Włącznik kierunkowskazów (MK2).

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
DOHC VR6
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: czw lut 03, 2005 12:49
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Włącznik kierunkowskazów (MK2).

Post autor: DOHC VR6 » czw mar 24, 2005 17:13

Witam. Może ktoś kuma, czy manetka do kierunków powinna sama powrócić na swoje pierwotne położenie po wyprostowaniu kierownicy??? Bo u mnie nie - trzeba ową manetkę wyłączać ręcznie. Czy ktoś wie jak rozwiązać ten denerwujący problem???


Był mk2: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=164777

Awatar użytkownika
vorlog
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 300
Rejestracja: czw sty 27, 2005 00:17
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: vorlog » czw mar 24, 2005 18:18

Jasne,że tak, jeżeli nie wraca to masz uszkodzony mechanizm powrotu, najczęściej urywa się taki wodzik plastykowy, czasami spada/pęka sprężyna. A może masz kierownicę bez takiego wystającego dzyndzla, który popycha wodzik? Nie zakładałeś jakiegoś sportowego wynalazku?


Golf i Kałasznikow powstały na bazie tej samej filozofii-prostota, niezawodność i swoista elegancja...

Awatar użytkownika
DOHC VR6
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: czw lut 03, 2005 12:49
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: DOHC VR6 » czw mar 24, 2005 18:34

Mam seryjną kierownicę, ta nowsza wersja z Edition Blue.
Ostatnio zmieniony pt maja 26, 2006 12:25 przez DOHC VR6, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
vorlog
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 300
Rejestracja: czw sty 27, 2005 00:17
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: vorlog » czw mar 24, 2005 21:26

nie ma rady, musisz zdjąć kierownicę i zobaczyć co się dzieje.


Golf i Kałasznikow powstały na bazie tej samej filozofii-prostota, niezawodność i swoista elegancja...

Awatar użytkownika
Gwiazdor
_
_
Posty: 3415
Rejestracja: sob gru 11, 2004 19:55
Lokalizacja: TK/WW
Kontakt:

Post autor: Gwiazdor » pt mar 25, 2005 00:16

A to w obie strony czy w jedną jak się obraca to nie wraca manetka?

Trzeba rozebrać.

U mnie czasami jak skręcam w lewo + lewy kierunek to się nie wyłącza bo ten pierd...nik w manetkach nie nastawia się na swoje miejsce i po obróceniu koła kierownicy nie wyłącza się kierunek.
Poprawiałem sprężynkę ale raz działa raz nie.


Obrazek

Awatar użytkownika
vorlog
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 300
Rejestracja: czw sty 27, 2005 00:17
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: vorlog » pt mar 25, 2005 01:07

Acha, jak już zdemontujesz kierownicę, nie zapomnij nasmarować całego układu powrotnego, tylko nie WD40!, tylko smar teflonowy, ostatecznie zwykły do łożysk.


Golf i Kałasznikow powstały na bazie tej samej filozofii-prostota, niezawodność i swoista elegancja...

Awatar użytkownika
DOHC VR6
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: czw lut 03, 2005 12:49
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: DOHC VR6 » pt mar 25, 2005 10:21

Niestety lewa i prawa strona nie działa. OK dzięki. Zrobię jak mówicie. Mam małe pytanko: jakim lub jakimi kluczami odkręca się kierownicę??? Z góry dziękuję. Pozdro.


Był mk2: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=164777

Awatar użytkownika
king66
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 252
Rejestracja: pt lis 26, 2004 11:56
Lokalizacja: chełmno, kuj-pom
Kontakt:

Post autor: king66 » pt mar 25, 2005 12:58

kiera bodajze oczko 22 albo 20
plaskim nie odkrecisz
tylko oczkowy i tak aby z 5 cm mial fajke...


tak naprawdę to tylko M-B W114280CE albo carrera911 72' ...oba mnie kręcą (MB, VAG, PORSCHE... reszta to podróba)

Awatar użytkownika
vorlog
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 300
Rejestracja: czw sty 27, 2005 00:17
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: vorlog » pt mar 25, 2005 21:17

:helm: u mnie jest 24, najlepiej nasadowy dość głęboki.
Pokręć kołem, niech zaskoczy blokada, nakrętka na ogół nie trzyma aż tak mocno.

WAZNE! Wcześniej odłącz zacisk "-" z akumulatora, bo Ci będzie gwizdał klakson jak zewrzesz kluczem zaciski i niepotrzebnie się wystraszysz... przewodów od przycisków sygnału nie rozpinaj, nie trzeba. Przy zdejmowaniu koła uważaj ciągnąc do siebie, można dostać w ryj jak niespodziewanie zeskoczy z osi.


Golf i Kałasznikow powstały na bazie tej samej filozofii-prostota, niezawodność i swoista elegancja...

Awatar użytkownika
DOHC VR6
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: czw lut 03, 2005 12:49
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: DOHC VR6 » pn mar 28, 2005 18:11

Bardzo dziękuje za odp. na mój post. Zaraz po Świętach biorę się do demolki kierownicy. Pozdrawiam.


Był mk2: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=164777

Slawo80
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: czw lut 03, 2005 16:44
Lokalizacja: Jarocin

Post autor: Slawo80 » pn mar 28, 2005 21:13

Jak kupilem swojego to tez nie dzialalo to powracanie manetki. Ja po rozebraniu zauwazylem ze mialem peknieta na pol sprezynke (taka plaska blaszka) wypychajaca ten maly pierdzielnik o ktory zaczepia kierownica podczas powrotu. Wymienilem to i jest juz ponad 3 lata oki ;)
Powodzonka ;)

Pozdro:


Slawek.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 389 gości