sonda lambda silnik 1.8AAM

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
piopio81
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: pn paź 30, 2006 19:51
Lokalizacja: WARSZAWA

sonda lambda silnik 1.8AAM

Post autor: piopio81 » pt lut 16, 2007 00:48

Witam.
Mam problem z mieszanką paliwa w moim golfie 1.8AAM.
Wydaje mi się że pracuje na zbyt bogatej mieszance.
Stwierdziłem tak ponieważ od pewnego czasu po dłuższej jeździe mocno śmierdział katalizator.Myślałem że już się skonczył więc postanowiłem go usunąc.Obecnie bez kata bardzo siarczyście czuc spaliny, wiem że bez kata powinny troche śmierdziec,lecz u mnie czuc je bardzo intensywnie, pozatym jak silnik się nagrzeje to na biegu jałowym z rury dochodzą ciche "strzały"tak jakby mieszanka dokońca dobrze się nie spalała. Czy może to by spowodowane uszkodzoną sondą lambda. U mnie jest z czterema przewodami, czy moge zastosowac uniwersalną.zużycie paliwa w mieście jest około 9.5 litra więc chyba w miarę normalnie jak na silnik 1,8 AAM.Zaznaczam że silnik nie bierze dużo oleju.

PROSZĘ O POMOC



Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » pt lut 16, 2007 01:21

Wszystko dobrze, ale czy zdajesz sobie z tego sprawe że diagnoza sondy to najłatwiejsza ze wszystkich czynności diagnostycznych. Oczywiście zgadzam się, ze te objawy, o których piszesz mogą być od sondy, ale czy nie lepiej być 100% pewnym. U mnie np. też słysze lekkie pukanko z rury a sonda i wszystko inne jest 100% dobre. Sondę można zbadać miernikiem na mase. Można też odczepić wtyczke po rozgrzaniu i sprawdzić czy są skoki napięcia. Można podpiąć pod kompa i sprawdzić czy popranie pracuje. Na większości stacji diagnostycznych mają miernik do badania sondy, gdzie diody led pokazują jaki jest w danej chwili stan mieszanki. Podczepienie tego trwa dosłownie pół minuty zapłacisz może 10 zł może nic jak masz znajomości i będziesz miał pewność. Dodam że pukanie z rury moze powstawać poprzez złe ustawienie zapłonu, również poprzez regulację elektroniczną zapłonu. Nie zapominaj, że masz wywalony katalizator, który również tłumił "złe" dźwięki. Moze to powodować niedogrzewanie się sondy co powoduje, że sonda póxno zaczyna pracować. Nie zawsze to świadczy o jej uszkodzeniu gdyż układ został tak zaprojektowany żeby katalizator w pewnym stopni wplywał na jej nagrzewanie się. Tak wiec jeśli chcesz stwierdzić czy sonda naprawde jest zła przejedź co najmniej 20 kilometrów i nie gaś silnika przed pomiarem. Wtedy masz pewność ze powinna być dogrzana. A co jeśli założysz jakąś lipną unikwersalke i bedzie to samo. Wówczas bedzie swiadczyło to o tym, że winowajcą jest brak katalizatora. pozdrawiam



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 459 gości