Jaki najlepszy silnik
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Jaki najlepszy silnik
Nie wiem czy bylo czy nie , ale znalezc nie moge, wiec ciekawi mnie jakie sa wasze zdania na temat silnikow w mk4 a mianowicie chodzi mi o to ktore sa nabardziej zywotne, najmniej awaryjne. Kiedys w przyszlosci chcialbym kupic mk4 zastanawialem sie nad silnikami 1.6 sr, 1.6-16v lub 1.9 tdi. no ewentualnie 1.8 . ciakawi mnie takze wasze zdania na temat zagazowanego mk4 - czy jest sens?? i czy szkodzi??
Ostatnio zmieniony wt lip 22, 2008 08:23 przez wieczor15, łącznie zmieniany 1 raz.
- grubasmkIV
- Ma gadane
- Posty: 220
- Rejestracja: śr lut 22, 2006 23:56
- Lokalizacja: Wawa
- Kontakt:
Jak mial bym kupic 1,8 zeby go gazowac to bym wolal kupic 1,4 i go nie ruszac Ja mam 1.8 20v i nic nie narzekam super sie sprawuje
[img]http://images46.fotosik.pl/113/caa69986529815cc.jpg[/img]
[size=167][b][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=151181&sid=03b6b934d54ddd0a5c802190b99ee277]Moja Golfizna :D[/url][/b][/size]
[size=167][b][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=151181&sid=03b6b934d54ddd0a5c802190b99ee277]Moja Golfizna :D[/url][/b][/size]
Kolega przejechał 260 tys. kilometrów (od nowości) na 1.8T w 100% bezawaryjnie - nawet turbina jeszcze nie padła. Osiągi bardzo dobre, a spalanie niższe niż w przypadku 1.8 (bez T )
Sam mam takie serce pod maską swojego Gofra i nigdy nie zamieniłbym na inne... ale to tylko moje skromne zdanie.
Sam mam takie serce pod maską swojego Gofra i nigdy nie zamieniłbym na inne... ale to tylko moje skromne zdanie.
http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=20825
- grubasmkIV
- Ma gadane
- Posty: 220
- Rejestracja: śr lut 22, 2006 23:56
- Lokalizacja: Wawa
- Kontakt:
Czy ja wiem czy nizsze niz 1,8 mi w trasie pali 8 litrow na 18" a w miescie 10 litrowSaymon pisze:Kolega przejechał 260 tys. kilometrów (od nowości) na 1.8T w 100% bezawaryjnie - nawet turbina jeszcze nie padła. Osiągi bardzo dobre, a spalanie niższe niż w przypadku 1.8 (bez T )
Sam mam takie serce pod maską swojego Gofra i nigdy nie zamieniłbym na inne... ale to tylko moje skromne zdanie.
[img]http://images46.fotosik.pl/113/caa69986529815cc.jpg[/img]
[size=167][b][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=151181&sid=03b6b934d54ddd0a5c802190b99ee277]Moja Golfizna :D[/url][/b][/size]
[size=167][b][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=151181&sid=03b6b934d54ddd0a5c802190b99ee277]Moja Golfizna :D[/url][/b][/size]
1,6 8V powinien byc najbardziej trwały z wszystkich. Ale to teoria wszystko zalezy od stylu jazdy eksploatacji itp. Ta konstrukcja jest najprostsza ma on tylko po 2 zawory na gar. Silniki 1,8 z tego co pamiętam mają po 5 zaworów. Jak sie dba to sie ma na lata tak jak Koledzy pisalali nawet 1,8 Turbo moze wytrzymac duzo
Pozdrawiam
Pozdrawiam
[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fc27abf292da2d6e][img]http://images27.fotosik.pl/126/fc27abf292da2d6em.jpg[/img][/url]
i owszem tylko te 90, 110, 130, 150 KM a nie 105, 116, 131Jacenty85 pisze:A ja stawiam na TDI i gorąco Ci polecam!
[ Dodano: Pią Lut 09, 2007 11:46 am ]
wszystko kwestia kasy i jak długo masz miec zamiar - ja zmieniam auto średnio co 2 lata (bo albo ukradli albo okazja była). Rocznie robię ok 25tys. km. Liczmy gaz - zamontowanie porządnego to cena w granicach 3-3,5tys. Pali mi 7 litrów x 3,60zł = 25,20zł a bedzi epalił 8 x1,8= 14,40 + troszkę benzyny na rozruch - doliczmy ze 2,6zł = 17zł + koszt przeglądu 70zł co daje 0,28zł przy przebiegu 25tys. - czyli koszt przejazdu jest 17,28 - różnica na 100km to 7,92zł - a wiec zwrot kosztów montażu będzie po minimum 40tys. km czyli wtedy kiedy będę go pewnikiem sprzedawałwieczor15 pisze:iakawi mnie takze wasze zdania na temat zagazowanego mk4 - czy jest sens??
A to niby czemu taka porażka??? Daj jakiś przykład a nie tylko rzucasz zdanie...kovens pisze:otóż to!grubasmkIV pisze:Jak mial bym kupic 1,8 zeby go gazowac to bym wolal kupic 1,4 i go nie ruszac Ja mam 1.8 20v i nic nie narzekam super sie sprawuje
Podobno porazka to 1,6 8v!
Jeśli chodzi o żywotność silników to w dzisiejszych czasach wszystko zależy od tego jak trafisz, jak silnik był eksploatowany i jak ty będziesz go eksploatował. Jeśli dbasz o samochód to posłuży ci długo, jeśli niedbasz to nawet uchodzące za długowieczność silniki dieslowskie wysiądą... Pozatym że diesle są wytrzymalsze i wmiare ekonomiczne (wzależności od wersji i ceny ropy) mają jedną zasadnicza wadę. Jeśli się psują to ich naprawa jest droższa niż w benzyniakach. Co do zagazowywania to podobno najlepiej na gazie sprawują się silniki 1,6 litra i to zarówno te 8V i 16V. Ja osobiście nie preferuje gazowania. Jeżdże swoim MkIV 1,6 SR (8V) i całkiem sprawnie się tym smiga. Oczywiście że silnik 1,8 T 20V byłby bardziej żwawy, ale idąc dalej tym tropem to równoznacznie można szarpnąć się na wersje R32 (341 KM). Silniki 1,4 litra 16V moim zdaniem są za małą jednostką jak do tej budy, pozatym są z nimi olbrzymie problemy natury eksploatacyjnej. Być może spowodowane jest to właśnie wyżyłowaniem silnika. Jeśli szuka się samochodu o dobrym stosunku oszczędność/dynamika to polecam silnik 1,6 16V.
[b] >>> www.4tun.vel.pl <<< [/b]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1114182#1114182][b] >>> MkIV by regitmc <<< [/b][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1114182#1114182][b] >>> MkIV by regitmc <<< [/b][/url]
dlaczego?? mam 1,6 8V 75 KM w mk3 i jestem zadowolony; osiagi przyzwoite- wiadomo, mogłoby być lepiej, ale spalanie 5,5 litra PB 95 (przy spokojnym rozpędzaniu i jeździe tak do ok 3000 r/min) mi to rekompensuje (oczywiście w lecie, bo teraz to może i pod 7 wziąć )kovens pisze:grubasmkIV pisze: Podobno porazka to 1,6 8v!
Który silnik najlepszy- nie da się jednoznacznie powiedzieć- bierz TDi bądź bierz 1,8T, wszystko zależy czego oczekujesz od samochodu- chcesz nim robić dużo km, ma byc (w miarę) bezawaryjny, przy tym "żywotny" (ma przetrwać duże przebiegi) i przy tym wszystkim ma być EKONOMICZNY?? weż TDi
Jeśli nie zależy ci tak bardzo na spalaniu- bardziej na osiągach- weź benzyniaka- najlepiej turbodoładowanego
Jednak, to ma ma najwiekszy wpływ na awarjnośc silnika to sposób jego urzytkowania przez poprzedniego właściciela (oczywiście rozmawiamy o samochodach używanych). Jeśli dbał- warto kupic i cieszyć się zyciem i Golfem
LPG?? myślę, że jak załozysz dobrą sekwencję (do wielopunktu- np
IV generacji)- nic nie powinno się dziać, ale juz do turbodoładowanego silnika nie polecam LPG , czyli ogólnie wg przysłowia- "jak dbasz, tak masz"
grubasmkIV pisze:Czy ja wiem czy nizsze niz 1,8 mi w trasie pali 8 litrow na 18" a w miescie 10 litrow
Tak naprawdę to ciężko porównać dwa konkretne przypadki. Odnosiłem się bardziej do danych technicznych, tam różnica jest na korzyść 1.8T i pewnie nie wzięła się z powietrza.
grubasmkIV ...a co do Twoich felg - jeśli to te z avatara to szczęka mi opada z wrażenia. Ile te cuda kosztowały i jaki masz tam profil? Napisz mi PW jeśli możesz...
Pozdr!
http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=20825
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 236 gości