[MK3 VR6] Bierze olej
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[MK3 VR6] Bierze olej
Witam.
Mam VR6-tke przebieg ok 160kkm i bierze olej tak wyliczylem ze ok 0,8l na 1000km. Zauwazylem tez ze takie zuzycie wystepuje przy ostrzejszej jezdzie krecac go do 5-6 tys rpm. Za autem nie wystepuje zaslona dymna ale jak go sie przegazuje to czus w spalinach typowy zapach spalanego oleju.
Teraz pytanko:
Czy to moga byc uszczelniacze zaworkow czy szykowac sie na cos powazniejszego?
Mam VR6-tke przebieg ok 160kkm i bierze olej tak wyliczylem ze ok 0,8l na 1000km. Zauwazylem tez ze takie zuzycie wystepuje przy ostrzejszej jezdzie krecac go do 5-6 tys rpm. Za autem nie wystepuje zaslona dymna ale jak go sie przegazuje to czus w spalinach typowy zapach spalanego oleju.
Teraz pytanko:
Czy to moga byc uszczelniacze zaworkow czy szykowac sie na cos powazniejszego?
Ostatnio zmieniony śr gru 06, 2006 16:00 przez modny, łącznie zmieniany 1 raz.
ja mam dokładnie tak jak Ty (co prawda w 1,8 16v) i też nie wiem co o tym sądzić (przy mojej jeździe dolewam ok 3-4 litry na 10 tys.) ale to chyba za dużo he he. Jak nie kręcę powyżej 4,5 tys to nie widzę zużycia oleju ale chyba nie jest to do końca normalne. Dodam tylko że nie ma problemów z silnikiem (-25 zapala od dotknięcia; mocy mu wystarcza) a książka obsługowa podaje 1,5 litra na 1000km ale przyznam, że wolałbym żeby nie brał wcale oleju. Wystarczy że bierze grubo paliwa.modny pisze:Czy jakis posiadacz autka z takim silnikiem moglby wypowiedziec sie na ten temat? Jak u niego wyglada sprawa ze spalaniem oleju?
No wlasnie silnik chodzi ok zapala bez problemu i jak jezdzi sie do 3tys to bierze znikoma ilosc oleju a tylko troche sie go pogoni to zaraz ubywa. A przeciez nie da sie jezdzic do 3tys rpm
Zacytuje gdzies przeczytany text: "zycie w VR zaczyna sie od 3,5 tys rpm..."
A slyszalem ze uszczelnicze zaworow to normalna sprawa w VW tymbardziej ze autko ma 11roczek:)
Zacytuje gdzies przeczytany text: "zycie w VR zaczyna sie od 3,5 tys rpm..."
A slyszalem ze uszczelnicze zaworow to normalna sprawa w VW tymbardziej ze autko ma 11roczek:)
Coż wygląda na to ,że powinieneś wymienić na poczatek uszczelniacze zaworowe. Zabieg to tańszy niż rozbiórka silnika i wymiana pierścieni wraz z uszczelniaczami a to poza tym jeśli nie ma konieczności otwierania silnika-lepiej tego nie robić. Uszczelniacze można wymienić bez zdejmowania głowicy. Troszke to trudne w tym silniku ale zapewniam da sie zrobić i powienno zużycie oleju zmiejszyć się o jakieś 0,5 l. na tys.km.
Witam.podepnę się pod temat.co prawda mój silnik z porównaniem do vr6 to wersja bieda bo jest o 1,4 ale bierze olej jak mało który.na jakieś 10tys km woził mi z trzy litry.Dodam ze autko chodzi jak trzeba żadnych problemów,od kiedy go mam przejechałem 10tys km i żadnego najmniejszego problemu ,żadnych awarii itp.po prostu bajka gdyby nie ten olej.Przyczyn jak się domyślam i czytam może być mnóstwo.Ale jakie mogą być konsekwencje jeśli się za to nie wezmę i z tym nie uporam czy czeka mnie spory wydatek jeśli nie dojdę co to może być i nie usunę przyczyny?co może się wydarzyć w przyszłości?
- Kuntekinte
- Użytkownik
- Posty: 340
- Rejestracja: ndz gru 12, 2004 02:13
- Lokalizacja: Piła,Bialystok,Galway
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 219 gości