Male wskazania temp, odpala na 2 cylindry, duze spalanie
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Male wskazania temp, odpala na 2 cylindry, duze spalanie
Witam serdecznie.
Mam kilka pytań, oczywiście starałem się dowiedzieć czegoś od "Szukaj" ale niestety nie dałem rady ponieważ nie działa.
Po wymianie cieczy chłodzącej z wody na jakiś tam preparacik temperatura sukcesywnie zaczynała spadać, tzn. wskaźnik temperatury zatrzymywał się na coraz to mniejszej wartości.
Teraz w ogóle nie działa. Kupiłem nowy czarny 4-pinowy z zieloną obwódką BERU - będzie dobry - odrazu pisze, że nie wiem jaki mam bo nie widać.
Da się wymienić czujnik bez spuszczania cieczy z układu ??
Sprawa II
Po nocy jak odpalam silnik to pali najpierw na 2 cylindry, po chwili na 3 i w końcu na 4.
Co może być przyczyną.
SprawaII
Strasznie dużo wchłania paliwa w mieście, w trasie normalnie. Na zimnym bardzo mocno dymi , troszke tak jakby na niebiesko.
SprawaIII
Miałem ustawiany zapłon, po tym zabiegu autko w końcu zaczęło się normalnie rozpędzać, ale niestety ustało to po 3 dniach. Następnie po kilku dniach autko znów nabrało mocy, czasami muli na niskich obrotach, czasami śmiga jak wichura
Dodam, że wymieniłem tylko świece i filtr powietrza. miałem mały wydatek na zawieszenie.
Wogóle to jeszcze kapie mi woda z krućca i uszczelka pod głowicą do wymiany.
Wiem, że niesamowicie zaniedbałem mojego golfika i pytam - co wymieniać w pierwszej kolejności, żeby silnik nie sypnął się za szybko.
Nie jestem mechanikiem i jestem z tego zielony - że tak dodam, wiem, że najlepiej oddać do mechanika, ale mały budżet i chęć zrobienia czegoś samemu.
Mam kilka pytań, oczywiście starałem się dowiedzieć czegoś od "Szukaj" ale niestety nie dałem rady ponieważ nie działa.
Po wymianie cieczy chłodzącej z wody na jakiś tam preparacik temperatura sukcesywnie zaczynała spadać, tzn. wskaźnik temperatury zatrzymywał się na coraz to mniejszej wartości.
Teraz w ogóle nie działa. Kupiłem nowy czarny 4-pinowy z zieloną obwódką BERU - będzie dobry - odrazu pisze, że nie wiem jaki mam bo nie widać.
Da się wymienić czujnik bez spuszczania cieczy z układu ??
Sprawa II
Po nocy jak odpalam silnik to pali najpierw na 2 cylindry, po chwili na 3 i w końcu na 4.
Co może być przyczyną.
SprawaII
Strasznie dużo wchłania paliwa w mieście, w trasie normalnie. Na zimnym bardzo mocno dymi , troszke tak jakby na niebiesko.
SprawaIII
Miałem ustawiany zapłon, po tym zabiegu autko w końcu zaczęło się normalnie rozpędzać, ale niestety ustało to po 3 dniach. Następnie po kilku dniach autko znów nabrało mocy, czasami muli na niskich obrotach, czasami śmiga jak wichura
Dodam, że wymieniłem tylko świece i filtr powietrza. miałem mały wydatek na zawieszenie.
Wogóle to jeszcze kapie mi woda z krućca i uszczelka pod głowicą do wymiany.
Wiem, że niesamowicie zaniedbałem mojego golfika i pytam - co wymieniać w pierwszej kolejności, żeby silnik nie sypnął się za szybko.
Nie jestem mechanikiem i jestem z tego zielony - że tak dodam, wiem, że najlepiej oddać do mechanika, ale mały budżet i chęć zrobienia czegoś samemu.
Ostatnio zmieniony wt kwie 22, 2008 13:27 przez venomek, łącznie zmieniany 1 raz.
może zacznij najpierw od wymiany uszczelki pod głowicą
nie czekaj aż ci się płyny pomieszają (to nie jest za dobrze dla silnika)
a co do spalania to sprawdź Sonde Lambda
[ Dodano: 17 Lut 2007 13:11 ]
przed kupnem czujnika temperatury powinieneś sprawdzić jaki masz stary
bo ten co kupiłeś może nie pasować
wymieniaj czujnik na wystudzonym silniku
przy wymianie wyleci trochę płynu (zależy od położenia czujnika)
a jeżeli kopci ci na niebiesko to nie wiem czy czasami nie dostaje sie płyn do spalania
nie czekaj aż ci się płyny pomieszają (to nie jest za dobrze dla silnika)
a co do spalania to sprawdź Sonde Lambda
[ Dodano: 17 Lut 2007 13:11 ]
przed kupnem czujnika temperatury powinieneś sprawdzić jaki masz stary
bo ten co kupiłeś może nie pasować
wymieniaj czujnik na wystudzonym silniku
przy wymianie wyleci trochę płynu (zależy od położenia czujnika)
a jeżeli kopci ci na niebiesko to nie wiem czy czasami nie dostaje sie płyn do spalania
- stonefree
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4033
- Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
- Lokalizacja: WO
- Kontakt:
Sprawa I, II i III - być może, że ustąpi po wymianie czujnika.Być może "mówi" komputerowi,że silnik jest zimny i wzbogaca niepotrzebnie mieszankę, i dlatego kopci i szarpie.
Odnośnie uszczelki - co się dzieje,ze twierdzisz,ze jest do wymiany?mierzone ciśnienie w cylindrach?Jaki kolor oleju?Płynu chłodzacego?
Odnośnie krócca - dobrym rozwiązaniem jest dokupienie nowego oringu, oczyszczenie i przykrecenie na silikon czerwony.Trzeba spuścić płyn, ale i tak masz zmieniac czujnik,wiec jedno przy drugim.Dobrze odpowietrz układ.
Odnośnie uszczelki - co się dzieje,ze twierdzisz,ze jest do wymiany?mierzone ciśnienie w cylindrach?Jaki kolor oleju?Płynu chłodzacego?
Odnośnie krócca - dobrym rozwiązaniem jest dokupienie nowego oringu, oczyszczenie i przykrecenie na silikon czerwony.Trzeba spuścić płyn, ale i tak masz zmieniac czujnik,wiec jedno przy drugim.Dobrze odpowietrz układ.
- zmień czujnik i uszczelnij połączenia układu chłodzenia - wtedy może się ogólnie wszystko poprawic, tak jak pisze kolega wyżej,
- kopcenie na niebiesko i smród - to wygląda na spalony olej - sprawdz ile go masz - może warto zmierzyc ciśnienie sprężania, a może to sprawa uszczelki pod głowicą (kto wydał taką diagnozę ?) chociaż spalanie płynu chłodnicy to raczej biały dym na ciepłym silniku
- duże spalanie - może byc sonda lambda lub czujnik temperatury skoro zapłon jest ustawiony
- zapalanie na dwa, trzy gary to sprawa układu zapłonowego, jeśli mechanikowi udało się ustawic to nie jest źle (tzn działa czujnik halla) warto żebyś się przyjrzał - kopułce i palcowi - konkretnie węglowym stycznikom czy nie są ukruszone, starte itp (ew. wymiana), potem możesz sprawdzic kable WN - noca w wilgotny dzień obserwuj pod maską jak ktoś będzie ci zapalał silnik i zobacz czy nigdzie nie latają iskry, profilaktycznie możesz kable wypiąc, wyczyscic i obejrzec czy nie mają pęknięc
- zamulanie - jeśli nie wiesz kiedy był zmieniany to warto zmienic filtr paliwa - pod autem za prawym tylnim kołem
Podstawa zadbania to olej i filtr oleju, jeśli dawno nie zmieniałeś to zmień (nie powinien byc starsze niz rok lub 15 tys km).
- kopcenie na niebiesko i smród - to wygląda na spalony olej - sprawdz ile go masz - może warto zmierzyc ciśnienie sprężania, a może to sprawa uszczelki pod głowicą (kto wydał taką diagnozę ?) chociaż spalanie płynu chłodnicy to raczej biały dym na ciepłym silniku
- duże spalanie - może byc sonda lambda lub czujnik temperatury skoro zapłon jest ustawiony
- zapalanie na dwa, trzy gary to sprawa układu zapłonowego, jeśli mechanikowi udało się ustawic to nie jest źle (tzn działa czujnik halla) warto żebyś się przyjrzał - kopułce i palcowi - konkretnie węglowym stycznikom czy nie są ukruszone, starte itp (ew. wymiana), potem możesz sprawdzic kable WN - noca w wilgotny dzień obserwuj pod maską jak ktoś będzie ci zapalał silnik i zobacz czy nigdzie nie latają iskry, profilaktycznie możesz kable wypiąc, wyczyscic i obejrzec czy nie mają pęknięc
- zamulanie - jeśli nie wiesz kiedy był zmieniany to warto zmienic filtr paliwa - pod autem za prawym tylnim kołem
Podstawa zadbania to olej i filtr oleju, jeśli dawno nie zmieniałeś to zmień (nie powinien byc starsze niz rok lub 15 tys km).
TDPower
Byłem na komputerze, nawet dwóch. Lambda i czujniki temperatury. Wyskoczył jeszcze czujnik Halla ale mechanik twierdzi, że golfy nieraz tak mają - czy to prawda.
Panowie jakie powinny być czujniki do 1.6'93 ABU ??
Czy taka sonda będzie dobra ??
http://www.allegro.pl/item167564027_uni ... ewody.html
Panowie jakie powinny być czujniki do 1.6'93 ABU ??
Czy taka sonda będzie dobra ??
http://www.allegro.pl/item167564027_uni ... ewody.html
Kto się frajerem urodził kanarkiem nie zdechnie - niestety.
- marek2907
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2610
- Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Kontakt:
czujnik Halla zawsze wyskoczy gdy silnik nie pracuje.venomek pisze:Wyskoczył jeszcze czujnik Halla ale mechanik twierdzi, że golfy nieraz tak mają - czy to prawda.
jeśli bład czujnika Halla pokazał sie na pracujacym silniku to z nim także jest coś nie tak.
[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]
Re: 1,6 ABU'93 - kilka problemów - temperatura
Kupiłeś zły czujnik!venomek pisze:Witam serdecznie.
Teraz w ogóle nie działa. Kupiłem nowy czarny 4-pinowy z zieloną obwódką BERU - będzie dobry - odrazu pisze, że nie wiem jaki mam bo nie widać.
Na 100% jest 4 pinowy, ale z ZÓŁTĄ obwódką - wiem bo mam taki sam silnik
I proszę, czujniczek wymieniony już poad 4 tyg. temu i:
spalanie spadło do poziomu 8-9l/100km w mieście, temperaturę wskazuje poprawnie, nie ma problemów z uruchomieniem. A jednak z zieloną obwódką.
Acha, filtr paliwa wymieniony.
Teraz inny problemik
Nieraz rano po jakimś czasie po uruchomieniu silnika obroty na jałowym trzymają się w granicach 500-600 obr/min. Silnik pracuje normalnie, tylko właśnie te obroty. Po około 3-7 km problem znika - wie ktoś co to może być.
Od jakiegoś czasu, przy obrotach pow. 2500 obr./min, przy jeździe po nierównościach lub pod górkę świeci się lampka od hamulca ręcznego. Nieraz gaśnie dopiero jak obroty spadną do jałowego, bardzo dziwnie iekiedy zachowuje się ta kontrolka.
Moje pytanie: Czy ta kontrolka jest powiązana z urządzeniami innymi niż krańcówka hamulca ręcznego ?? Czy to jest poprostu zwarcie w instalacji ??
spalanie spadło do poziomu 8-9l/100km w mieście, temperaturę wskazuje poprawnie, nie ma problemów z uruchomieniem. A jednak z zieloną obwódką.
Acha, filtr paliwa wymieniony.
Teraz inny problemik
Nieraz rano po jakimś czasie po uruchomieniu silnika obroty na jałowym trzymają się w granicach 500-600 obr/min. Silnik pracuje normalnie, tylko właśnie te obroty. Po około 3-7 km problem znika - wie ktoś co to może być.
Od jakiegoś czasu, przy obrotach pow. 2500 obr./min, przy jeździe po nierównościach lub pod górkę świeci się lampka od hamulca ręcznego. Nieraz gaśnie dopiero jak obroty spadną do jałowego, bardzo dziwnie iekiedy zachowuje się ta kontrolka.
Moje pytanie: Czy ta kontrolka jest powiązana z urządzeniami innymi niż krańcówka hamulca ręcznego ?? Czy to jest poprostu zwarcie w instalacji ??
Kto się frajerem urodził kanarkiem nie zdechnie - niestety.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 155 gości