Włączanie wentylatora w okresie zimowym

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

mmarek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: czw gru 28, 2006 19:29
Lokalizacja: dolny slask

Włączanie wentylatora w okresie zimowym

Post autor: mmarek » wt lut 13, 2007 20:27

Witam i mam takie pytanie : Czy u "Was" w okresie zimowym też załacza sie wentylator chłodnicy bo zauważełem że dosyć czesto włącza sie wentylator nawet jak na dworze jest zimno, a wygląda to tak: wracam z trasy bez zadnych zatrzymywań, korków itp gasze silnik i słysze że już wentylator chodzi :? ( tak gdzieś ze 15- 20 sek ) Nie zawsze sie tak dzieje a jednak :? Jak to jest u was ? też sie tak włącza ?



Awatar użytkownika
Szosownik
Forum Master
Forum Master
Posty: 1307
Rejestracja: sob lis 25, 2006 23:39
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Szosownik » wt lut 13, 2007 20:29

u mnie jest to samo
to dobrze że w zimie trzyma temperature
wszystko ok



Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » wt lut 13, 2007 20:30

czyli bardzo ci się grzeje auto, może termostat do wymiany, albo prędzej czujnik włączania wentylatora, znajduje się w chłodnicy w dolnej jej części


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
AD6
Forum Master
Forum Master
Posty: 1047
Rejestracja: pn paź 16, 2006 20:00
Lokalizacja: Śląsk SC
Kontakt:

Post autor: AD6 » wt lut 13, 2007 20:31

nic się nie dzieje mam to samo nie przejmuj się po prostu po zgaszeniu silnika zatrzymuje sie obieg wody i przestaje być schładzana w pierwszym momencie woda lubi jeszcze załapać temperatury od nagrzanych elementów silnika i włącza się wentylator


VAG-CZEWA.PL Admin



MK4 VR6 4x4 AQP
:dol:
Obrazek

mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno

mmarek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: czw gru 28, 2006 19:29
Lokalizacja: dolny slask

Post autor: mmarek » wt lut 13, 2007 20:40

Ufff bo już sie wystraszyłem że "znowu" coś nie tak z golferem ( termostat był ostatnio wymieniany na wahlera i wskaźnik nawet na milimetr sie nie wychyla od pionu nawet w trasie) Dzieki



Awatar użytkownika
Szosownik
Forum Master
Forum Master
Posty: 1307
Rejestracja: sob lis 25, 2006 23:39
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Szosownik » wt lut 13, 2007 20:45

mmarek pisze:Ufff bo już sie wystraszyłem że "znowu" coś nie tak z golferem ( termostat był ostatnio wymieniany na wahlera i wskaźnik nawet na milimetr sie nie wychyla od pionu nawet w trasie) Dzieki
ciesz sie chłopie!
ja walcze z nagrzewnicą i niestety przegrywam!



mmarek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: czw gru 28, 2006 19:29
Lokalizacja: dolny slask

Post autor: mmarek » wt lut 13, 2007 20:48

Szosownik pisze:
mmarek pisze:Ufff bo już sie wystraszyłem że "znowu" coś nie tak z golferem ( termostat był ostatnio wymieniany na wahlera i wskaźnik nawet na milimetr sie nie wychyla od pionu nawet w trasie) Dzieki
ciesz sie chłopie!
ja walcze z nagrzewnicą i niestety przegrywam!
Ciesze sie ciesze :) ale za to mi coś stuka w zawieszeniu i nikt nie wie o co chodzi :? Pozdrawiam



Awatar użytkownika
AD6
Forum Master
Forum Master
Posty: 1047
Rejestracja: pn paź 16, 2006 20:00
Lokalizacja: Śląsk SC
Kontakt:

Post autor: AD6 » wt lut 13, 2007 20:50

Na szczęście ja nie mam żadnych problemów z temperaturą odkąd wymieniłem termostat bo temperatura max byłą na poziomie 40 - 50 stopni zaraz po kupnie auta dobrze że nic się nie stało bo niewiadomo jak długo Niemiec tak śmigał


VAG-CZEWA.PL Admin



MK4 VR6 4x4 AQP
:dol:
Obrazek

mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno

mmarek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: czw gru 28, 2006 19:29
Lokalizacja: dolny slask

Post autor: mmarek » wt lut 13, 2007 20:56

AD6 pisze:Na szczęście ja nie mam żadnych problemów z temperaturą odkąd wymieniłem termostat bo temperatura max byłą na poziomie 40 - 50 stopni zaraz po kupnie auta dobrze że nic się nie stało bo niewiadomo jak długo Niemiec tak śmigał
A wymieniałeś wcześniej płyn chłodniczy ? Bo mi ( chyba że to zbieg okoliczności ) padł termostat zaraz po tym jak zmieniłem płyn na nowy i musiałem jeżdzić chyba z pół godziny zanim było 80 stopni a 90 to tylko w miescie osiągał



Awatar użytkownika
AD6
Forum Master
Forum Master
Posty: 1047
Rejestracja: pn paź 16, 2006 20:00
Lokalizacja: Śląsk SC
Kontakt:

Post autor: AD6 » wt lut 13, 2007 21:05

nie płynu nie zmieniałem jeżdżę cały czas na tym samym a u cibie widocznie tak jak napisałeś to tylko zbieg okoliczności


VAG-CZEWA.PL Admin



MK4 VR6 4x4 AQP
:dol:
Obrazek

mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno

Awatar użytkownika
marek2907
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2610
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Post autor: marek2907 » wt lut 13, 2007 22:16

mmarek pisze:: Czy u "Was" w okresie zimowym też załacza sie wentylator chłodnicy bo zauważełem że dosyć czesto włącza sie wentylator nawet jak na dworze jest zimno
wszystko jest u ciebie w najlepszym porządku
silnik podczas pracy i przy sprawnym termostacie osiąga temp. Ok90 stopni. żeby niegrzał sie bardziej schładza go wentylator alę żeby temperatura pracy niebyła za niska odpowiada termostat (termostat reguluje temperaturę np:w trasie gdy jedziemy np 100km/h przytej prędkosci przepływ powietrza przez chłodnicę jest tak duży że niema potrzeby załączania wentylatora)

[ Dodano: 13 Lut 2007 21:17 ]
u mnie wiatrak wlączał się nawet w 15 stopniowe mrozy ale silniczek ładnie trzyma 90 stopni


[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]

mmarek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: czw gru 28, 2006 19:29
Lokalizacja: dolny slask

Post autor: mmarek » wt lut 13, 2007 22:36

I jeszcze dwa pytanka żeby nie zaczynać nowego tematu: ( bo coś mi się zdaje że za dużo pali ale nie tankowałem do pełna, wyjeżdzałem np 100 km i znowu tank. tylko badałem kilka razy po wskazniku tzn dochodzi do jakiegoś momentu i znowu tank.)

1. Czy w moim przypadku jak trzyma zawsze temp 90 stopni można powiedzieć że na pewno mam sprawny czujnik temp ? i nie jeżdzi na ssaniu ?

2. Zaobserwowałem na wskazniku benzyny takie "cóś": Np po jezdzie gasze silnik i zapalam po np godzinie i juz wskaznik paliwa jest niżej niz jak gasiłem silnik i tak za kazdym razem :? Nawet kiedyś testowałem po jeżdzie, zostawiłem go "chodzącego" na równym podłożu na kilka minut żeby paliwko sie "uleżało" zgasiłem a po odpaleniu strzałka znowu troche niżej :? wiem że te wskażniki nie są zbyt dokładne ale czy Wy też coś takiego zauważyliście u siebie ?



Awatar użytkownika
marek2907
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2610
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Post autor: marek2907 » wt lut 13, 2007 22:54

wskażniki nie są zbyt dokładne ale czy Wy też coś takiego zauważyliście u siebie ?
mi za każdym razem jak zatankuję do pełna pokazuje inną ilośc. a ostatnio to nawet nie drgnął
w sobotę muszę coś z tym zrobić :bajer:

[ Dodano: 13 Lut 2007 21:56 ]
mmarek pisze:1. Czy w moim przypadku jak trzyma zawsze temp 90 stopni można powiedzieć że na pewno mam sprawny czujnik temp ? i nie jeżdzi na ssaniu ?
wszystko powinno być w porządku ale do puki nie zmierzysz rzeczywistego spalania to możemy sobie powróżyć z fusów
na 99% wszystko jest OK


[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 660 gości