wilgoć w drzwiach... +bonusy [hamulce mk2]

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

robgr85
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 01:16
Lokalizacja: 3mia100
Kontakt:

wilgoć w drzwiach... +bonusy [hamulce mk2]

Post autor: robgr85 » czw lut 08, 2007 23:42

Witam!


1.Od jakiegos czasu coraz bardziej irytuje mnie kwestia wilgoci... wszystko juz uszczelniłem ale chyba
jeszcze długa droga przedemną. O co chodzi - drzwi w moim golfiku są zawilgocone - ta płyta/sklejka na ktorej trzyma sie tapicerka musi byc zrodlem wilgoci w moim aucie. efektem tego jest ponawianie sie pewnego zjawiska - raz na kilka dni w dolnej czesci drzwi pojawia sie pleśń. scieranie jej szmatą daje tylko kilkudniowy efekt. problem wraca, wraca i mam dziwne przeczucie ze nie uda mi sie tego zniszczyć.

czy któryś z was wie jak sobie z tym poradzić? może popryskac drzwi jakimś prontem etc? ma ktoś jakąś sprawdzoną broń do walki z pleśnią? popryskać jakims prontem czy innym swinstwem?

2. niedawno zauwazylem ze cos mi slabo reczny łapał, wiec podkreciłem linke. no i co zauwazylem - troche głupio sie przyznac ze dopiero teraz ale cóż... kazdy uczy sie na swoich bledach. przed całym manewrem ustawiania recznego wszystko chodziło "cacy" [tak mi sie wydawalo], teraz wiem ze tylne hamulce albo wcale nie dzialaly, albo bardzo delikatnie [nie mialem go na podnosniku wiec ciezko powiedziec] - przy ostrym przyhamowaniu nie ma sladu blokady tylnych kół - mój wniosek nie działają. od czasu podkrecenia recznego podczas mocnego hamowania slychac tarcie z tyłu - dosc glosne. z tego co sie naczytalem z tylu sa hamulce bebnowe [mk2 1.6EZ@1984]. Co to moze byc i ile moze kosztowac? da sie to w warunkach amatorksich naprawic?

pozdr.
Ostatnio zmieniony pt lut 09, 2007 01:53 przez robgr85, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://ilepali.info/pt.php?id=62][img]http://ilepali.info/foot.php?id=62[/img][/url]

piter13
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 481
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 20:02
Kontakt:

Post autor: piter13 » pt lut 09, 2007 01:23

Z ta plesnia to u mnie jest to samo drzwi białe na dole ,tez to szmatka czyscze ale narazie to olewam przyjdzie lato to bedzie dobrze, a co do hamulców to tak czy owak musisz zdjac bęben bo tak nic nie zobaczysz,ewentualnie jak bys miał juz szczeki starte to nowe kosztuja 45zl bo niedawno wymieniałem sobie,nie jest drogo dlatego warto zainwestowac i bedziesz miał spokój jak juz ci cos trze ,to pewno juz kres ich a z wymiana sobie poradzisz sam , sprezynki przełozyc do nowych i wsio pzdr



Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » pt lut 09, 2007 08:54

Podczas hamowania tylne koła nie powinny się blokować...
Co do wymiany, to zużyły się szczęki. Koszt w granicach 30-50PLN... Ja płaciłem za szczęki 50. Da się to wymienić pod warunkiem że masz coś pojęcia o tym. Trzeba rozkręcać łożysko i później przy składaniu wyregulować luz.


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
jarvr6
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 146
Rejestracja: śr gru 20, 2006 09:45
Lokalizacja: SŁUPSK

Post autor: jarvr6 » pt lut 09, 2007 10:15

co do plesni to pod tapicerka musi byc folia naklej ja a problem zniknie :hmm:



Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » pt lut 09, 2007 13:44

jarvr6 pisze:co do plesni to pod tapicerka musi byc folia naklej ja a problem zniknie
Dokładnie, fabrycznie tapicerka jest oklejona folią, żeby woda dostająca się do środka drzwi spływała na dół...


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pt lut 09, 2007 13:50

robgr85 pisze:da sie to w warunkach amatorksich naprawic?
jak naj bardziej to była moja pierwsza czynność jaką wykonałem kupując samochód osobowy marki 126 p i nie mając zielonego pojęcia o mechanice zabrałem się do tego najwazniejsza rzecz zawsze o tym pamietam robiąc co kolwiek poskładac wszystko dokładnie jak było przed rozebraniem TO TAKA RADA :bigok:



Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » pt lut 09, 2007 13:53

dziejo, Tylko mała różnica... W 126p bęben zchodził sam... a tutaj schodzi z łożyskami, a jak ktoś nie umie tego złożyć, tj wyregulować łożysk, to lepiej niech sie nie zabiera...


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 505 gości