Wał korbowy w silniku 1,1 i 1,3

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Czarnyy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pt sty 26, 2007 21:27
Lokalizacja: Jelenia Góra

Wał korbowy w silniku 1,1 i 1,3

Post autor: Czarnyy » sob lut 10, 2007 20:34

Witam, czy wały korbowe w tych dwoch roznych pojemnosciach roznia sie od siebie ?!



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8879
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » sob lut 10, 2007 21:04

Każdy z użytkowników samochodu jest w stanie powiedzieć ile wynosi jego pojemność skokowa. Niewiele osób zapewne wie jednak co to tak naprawdę jest pojemność skokowa i z czego wynika jej wartość. Tak więc w silniku tłokowym w czasie każdego pełnego ruchu tłoka, tłok znajduje się dwa razy w skrajnym położeniu. Położenie w którym tłok jest najbardziej oddalony od wału korbowego nazywa się górnym martwym położeniem, a moment maksymalnego zbliżenia do wału korbowego dolnym martwym położeniem. Droga między tymi dwoma pozycjami nazywana jest skokiem tłoka, a ruch suwem. Pojemność całkowita cylindra to pojemność gdy tłok znajduje się w dolnym martwym położeniu, a pojemność komory sprężania jest to pojemność cylindra w czasie górnego martwego położenia. Pojemność skokowa natomiast jest to różnica między pojemnością całkowitą cylindra, a pojemnością komory sprężania. Wyżej przytoczone definicje będą potrzebne nam do prawidłowego zrozumienia działania silnika.
to jest chyba odpowiedz



Awatar użytkownika
marek2907
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2610
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Post autor: marek2907 » sob lut 10, 2007 23:59

dziejo, ty to jesteś .... :)

[ Dodano: 10 Lut 2007 23:00 ]
ale do pojemności skokowej potrzebna jest także średnic tłoka


[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8879
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » ndz lut 11, 2007 14:28

marek2907 pisze:także średnic tłoka

Pojemność skokowa natomiast jest to różnica między pojemnością całkowitą cylindra, a pojemnością komory sprężania. ująłeś to w skrócie



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » ndz lut 11, 2007 15:09

Jak chcesz zmienić sam wał to nie odpalisz auta. z wałem musisz mieć korby z tego silnika. Średnica tłoków jest taka sama w obu przypadkach.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz lut 11, 2007 15:24

Czarnyy pisze:Witam, czy wały korbowe w tych dwoch roznych pojemnosciach roznia sie od siebie ?!
różnią się, ponieważ wały od 1,1 i 1,3 mają inne wykorbienia (różny skok tłoka od ktrórego w tych dwóch silnikach zależy pojemność skokowa - średnice cylindrów są takie same).


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 65 gości