Sonda lambda - chodzi o numer

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Krokulec
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: sob cze 25, 2005 13:20
Lokalizacja: Żyrardów
Kontakt:

Sonda lambda - chodzi o numer

Post autor: Krokulec » pt lut 16, 2007 19:51

Witam, kupiłem ostatnio sonde lambda uniwersalną Bosch na allegro.
Podałem marke auta pojemność i kod silnika i nr. sondy jaką mam w aucie.
gość zapewnił że dobieże mi taką pod dany silnik i otrzymałem o takim numerze:
0 258 006 720
I chciałem spytać czy ona będzie dobra do mojego silnika 2.0 2E


Żyj chwilą, nigdy niczego nie żałuj!

[URL=http://www.iv.pl/][IMG]http://www.iv.pl/images/01076717124385177074.jpg[/IMG][/URL]

Awatar użytkownika
Czara
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: wt maja 16, 2006 10:30
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Czara » pt lut 16, 2007 20:56

Do twojego silnika pasuje 021 906 265 A nr VAG i 0 258 003 269, 0 258 003 271 Boscha pod silnik i 0 258 986 503 uniwersalna Boscha pod twoj silnik. zobacz sam w katalogu boscha http://www.bosch.onyx.pl/czesci_samochodowe/ . Tego numeru co ty podałeś nie mogę nigdzie znaleść.

pozdr. Czara



Awatar użytkownika
DaroS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: sob gru 04, 2004 10:42
Lokalizacja: Wodzislaw
Kontakt:

Post autor: DaroS » sob lut 17, 2007 10:52

Bedzie dzialac. Tez ostatno kupilem dokladnie ta sama sonde z allegro (motoplakor) i dziala bardzo dobrze. Ogolnie zasada jest jedna: musi to byc 1V sonda. Jesli miales u siebie 3 przewody w sondzie to nic nie szkodzi. Ta nowa zapewne ma 4 to ten jeden laczysz do masy auta i do masy w wtyczce co do sondy idzie (w niektorych autach mase sondy nalezy do masy auta tez podpiac bo czasami dziwne rzeczy sie dzieja, traci jak by sygnal i zubaza paliwo do zera). BTW u mnie w G60 dziala bez zarzutow.

PS. udalo mi sie znalezc ze jest to sonda do yarisa 1.0



Awatar użytkownika
Czara
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: wt maja 16, 2006 10:30
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Czara » sob lut 17, 2007 13:09

To nic dziwnego że ja nie znalazłem bo szukałem tylko w Golfach :)



Krokulec
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: sob cze 25, 2005 13:20
Lokalizacja: Żyrardów
Kontakt:

Post autor: Krokulec » sob lut 17, 2007 20:19

Podłączyłem tą sonde i dalej zamula jak zamulał, przeważnie jak stane na chwile na światłach i jak chce ruszać to traci ciąg tak jakby zwalniał, może potrzebna jest adaptacja sondy przez VAG. W poniedziałek pojade na komputer i sprawdze czy sonda jest sprawna czy nie, jak sprawna to została jeszcze przepływka.


Żyj chwilą, nigdy niczego nie żałuj!

[URL=http://www.iv.pl/][IMG]http://www.iv.pl/images/01076717124385177074.jpg[/IMG][/URL]

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob lut 17, 2007 20:29

Krokulec pisze:Podłączyłem tą sonde i dalej zamula jak zamulał
ponieważ mam ten sam silnik co Ty i jeździłem spory kawał z urwanym kablem od sondy, to twierdzę że w tym silniku takich objawów padnięta sonda nie daje. Szukaj innej przyczyny, a szczegolnie zwróć uwagę na przepływomierz, ciśnienie paliwa (jedź gdzieś gdzie mają odpowiedni manometr żeby je zmierzyć) - w razie niskiego ciśnienia może być padnięty regulator, zatkany filtr paliwa, nawet pompa.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Krokulec
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: sob cze 25, 2005 13:20
Lokalizacja: Żyrardów
Kontakt:

Post autor: Krokulec » sob lut 17, 2007 20:53

a jak w najprostrzy sposób sprawdzić przepływomierz?, VAG go nie wykrył tylko sonde
i jakie objawy w tym silniku są jak jest padnięta sonda


Żyj chwilą, nigdy niczego nie żałuj!

[URL=http://www.iv.pl/][IMG]http://www.iv.pl/images/01076717124385177074.jpg[/IMG][/URL]

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob lut 17, 2007 21:48

M
Krokulec pisze:a jak w najprostrzy sposób sprawdzić przepływomierz?,
wyjąć go, zobaczyć czy klapka lekko chodzi bez ocierania, zmierzyć opór pomiędzy stykami 3 i 4 opór ma być od 500-1000omów, potem między stykami 2 i 3, opór ma być zmienny liniowo w miarę uchylania klapki. Przy okazji zmierz czujnik temperatury powietrza pomiędzy stykami 1 i 4 (0 stopni-5,5 koma, 20 stopni 2,5 koma, 80 stopni 350 omów - wartości te same co dla czujnika temperatury płynu chłodzącego)
Niesprawna sonda? powinno być wieksze zużycie palia, gorsze przejście. Głupio mi ale jak napisałem zrobiłem we wkacje 1500 km z tego połowa na benie z urwanym kablem od sondy i jakoś nic nie zauważyłem. Nie wiem, może to jeszcze stary dobry głupi wtrysk


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Krokulec
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: sob cze 25, 2005 13:20
Lokalizacja: Żyrardów
Kontakt:

Post autor: Krokulec » pn lut 26, 2007 20:28

Wymieniłem sonde na tą uniwersalną jakiś czas temu, reset komputera po 24 godzinach nic nie dał więc pojechałem na VAGa i skasowałem błąd sondy.
Przez jakiś tydzień wszystko było OK, nawet nie zamulił łanie ruszał ze świateł i idealnie przyspieszał aż do wczoraj kiedy wszystko się zaczeło od nowa, znowu zaczął zamulać i mieć kłopoty z przyspieszaniem szczególnie gdy ruszam z pod świateł, myśle że komp znowu pokazał błąd sondy.
Nie daje mi spokoju jeszcze jedno, bowiem zobaczyłem na kostce od sondy tej od strony instalacji, jeden z kabli ma dwa przecięcia na których widać w srodku kabelki lecz nie są one przecięte do końca więc prąd przepływa do sondy, czyżby one mogą być przyczyną będu sondy na kompie?
Pojechałem więc z powrotem na VAGa i okazało się że z silnikiem jest wszystko OK, żadnego błędu, powiedziano mi że winą za to może byc uszkodzona pompa paliwa która daje złe ciśnienie i dlatego może auto czasami zamulać.
Może wie ktoś jakie ciśnienie powinna mieć pompa w silniku 2.0 2E i jak sprawdzić pompe czy jest sprawna?


Żyj chwilą, nigdy niczego nie żałuj!

[URL=http://www.iv.pl/][IMG]http://www.iv.pl/images/01076717124385177074.jpg[/IMG][/URL]

jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » pn lut 26, 2007 20:40

Krokulec pisze:I chciałem spytać czy ona będzie dobra do mojego silnika 2.0 2E
bedzie działać po wpisaniu tego wnr w katalog jest takie oznaczenie :Długość kabli: 303 LS 6720 BOSCH



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 511 gości