Kilka pytan
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Kilka pytan
Witam
Posiadam Golfa z silnikiem gaznikowym 1.3, skrzynia 4. Mam go od niedawna, do tej pory jezdzilem pffff 126 wiec w mojej glowie rodzi sie wiele watpliwosci. Zrobilem zawieszenie, teraz pora na silnik. Mam kilka pytan
1) Samochod traci obroty i czasem gasnie na biegu jalowym po nacisnieciu stopu, wlaczeniu dlugich itp. Czym to moze byc spowodowane?
2) Spalanie - 10/11 l w cyklu mieszanym. Gosc ktory mi robil zawieche powiedzial ze one tak lykaja i nic sie z tym nie da zrobic. Czy mowil prawde?
3) Zauwazylem ze przepustnica w gazniku ma luz, na boki chodzi tak na oko jakies 2 mm. Czy to jest normalne?
4) Poprzedni wlasciciel lal do niego selektol mineralny 15W40. Czy kontynuowac ta praktyke? A moze zalac go jakims innym olejem?
5) Pytanie moze nie w tym dziale ale jak juz hurtem pisze to i zapytam o to. Swiatlo biegu wstecznego z tylu towarzyszy mi takze podczas jazdy na 1 i 2 biegu. Nie zawsze tak sie dzieje ale czasami. Jak to wyeliminowac?
Na teraz tyle:)
Pozdrawiam
Posiadam Golfa z silnikiem gaznikowym 1.3, skrzynia 4. Mam go od niedawna, do tej pory jezdzilem pffff 126 wiec w mojej glowie rodzi sie wiele watpliwosci. Zrobilem zawieszenie, teraz pora na silnik. Mam kilka pytan
1) Samochod traci obroty i czasem gasnie na biegu jalowym po nacisnieciu stopu, wlaczeniu dlugich itp. Czym to moze byc spowodowane?
2) Spalanie - 10/11 l w cyklu mieszanym. Gosc ktory mi robil zawieche powiedzial ze one tak lykaja i nic sie z tym nie da zrobic. Czy mowil prawde?
3) Zauwazylem ze przepustnica w gazniku ma luz, na boki chodzi tak na oko jakies 2 mm. Czy to jest normalne?
4) Poprzedni wlasciciel lal do niego selektol mineralny 15W40. Czy kontynuowac ta praktyke? A moze zalac go jakims innym olejem?
5) Pytanie moze nie w tym dziale ale jak juz hurtem pisze to i zapytam o to. Swiatlo biegu wstecznego z tylu towarzyszy mi takze podczas jazdy na 1 i 2 biegu. Nie zawsze tak sie dzieje ale czasami. Jak to wyeliminowac?
Na teraz tyle:)
Pozdrawiam
coś z czujnikiem masz nie tak powinien się włączać wtedy kiedy dajesz tylko na wstecznysakul pisze:na 1 i 2 biegu.
regulator napięcia prawdopodobnie walnięty musisz sprawdzic jakie ładowanie masz przy włączonych odbiornikach światła -dmuchawa itp
zdecydowanie za duzo!!! gażnik do przeglądusakul pisze:10/11 l w cyklu mieszanym.
-
- Mały gagatek
- Posty: 67
- Rejestracja: śr sty 24, 2007 15:30
- Lokalizacja: Olsztyn
- t-tas
- Gadatliwa bestia
- Posty: 720
- Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
- Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
- Kontakt:
co do tego spadku obrotów i gaśnięcia silnika przy obciążeniu elektryki-pewnie obroty są za niskie, ale jak już koledzy napisali masz gaźnik do roboty-trzeba zrobić gaźnik, ewentualnie na razie podkręcić awaryjnie troszkę wolne obroty ale ja sie nie znam na niemieckich gaźnikach
mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie
sakul wrzuć dane odnośnie oznaczenia silnika do swojego profilu.
Co do rodzaju gaznika to masz dwukomorowego Pierburga 2E3. Spalanie powinno być na trasie 7l i po mieście około 8,5 l , to zależy jak jezdzisz. Potrzeba by było wyczyścić gaznik i wyregulowac. Z tym drugim może być problem. Byle mechanior nie wyreguluje ci prawidłowo Pierburga, ale czyszczenie może pomóc. Warto też sprawdzić wszystkie przewody podciśnieniowe, potrafią się zatkać syfem z gumy.
Co do rodzaju gaznika to masz dwukomorowego Pierburga 2E3. Spalanie powinno być na trasie 7l i po mieście około 8,5 l , to zależy jak jezdzisz. Potrzeba by było wyczyścić gaznik i wyregulowac. Z tym drugim może być problem. Byle mechanior nie wyreguluje ci prawidłowo Pierburga, ale czyszczenie może pomóc. Warto też sprawdzić wszystkie przewody podciśnieniowe, potrafią się zatkać syfem z gumy.
VWpower Golf
Pewnie musisz wyregulowac gaźnik, ale zanim to zrobisz to upewnij się że nie łapie ci lewego powietrza : może je łapac przez gumową podstawę gaźnika (poruszaj gaźnikiem na boki na wolnych obrotach i zobacz czy się zmieniają), a druga sprawa to szczelnośc układu wspomagania hamulców (serwo) - zobacz czy na wolnych obrotach po wciśnięciu hamulca będzie (drastycznie) zmieniac obroty - obejrzyj przewód między kolektorem a serwem czy nie ma pęknięc itp. sprawdź też odejście do podciśnieniowego przyspieszacza zapłonu. Przed regulacją załóż sobie nowy filtr powietrza, i zmień filtr paliwa (jeśli jest to jest w komorze silnika taki prosty przepływowy).
Przyjrzyj się pompie paliwa - mechaniczna na bloku silnika - ma takie dwie dziurki po bokach przyjrzyj się czy nie wycieka nimi paliwo - wtedy pompa jest do wymiany bo membrana puszcza - to też może powodowac kiepską pracę na wolnych obrotach i zwiększone spalanie.
Przed regulacją gaźnika warto by było też sprawdzic zapłon, tzn ustawic, obejrzec palec, kopułkę, zmienic świece - przyjrzec się nocą kablom czy nie mają przebic.
no i dopiero teraz regulacja gaźnika.
A na kłopoty z prądem to polecam na dobry początek wymiane szczotek (lub całego regulatora) w alternatorze, wtedy będziesz pewien że pradu jest tyle co ma byc
Olej - jeśli uważasz że silnik jest OK, tzn jeździłeś już trochę (kilkaset km- jakaś trasa itp) i nie bierze oleju i nie widac wycieków to możesz zalac półsyntetykiem 10W40 np. Lotos (inne marki w zależności od funduszy ja polecam: GM Opel http://moto.allegro.pl/item164725010__6 ... 0_5_l.html ), zawsze jak zaczął dużo brac to możesz potem znowu zalac mineralnym, półsyntetyk warto bo jest on jakościowo lepszy, i jest zalecany ze względu na układ regulacji luzu zaworowego (silniki po 1985). Jeśli spodziewasz się kłopotów z olejem, silnikiem itp to zostaje mineralny 15W40. Generalnie duże zużycie oleju jest jeśli silnik weźmie więcej niż 1 litr pomiędzy wymianami (10-15tys km).
Przyjrzyj się pompie paliwa - mechaniczna na bloku silnika - ma takie dwie dziurki po bokach przyjrzyj się czy nie wycieka nimi paliwo - wtedy pompa jest do wymiany bo membrana puszcza - to też może powodowac kiepską pracę na wolnych obrotach i zwiększone spalanie.
Przed regulacją gaźnika warto by było też sprawdzic zapłon, tzn ustawic, obejrzec palec, kopułkę, zmienic świece - przyjrzec się nocą kablom czy nie mają przebic.
no i dopiero teraz regulacja gaźnika.
A na kłopoty z prądem to polecam na dobry początek wymiane szczotek (lub całego regulatora) w alternatorze, wtedy będziesz pewien że pradu jest tyle co ma byc
Olej - jeśli uważasz że silnik jest OK, tzn jeździłeś już trochę (kilkaset km- jakaś trasa itp) i nie bierze oleju i nie widac wycieków to możesz zalac półsyntetykiem 10W40 np. Lotos (inne marki w zależności od funduszy ja polecam: GM Opel http://moto.allegro.pl/item164725010__6 ... 0_5_l.html ), zawsze jak zaczął dużo brac to możesz potem znowu zalac mineralnym, półsyntetyk warto bo jest on jakościowo lepszy, i jest zalecany ze względu na układ regulacji luzu zaworowego (silniki po 1985). Jeśli spodziewasz się kłopotów z olejem, silnikiem itp to zostaje mineralny 15W40. Generalnie duże zużycie oleju jest jeśli silnik weźmie więcej niż 1 litr pomiędzy wymianami (10-15tys km).
TDPower
Postąpiłem zgodnie z wskazówkami ppoll. Z obserwacji: obroty nie zmieniają się przy ruszaniu gaźnikiem, po wciśnięciu hamulca obroty spadają minimalnie (wcześniej zdarzyło się kilka razy, że przy pełnym obciążeniu; radio, światła, stop, wiatrak itp zgasł), pompa paliwa jest sucha, na pierwszy rzut oka kable są ok.
Co do oleju to wycieków jako tako ewidentnych nie widać, leje z uszczelki na misce olejowej poza tym silnik jest suchy. Zrobiłem do tej pory dopiero jakieś 600 km i do końca nie mogę stwierdzić czy oleju nie siorbie. Stan trzyma, myślę, że zrobię jeszcze trochę dystansu i wtedy będę miał czarno na białym.
Kupiłem auto zaniedbane, od 2 właściciela - 1 był w Niemczech. Auto było serwisowane do 140 tyś, teraz ma 208 i z tego co się orientuję to poprzedni właściciel dbał tylko o odpowiedni poziom paliwa w baku. Robiłem ostatnio hamulce z tyłu i mechanik mi powiedział, że szczęki były zapieczone czy coś w tym stylu. Na nowych hamulcach zrobiłem jakieś 100 km i nie chce zapeszać ale wydaje mi się, że spalanie jest mniejsze. Zatankowałem 10,5l, zrobiłem 105 km, część były to odcinki rzędu góra 2 km a w baku zostało mi co najmniej 2 l z tego co było zalane. Wniosek oczywisty, choć to jest wszystko w przybliżeniu i na 100% nie jestem pewien.
Pozdrawiam
Co do oleju to wycieków jako tako ewidentnych nie widać, leje z uszczelki na misce olejowej poza tym silnik jest suchy. Zrobiłem do tej pory dopiero jakieś 600 km i do końca nie mogę stwierdzić czy oleju nie siorbie. Stan trzyma, myślę, że zrobię jeszcze trochę dystansu i wtedy będę miał czarno na białym.
Kupiłem auto zaniedbane, od 2 właściciela - 1 był w Niemczech. Auto było serwisowane do 140 tyś, teraz ma 208 i z tego co się orientuję to poprzedni właściciel dbał tylko o odpowiedni poziom paliwa w baku. Robiłem ostatnio hamulce z tyłu i mechanik mi powiedział, że szczęki były zapieczone czy coś w tym stylu. Na nowych hamulcach zrobiłem jakieś 100 km i nie chce zapeszać ale wydaje mi się, że spalanie jest mniejsze. Zatankowałem 10,5l, zrobiłem 105 km, część były to odcinki rzędu góra 2 km a w baku zostało mi co najmniej 2 l z tego co było zalane. Wniosek oczywisty, choć to jest wszystko w przybliżeniu i na 100% nie jestem pewien.
Pozdrawiam
Sprawdź sobie jeszcze te szczotki i regulator napięcia - najczęściej to jeden moduł - u mnie oryginał zaczął padac przy 190 tys km - objaw: widac bylo ze jasnośc światła (napięcie w instalacji) zmienia się silnie w zależności od obrotów - jakbym jeździł dalej to pewnie też by przygasał przy duzym poborze prądu. Najbardziej wiarygodna metoda pomiaru spalania to zalanie całego baku
TDPower
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 252 gości