Dalej bierze olej 05 litra na 1000km

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

minoryt
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: pt gru 15, 2006 23:40
Lokalizacja: Rybnik

Dalej bierze olej 05 litra na 1000km

Post autor: minoryt » czw lut 15, 2007 16:13

Po wymianie uszczelniaczy na popychaczach silnik bierze 0,4 0,5 litra(przedtem brał 0,7)oleju shell10w40.Ciśnienie w cylindrach było 13,5 próba olejowa też w tych okolicach(tak twiardził mechanik)Nie wiem co robić ,powiedziano mi ze sciagano głowice,ale sladów nie widać(czy można sciagnac głowice bec odkrecania kolektorów).
Poradźcie co robić bo kasa mi topnieje,może jechać na nowo zmierzyć cisnienie?A próba olejowa to własciwie po co?Do końca tego nie rozumiem. :prayer:


opony to podstawa

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » czw lut 15, 2007 17:18

minoryt pisze:A próba olejowa to własciwie po co?
wlewa się np 15 ml oleju do cylindra i po 30 sekundch (da każdego baniaka tyle samo!) mierzysz ciśnienie.
Olej, który rozprowadzi sie po gładzi uszczelnia pierścień z gładzią (zanim zdąży spłynąć do skrzyni korbowej, stąd ważny ten czas). Jeżeli po pomiarze okaże sie, że ciśnienei w próbie olejowej jest o ok 0,5 bara wyższe niż przy zwykłej, to pierścienie są OK.
Jeżeli jednak pierścienie, głądzie są kiepskie, to ojel potrafi na tyle uszczelnić, że podniesie nam kompresję od 0,5 do 2 bar, a to oznacza, padnięte pierścienie, ogólnie zużyty silnik. Jeśli wzrośnie minimalnei (np 0,2) to oznacza, że trzeba się czepić głowicy (w nią ucieka kompresja) bo olej w tej próbie nie jest w stanie uszczelnić głowicy.
Ale u Ciebie ciśnienie jest super...
Pozdrawiam.



eidos
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 731
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 19:09
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: eidos » czw lut 15, 2007 17:33

Jesli wyniki kompresji sa dobre to trzeba sie zastanowic gdzie ucieka olej. Czy samochód kopci na czarno? albo czy przybyło wody w zbiorniczku wyrównawczym?



minoryt
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: pt gru 15, 2006 23:40
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: minoryt » czw lut 15, 2007 17:34

To znaczy pomiary cisnień według pomiarów mechaników mam ok.Wymienili uszczelniecze a olej dalej bierze .Gdzies mnie ocyganili chyba?
No i to pytanie ,czy można sciagnac głowice bez odkrecania kolektorów?
A jak bede musiał wyciagać tłoki to też trzeba sciagac głowice?

[ Dodano: 15 Lut 2007 16:37 ]
Samochód nie kopci ,wody nie ubywa.Chce tylko dociec gdzie mnie ocyganiono,a skasowano za robote. :grrr:


opony to podstawa

eidos
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 731
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 19:09
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: eidos » czw lut 15, 2007 17:39

Co do odkrecania kolektoró to nie wiem, tłoki chyba mozna od dołu wyciagnąć, ale tego też nie jestem pewien.
Moze najpierw jedz do innego mechanika i niech zmierzy od nowa kompresje. Moze jednak pomiar był niedokładny...



Awatar użytkownika
budzio18
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 468
Rejestracja: pt lip 28, 2006 16:16
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: budzio18 » czw lut 15, 2007 19:33

moze ci mechanicy Cie naciagneli
wlali jakiegos specyfiku ktory na jakis czas pomoze uszczelniaczom i dlatego bierze troche mniej oleju ,
co do wymiany uszczelniaczy to mozna to zrobic bez sciagania glowicy takze mogli tez tak zrobic a policzyli to tak jakby glowica byla sciagana,
bo jezeli nie ma jakiegos dziwnego dymu z rury wydechowej , ani plyn chlodzacy tez nie zmienil koloru to raczej wina lezy po stronie nie wymienionych uszczelniaczy


by GTI :
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/169608.html][img]http://images.spritmonitor.de/169608_5.png[/img][/url]

by TDI :
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/207964.html][img]http://images.spritmonitor.de/207964_5.png[/img][/url]

minoryt
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: pt gru 15, 2006 23:40
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: minoryt » czw lut 15, 2007 19:43

Prawdopodobnie mnie oszukali.Mam zamiar jechać o....lić kolesi,ale nie mam zamiaru dawać tam jeszcze raz auta.Trudno niech strace.
A są takie specyfiki co traoche uszczelnią?Nie słyszałem o tym.


opony to podstawa

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw lut 15, 2007 20:01

minoryt pisze:Prawdopodobnie mnie oszukali.Mam zamiar jechać o....lić kolesi,ale nie mam zamiaru dawać tam jeszcze raz auta.Trudno niech strace.
A są takie specyfiki co traoche uszczelnią?Nie słyszałem o tym.
nic nie lej. Jedź do lepszego mechanika. Wymiana uszczelniaczy powinna była chociaż na trochę pomóc, ale jeśli są duże luzy zaworów w głowicy to na wiele się nie zda. Pomiary kompresji pozwalają liczyć na to że drogi remont silnika nie będzie konieczny, ale może nie obejdzie się bez naprawy głowicy (jakieś 300 zeta co najmniej). W każdym razie warto byłoby zyskać pewność (od innych mechaników), czy uszczelki zaworów sa nowe. Jeśli tak to nie ma jeszcze gwarancji że solidnie to zrobili, bo włożenie nowych uszczelek na trzonki zaworów bez pomocy odpowiedniej tulejki może spowodować ich zniszczenie przy zakładaniu ( na trzonku są ostre rowki na zamki) i robota na nic. Mając gwarancję że uszczeleczki dobrze są założone i dalej bierze olej trzeba rozbierać silnik i oceniać. Jeszcze tylko wcześniej sprawdzić drożność odmy i raczej nic się nie wykombinuje więcej.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » czw lut 15, 2007 20:45

minoryt pisze:Prawdopodobnie mnie oszukali.Mam zamiar jechać o....lić kolesi,ale nie mam zamiaru dawać tam jeszcze raz auta.Trudno niech strace.
jeśli faktycznie inny mechanicy to potwierdzą, to zgłoś na policje Przynajmniej tym sobie ulżysz, a i może zmuszą ich do oddania kasy ;)
Specyfiki do olejów są do Maluchów, Polonezów i Ład :bigok:
Pozdrawiam.



minoryt
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: pt gru 15, 2006 23:40
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: minoryt » czw lut 15, 2007 21:18

Dzieki wszystkim. :kufel: :kufel: :kufel: Tozn ze po porządnym zmierzeniu cisnienia dobry mechanik bedzie wiedział czy siilnik jest ok i czy jest to wina prowadnic i popychaczy?Mam w końcu przejechane 197tys(na bank)pierwszy własciciel
Nie wiecie ile taki pomiar kosztuje plus minus?


opony to podstawa

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw lut 15, 2007 21:21

minoryt pisze:Tozn ze po porządnym zmierzeniu cisnienia dobry mechanik bedzie wiedział
nie to nie wystarczy, ale dobre ciśnienie dobrze rokuje co do kosztów napraw, tak ogólnie pisząc.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

minoryt
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: pt gru 15, 2006 23:40
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: minoryt » czw lut 15, 2007 21:28

Jak potwierdzą fuszere napewno po kase pójde :food:


opony to podstawa

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 103 gości