Jak polerowac karoserie
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Jak polerowac karoserie
Przeszukujac forum przejrzalem pare watku co do poloerwanie auta.
Jak to najlepije zorbic by efekt byla najlepszy.
Poprawcie mnie jesli sie myle.
Kolejnosc działania
1)umyć auto
2) wypolerowac recznie lub polerka el [ wole pocje dwa] faracela lub auto maxem. I tu pytanie:
Jak mocno zetrzec lakier, zeby go nie przetrzec, czym polerowac [jaka nakładka z goabki, szmaty, czyli jakiego szmaciwa urzyc do polerowania]
3) po polerowaniu znow umyc i porzeadnie nawoskowac, polecam wosk formula 1.
Prosze o rady co do samej polerki auta, czyli jak najdokladniej czym i jak to zorbic [oczywscie po niajmniejszych kosztach]
Jak to najlepije zorbic by efekt byla najlepszy.
Poprawcie mnie jesli sie myle.
Kolejnosc działania
1)umyć auto
2) wypolerowac recznie lub polerka el [ wole pocje dwa] faracela lub auto maxem. I tu pytanie:
Jak mocno zetrzec lakier, zeby go nie przetrzec, czym polerowac [jaka nakładka z goabki, szmaty, czyli jakiego szmaciwa urzyc do polerowania]
3) po polerowaniu znow umyc i porzeadnie nawoskowac, polecam wosk formula 1.
Prosze o rady co do samej polerki auta, czyli jak najdokladniej czym i jak to zorbic [oczywscie po niajmniejszych kosztach]
Ostatnio zmieniony pn sty 14, 2008 13:53 przez k2, łącznie zmieniany 2 razy.
Jeżeli autko jest stare i ma oryginalny lakier nie polecam robić tego samemu polerką elektryczną. Warstwa lakieru może być już bardzo cienka. Polerowanie mech. wymaga zresztą odrobiny wprawy. Tak czy owak lepiej jest polerować na mokro a po polerce szybciutko umyć, żeby cząsteczki pasty z lakierem nie zdążyły przyczepić się do plastików i uszczelek a potem pociągnąć mleczkiem lakierniczym.
A i oczywiście polerka z gąbki
A i oczywiście polerka z gąbki
bylem u lakiernika kupilem gabke na wiertarke, faracele [najlepsza, bo na mokro]guli pisze:Jeżeli autko jest stare i ma oryginalny lakier nie polecam robić tego samemu polerką elektryczną. Warstwa lakieru może być już bardzo cienka. Polerowanie mech. wymaga zresztą odrobiny wprawy. Tak czy owak lepiej jest polerować na mokro a po polerce szybciutko umyć, żeby cząsteczki pasty z lakierem nie zdążyły przyczepić się do plastików i uszczelek a potem pociągnąć mleczkiem lakierniczym.
A i oczywiście polerka z gąbki
oto porady jaki mi dal
1)umuc dokladnie auto, bardzo dokaldnie, przy robieniu mechanicznie terzeba uwaac by nic nie dostalo sie na gabke, bo sie cale autko porysuje
2)oborty na wiertarce max 2tys, najlepiej ok 900/min
3)uzywacbardzo mlao poasty bo bardzo wydajna, gabke zmoczyc i odwirowac zeby byla nie mokra a wilgotna, potem zaczac polerowac.
4) gosciu powiedzal ze woda bedze szybko wyparowywac ale FARACELA NADAL ZOSTAJE NA LAKIERZE, trzeba miec zraszac [taki jak do kwiatów] i co jakis czas nawilzac gabke.
5) jak juz sie skaczy przejechac auto gabka na sucho i dokladnie umyc auto.
co wazne [jak kots jesze nie wie] nie robic tego na sloncu i nie robic tego na aucie ktore nie bylo lakierowane ponowanie, czyli ma orginalny lakier z salonu ktory ma cieka i tylko jadna wrastew bezbarwnego. Normalnie lakiernicy daje 3, zeby jak to powiedzial "bylo z czego sierac"
Jutro sie do tego zabieram, dam fotki jak skoncze przed i po.
- boogie-man
- Mały gagatek
- Posty: 84
- Rejestracja: ndz sty 06, 2008 13:15
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- duzy_przemo
- Gadatliwa bestia
- Posty: 921
- Rejestracja: czw mar 09, 2006 10:46
- Lokalizacja: Szczecin
Witam na tym forum można się dowiedzieć ciekawych rzeczy o polerce
po pierwsze każde aut można polerować i te ze starym lakierem i auto prosto z salonu
Polerując bez matowania lakieru usuwamy naprawdę niewiele lakieru zaledwie kilka mikronów. No chyba że ktoś trze non topes w jednym miejscu .
Ale wracając do tematu dla niewprawionych poler mistrzów nie polecam używać polerek elektrycznych a tym bardziej wiertarek . Bo:
Po 1. na wiertarce nie ustawimy odpowiednich obrotów ( granica od 900 do 2500) przy futrze gąbce polerskiej 150-180 mm. Można przypalić lakier ew. narobić tzw hologramów czyli śladów bo gąbce futrze które w cieniu nie będą widoczne natomiast w słońcu masakra.
Po 2. TO nie jest tak że jak mamy polerkę z reg obrotów to wszystko pójdzie już super.
Bardzo łatwo można poprzecierać lakier na krawędziach i rantach a w tedy nic nas nie uratuje tylko lakierowanie elementu.
Trzeba się trzymać kilku zasad
1. Przygotowanie auta do polerki dokładne umycie bez najmniejszego śladu piasku.
2. Matowanie lakieru papier wodny 1500 - 2000 -3000 jeśli mamy głębsze rysy ew. lakier jest już bardzo zmatowiały i pasta go nie ruszy. Papier wodny trzeba dobrze namoczyć by przemókł. Dla niewprawionych ten punkt omijamy.
Po matowaniu myjemy auto. Po wyschnięciu będzie widać czy auto jest równo zmatowane. Jeśli nie poprawiamy. Nie polecam matować jeśli nie mamy polerki.
3. Polerowanie pastą polerską ścierną (farecla G3, 3M, Norton, siashine). Tempo i inne wynalazki ze stacji benz i hipermarketów odpadają słaby efekt za relatywnie wysoką kasę. Większość past ściernych używamy z wodą (np farecla g3).
Ręcznie polerujemy do uzyskania połysku, jeśli matowaliśmy wcześniej lakier papierem to trzeba będzie się zdrowo napier... by wyciągnąć połysk.
Polerką polerujemy futrem bądź gąbką twardą zaczynamy na wolnych obrotach by rozprowadzić pastę stopniowo je zwiększając do 2500. Po wstępnej polerce myjemy auto.
4. Pasta wykańczająca, tak jak w pkt. 3 polerujemy równo wszystkie elementy. ten etap całkowicie zamknie pory lakieru i wyciągnie z niego całkowity połysk. Gąbka średnia na polerce.
5. Nabłyszczenie zabezpieczenie połysku. Wosk inne. By nasze auto dłużej błyszczało się jak psu jaka ...
Nowe auta odpada problem starego zmatowiałego lakieruy
W przypadku rys
past ścierna ew. rozcięcie rysy papierem wodnym po tym należy i tak wypolerować to miejsce pastą ścierną. Zabezpieczyć połysk woskiem.
Odświeżenie lakieru na nowym aucie - najlepiej dobrym woskiem i nic więcej nie grzebać.
Dodam że wypolerować auto ręcznie jest naprawdę ciężko ale jak ktoś nie ma wprawy to polerką można narobić więcej szkód niż pożytku.
W przypadku pytań walcie śmiało na Pw jak mogę to pomogę .
po pierwsze każde aut można polerować i te ze starym lakierem i auto prosto z salonu
Polerując bez matowania lakieru usuwamy naprawdę niewiele lakieru zaledwie kilka mikronów. No chyba że ktoś trze non topes w jednym miejscu .
Ale wracając do tematu dla niewprawionych poler mistrzów nie polecam używać polerek elektrycznych a tym bardziej wiertarek . Bo:
Po 1. na wiertarce nie ustawimy odpowiednich obrotów ( granica od 900 do 2500) przy futrze gąbce polerskiej 150-180 mm. Można przypalić lakier ew. narobić tzw hologramów czyli śladów bo gąbce futrze które w cieniu nie będą widoczne natomiast w słońcu masakra.
Po 2. TO nie jest tak że jak mamy polerkę z reg obrotów to wszystko pójdzie już super.
Bardzo łatwo można poprzecierać lakier na krawędziach i rantach a w tedy nic nas nie uratuje tylko lakierowanie elementu.
Trzeba się trzymać kilku zasad
1. Przygotowanie auta do polerki dokładne umycie bez najmniejszego śladu piasku.
2. Matowanie lakieru papier wodny 1500 - 2000 -3000 jeśli mamy głębsze rysy ew. lakier jest już bardzo zmatowiały i pasta go nie ruszy. Papier wodny trzeba dobrze namoczyć by przemókł. Dla niewprawionych ten punkt omijamy.
Po matowaniu myjemy auto. Po wyschnięciu będzie widać czy auto jest równo zmatowane. Jeśli nie poprawiamy. Nie polecam matować jeśli nie mamy polerki.
3. Polerowanie pastą polerską ścierną (farecla G3, 3M, Norton, siashine). Tempo i inne wynalazki ze stacji benz i hipermarketów odpadają słaby efekt za relatywnie wysoką kasę. Większość past ściernych używamy z wodą (np farecla g3).
Ręcznie polerujemy do uzyskania połysku, jeśli matowaliśmy wcześniej lakier papierem to trzeba będzie się zdrowo napier... by wyciągnąć połysk.
Polerką polerujemy futrem bądź gąbką twardą zaczynamy na wolnych obrotach by rozprowadzić pastę stopniowo je zwiększając do 2500. Po wstępnej polerce myjemy auto.
4. Pasta wykańczająca, tak jak w pkt. 3 polerujemy równo wszystkie elementy. ten etap całkowicie zamknie pory lakieru i wyciągnie z niego całkowity połysk. Gąbka średnia na polerce.
5. Nabłyszczenie zabezpieczenie połysku. Wosk inne. By nasze auto dłużej błyszczało się jak psu jaka ...
Nowe auta odpada problem starego zmatowiałego lakieruy
W przypadku rys
past ścierna ew. rozcięcie rysy papierem wodnym po tym należy i tak wypolerować to miejsce pastą ścierną. Zabezpieczyć połysk woskiem.
Odświeżenie lakieru na nowym aucie - najlepiej dobrym woskiem i nic więcej nie grzebać.
Dodam że wypolerować auto ręcznie jest naprawdę ciężko ale jak ktoś nie ma wprawy to polerką można narobić więcej szkód niż pożytku.
W przypadku pytań walcie śmiało na Pw jak mogę to pomogę .
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 374 gości