Prawidłowe ciśnienie /kompresja w cylindrach 1,9 TDi MK3

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

ryszkiewicz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: pn gru 18, 2006 15:57
Lokalizacja: Białystok

Prawidłowe ciśnienie /kompresja w cylindrach 1,9 TDi MK3

Post autor: ryszkiewicz » ndz sty 21, 2007 18:56

Witam,

Moze wiecie jakie cisnienie powinno być w cylindrach, robiłem diagnostykę, u mnie wyszło:
1 cylinder - 20 bar
2 cylinder - 28 bar
3 cylinder - 22 bar
4 cylinder - 25 bar

golf III 1,9 TDI

da sie zauważyc pewien rozrzut, w jednym jest 28 a w następnym 20, co moze byc przyczyna, jakby sie zuzywały to chyba równomiernie, sam nie wiem

nie wiem czy z tego własnie powodu da sie zaobserwowac bardzo duze dragania silnika, strasznie drzy cala tapicerka oraz kierownica - co jest bardzo drazniace

tak zwany test olejowy dal wynik 36 bara, wiec to chyba nie glowica


Moje pytanie, czy to jest mozliwe, aby jeden z cylindrów bardziej sie wyrobil niz inne, czy moze pierscienie sie zapiekły, dziwne bo oleju nie pali, nie dolewam od wymiany do wymiany

dzieki, pozdrawiam
Andrzej



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » ndz sty 21, 2007 19:23

w nowym silniku powinno być 34 bary ( atmosfery ) dopuszczalne minimalne to 26 bar

[ Dodano: 21 Sty 2007 18:27 ]
jeśli po oleju było 36 to na pewno nie wina głowicy , i jeśli masz takie różnice w ciśnieniu to nie dziw sie że sie trzęsie



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

cisnienie spręzania

Post autor: szatanek » ndz lut 04, 2007 18:29

witaj, jesli po próbie olejowej wyszło ci 36 bar to nic innego tylko zuzycie pierścieni i gładzi cylindrowej, niestety.A powiedz jak odpala rano na zimnym??



ryszkiewicz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: pn gru 18, 2006 15:57
Lokalizacja: Białystok

Kompresja

Post autor: ryszkiewicz » czw lut 08, 2007 21:36

Dziekuje za podpowiedzi

Jesli chodzi o palenie rano, to pare miesiecy temu nie bylo takich problemow, tzn po uruchomieniu silnik pracowal rowno, niestety tobecnie po uruchomieniu rano slychac ze kuleje, pracuje nierownomiernie, troche nawet nim rzuca jakby na jednym cylindrze nie pracowal, po kilkunastu sekundach to znika i pracuje coraz rowniej

orientowalem sie tez u mechanikow, opowiadaja sie za zmiana pierscieni, tylko zastanawia mnie fakt takiej rozpietosci, na jednym 20 a na drugim 28 barow, mozliwe aby tak nieronomiernie sie zurzywaly

jeden mechanik pytal mnie czy nie byl on przegrzany, mozliwe ze pierscienie sie zapiekly ta gorne, czy to mozliwe :)

pozdrawiam
Andrzej



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » czw lut 08, 2007 21:43

Jle kosztuje sprawdzenie ciśnienia na sucho i mokro tj z olejem ?


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
wosiek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: pt lis 11, 2005 00:18
Lokalizacja: tczew

Post autor: wosiek » pn kwie 02, 2007 16:21

ja ostatnio mierzyłem u siebie bo coś mi bierze sporo oleju ale naszczęscie to wina turbiny bo jest do wymiany
mam przebieg ok 350tyś i ciśnienie na cylindrach po 32 bary:D:D


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images37.fotosik.pl/187/a7bc51c07f2b9f3e.jpg[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 194 gości