Ujemne skutki jazdy na minerale

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1331
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Ujemne skutki jazdy na minerale

Post autor: Michael G60 » pt mar 25, 2005 09:13

Mam przejechane w dieslu Mk II 240.000 km.
Na pólsyntetyku przejechałem 45.000 km.
Zauwżyłem że dostał przeciek spok klawiatury i spod miski olejowej - malły - 0,2 l/100 km.

Czy czas juz zalać minerałe??
Z drugiej strony jakie ujemne skutki moga wystąpic po zalaniu nim????
(takiego pytania jeszcze nie było)


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

Kaktus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: wt sty 25, 2005 22:29
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: Kaktus » pt mar 25, 2005 10:07

Lepiej wymienić te uszczelki i dalej jeździc na półsyntytetyku. Zalety tego oleju są takie że silnik sie mniej zużywa ( lepsze smarowanie), dłuższe okresy wymiany oleju, i lżejsze zapalanie diesla zimą ( mineralny bardziej gęstnieje na mrozie).


VW- da weiss mann, was mann hat.

Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1331
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » pt mar 25, 2005 12:39

Spox. uszczelki wymieniłem. A zmieniam co 7.500!!


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

Awatar użytkownika
vorlog
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 300
Rejestracja: czw sty 27, 2005 00:17
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: vorlog » pt mar 25, 2005 21:33

W zwykłym Dieslu możesz spokojnie zmieniać co 10 tys.
Jeżeli po wymianie uszczelek dalej leje, to znaczy, że wymiana tychże była źle zrobiona. Często dupek mechanik zakłada pokrywę/miskę bez wyprostowania przylgni, a przecież normalne, że w okolicach szpilek pokrywa jest lekko przeciągnięta przy dociąganiu nakrętek, dwa- uszczelki należy zakładać na "sucho", należy dokładnie wytrzeć powierzchnie przylegające, nie wolno smarować ich olejem a tak niektórzy spece robią, w porowatej strukturze uszczelki pojawiają się wówczas mikrokanaliki, którymi sączy się potem olej. Uszczelka założona na sucho, prawidłowo dociągnięta, nasiąka olejem tylko na wewnętrznej krawędzi, co dodatkowo uszczelnia układ.

Po takim przebiegu jak u Twojego auta, najwyższy czas wlać minerał, półsyntetyk może być za rzadki do prawidłowego smarowania. Zimą nie ma problemów, o ile masz sprawny zestaw aku-rozrusznik-żarówy.

Na drugi raz proszę Cię, poszukaj odpowiedzi w postach, już chyba trzeci raz odpisuję to samo...


Golf i Kałasznikow powstały na bazie tej samej filozofii-prostota, niezawodność i swoista elegancja...

VIPP

Post autor: VIPP » sob mar 26, 2005 15:19

witam ja leje minerał elf turbodisel 15W40 do mojego golfa 1.6 D doskonale sie sprawuje polecam



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 264 gości