szyby lubia parowac a nadmuch nie jest wydajny. Znajdziesz go na podszybju pod maska po lewej stronie auta pod czarnym plastikiem. Do susniecia wilgoci z dywaników najlepsze sa zwykła gazety ktore szybko chłona wiloć. Wystarczy kilka razy je zmienić

Pozdrawiam


[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fc27abf292da2d6e][img]http://images27.fotosik.pl/126/fc27abf292da2d6em.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
martini44
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: sob paź 29, 2005 18:46
Lokalizacja: MysłoVWice

Post autor: martini44 » sob lut 17, 2007 12:28

filtr p/pyłowy


...niewiem, nieznam się, nieumiem...wiekszość wychodzi z założenia że tak jest lepiej...iii mają racje !!!!

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » sob lut 17, 2007 12:42

Też stawiam na filtr. Już po poł od wymiany roku widać różnicę w parowaniu szyb...



Awatar użytkownika
woyteck
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 244
Rejestracja: śr maja 04, 2005 11:47
Lokalizacja: okolice bielska białej
Kontakt:

Post autor: woyteck » sob lut 17, 2007 13:27

Filtr
a klime masz?


było MK3 1Z 116ps 284Nm - zrobiłem 130 000km bez awarii !!! auto nie do zdarcia
w oczekiwaniu na spadek cen MK6/SuperB

duduś
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: sob lut 17, 2007 18:22
Lokalizacja: z Oławy

Post autor: duduś » sob lut 17, 2007 23:48

Na zimę polecam wymyć szyby szamponem bambino albo ludwikiem - to są dobre płyny przeciw zaparowywaniu... serio! tylko potem już nie maziaj niczym po szybie, gąbeczkami drapakami itp, a na pewno nie palcami bo bedziesz miał wkurzające wzorki:p



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » sob lut 17, 2007 23:53

duduś pisze:szamponem bambino
hehehehe też o tym słyszałem, świetnie działa. Nie wnikam jak, ale ludzie to mówią od dawna. Jak coca cola do odrdzweiana (co potwierdzakją tetsty w Motorze)
Ale lepiej wymienić filtr pyłkowy niż dziecku zapieprzyć ulubiony szampon. Żal bobasa, nęzie płakał ;)
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
budzio18
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 468
Rejestracja: pt lip 28, 2006 16:16
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: budzio18 » sob lut 17, 2007 23:55

na 99% to jest filtr p.pylkowy albo inaczej kabinowy! :) mailem tak u sieibe jak srpowadzilem golfika i zaczely sie wilgotne dni to nie szlo tego wydmuchac, wymienilem filtr i wszytko bylo ok!!

do tego moze tez dojsc wilgoc w samochodzie, mozesz miec wilgotne dywaniki albo woda mogla sie dostac pod wykladzine no i dlatego szyby paruja non stop!


by GTI :
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/169608.html][img]http://images.spritmonitor.de/169608_5.png[/img][/url]

by TDI :
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/207964.html][img]http://images.spritmonitor.de/207964_5.png[/img][/url]

jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » ndz lut 18, 2007 00:38

do wymiany filtr kabinowy jak mówią moi poprzednicy,(polecam naszego filtrona nie drogi)teraz tak są 2 rodzaje filtrów i tak: jeśli masz auto wyprodukowane do sierpnia 93to bedziesz miał taki filtr: kabinyFILTRON nr czesci K 1005 jeśli zaś od września 93 to 2 rodzaj filtra i taki: Filtr kabiny FILTRON K 1006



Awatar użytkownika
marrcin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 414
Rejestracja: wt cze 27, 2006 16:55
Lokalizacja: SosnoVWiec
Kontakt:

Post autor: marrcin » ndz lut 18, 2007 00:47

A ja kupiłem sobie teraz filtrona węglowy i widze różnice więc polecam. Wracając do tematu to patrząc dzisiaj na parking z okna to widac kto o samochód dba i filtry wymmienia na czas bo szybki czyste :grin:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 132 gości