problem z odpaleniem
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
problem z odpaleniem
WITAM wszystkich
jestem nowy wiec wybaczcie jeśli zrobie coś nie tak lub nie bede precyzyjny
Sprawa wygląda tak od jakiegoś czasu silnik zaczą sie dławic (nierówna praca) i na benzynie i na gazie, zbiegło sie to z urwaniem wydechu wiec trafił do macherów którzy pospawali mi tłumik po odbiorze auta przy dodawaniu gazu było słychac chrobotanie jak by wydech gdzieś dotykał do podwozia ale nie za każdym razem do tego silnik miał może 700 prn na wolnych obrotach bardzo nim trzęsło i stacił moc a jak podczas jazdy wciskałem sprzęgło to obroty opadały do 1500prn normalnie,a potem zawissały i bardzo bardzo wolno opadały do wolnych, postanowiłem sprawdzić co jest nie tak. Po ponownym odpaleniu na benzynie nie dotykałem pedału gazu, na ciepłym silniku znów słychać było chrobotanie teraz wyraznie po stronie pompy wodnej do tego obroty zaczęły same wzrastac nieznacznie (z wolnych obrotów wolniutko rosły do około 1000-1200prn) po dodaniu gazu wszystko ustało ale wolne obroty były na 700prn i znów szarpanie odstawiłem samochód na parking postał kilka dni i dziś nie chce zapalić myślalem ze aku padł podłączyłem go kablalami do innegi auta i po dłuższym kacie zapalił ale ma może 300prn i zaraz gaśnie (w ciągu czesu jaki spedził na parkingu 2 razy go odpalałem i nie było problemów a dzis miiał jechac do mechanika i klapa) na pewno coś jest nie tak z pompa wodna bo jej wałek napędowy cały lata ale czego nie pali??? prosze o pomoć n ie wiem od czego zacząć chce się mniej więcej zoriętować sie co to może być bo zaraz będzie ze to to lub tamto nie chce niepotrzebnie wydać kasy Z GÓRY DZIEKUJE ZA ODPOWIEDZI pozdrawiam
dodam jeszcze ze to golf 3 1,8 GT "Special"
jestem nowy wiec wybaczcie jeśli zrobie coś nie tak lub nie bede precyzyjny
Sprawa wygląda tak od jakiegoś czasu silnik zaczą sie dławic (nierówna praca) i na benzynie i na gazie, zbiegło sie to z urwaniem wydechu wiec trafił do macherów którzy pospawali mi tłumik po odbiorze auta przy dodawaniu gazu było słychac chrobotanie jak by wydech gdzieś dotykał do podwozia ale nie za każdym razem do tego silnik miał może 700 prn na wolnych obrotach bardzo nim trzęsło i stacił moc a jak podczas jazdy wciskałem sprzęgło to obroty opadały do 1500prn normalnie,a potem zawissały i bardzo bardzo wolno opadały do wolnych, postanowiłem sprawdzić co jest nie tak. Po ponownym odpaleniu na benzynie nie dotykałem pedału gazu, na ciepłym silniku znów słychać było chrobotanie teraz wyraznie po stronie pompy wodnej do tego obroty zaczęły same wzrastac nieznacznie (z wolnych obrotów wolniutko rosły do około 1000-1200prn) po dodaniu gazu wszystko ustało ale wolne obroty były na 700prn i znów szarpanie odstawiłem samochód na parking postał kilka dni i dziś nie chce zapalić myślalem ze aku padł podłączyłem go kablalami do innegi auta i po dłuższym kacie zapalił ale ma może 300prn i zaraz gaśnie (w ciągu czesu jaki spedził na parkingu 2 razy go odpalałem i nie było problemów a dzis miiał jechac do mechanika i klapa) na pewno coś jest nie tak z pompa wodna bo jej wałek napędowy cały lata ale czego nie pali??? prosze o pomoć n ie wiem od czego zacząć chce się mniej więcej zoriętować sie co to może być bo zaraz będzie ze to to lub tamto nie chce niepotrzebnie wydać kasy Z GÓRY DZIEKUJE ZA ODPOWIEDZI pozdrawiam
dodam jeszcze ze to golf 3 1,8 GT "Special"
$%^&
hmmmmmm , z tym chrobotaniem to niewiem, ale zmulenie silnika i przerywana praca to jest zagadka trudna do rozwiazania, przyczyn może być dziesiątki, pewnei wszyscy będą ci radzić zeby wymienić kopułke, palec, kable świece cewke itd. ale radze poszukaj kogos w sklepie, przystępnego gościa i umów się z nim tak, ze bierzesz te żeczy i jak nie będą CI potrzebne to je oddasz, np. zakładasz kable jak pomoga to zostawiasz a jak nie to oddajesz, bo w innym razie wywalisz kupe kasy i nic z tego nie przyjdzie. ja tak wymieniałem, wytrzepałem się z kasy a auto nadal ciulowo chodzi. zostały jeszcze kable ale mam to w du...e szukam gogos zeby na chwile przezucic i sprawdzić, nie będe topił niepotrzebnie 100zł. Pozdro
Oo===w===oO
Tia ... zanim się zabierzesz za jakąkolwiek robotę i szukanie przyczyn to warto sobie trochę poczytać,
jesli chodzi o zapłon to trzeba by sprawdzic czy nie ma przebić - to możesz zrobić nocą w deszczowy dzień patrząc czy na zapalonym silniku nie skaczą iskry, wysusz i objerzyj sobie dokladnie kopułkę, palec - zobacz czy nie są wypalone, potem wysusz cewkę - zobacz czy nie ma pęknięć na obudowie, sprawdź sobie cewkę - mierzy się opór i czujnik halla (jest na forum), wreszcie sprawdź sobie iskrę na świecach
jesli problem nie zależy od zasilania benzyna czy gaz to najprawdoposobniej leży właśnie w układzie zapłonowym
jesli chodzi o zasilanie benzyna to G3 1,8 GT jest zdajsie na wtrysku jednopunktowym mono motronic wiec polecam uwadze:
http://www.imc.pcz.czest.pl/imtits/plik ... arelli.pdf
http://skoda.autokacik.pl/pages/felicia/wtryski.html
http://www.cc.ece.ntua.gr/~achan/Cars/C ... ations.htm
w googlu znajdziesz pewnie więcej, jak już zakumasz jak działa to możesz sobie sprawdzić poszczególne częśc zasilania paliwem krok po kroku...
z tym chrobotaniem pompy to chyba logiczne że jak jej padło lozysko i goni wałek to nawet lepiej tego auta nie odpalać tylko odholowac do mechanika, tak btw - jesli w tym silnku pompa jest na pasku rozrzadu to powinno się wymieniac pompę razem z paskiem i napinaczem...
jak nic nie wiesz to szukasz po omacku, idziesz w koszty i wymieniasz niepotrzebnie części. To nie maluch czy FSO, tu trzeba mieć cokolwiek wiedzy a nie tylko młotek
jesli chodzi o zapłon to trzeba by sprawdzic czy nie ma przebić - to możesz zrobić nocą w deszczowy dzień patrząc czy na zapalonym silniku nie skaczą iskry, wysusz i objerzyj sobie dokladnie kopułkę, palec - zobacz czy nie są wypalone, potem wysusz cewkę - zobacz czy nie ma pęknięć na obudowie, sprawdź sobie cewkę - mierzy się opór i czujnik halla (jest na forum), wreszcie sprawdź sobie iskrę na świecach
jesli problem nie zależy od zasilania benzyna czy gaz to najprawdoposobniej leży właśnie w układzie zapłonowym
jesli chodzi o zasilanie benzyna to G3 1,8 GT jest zdajsie na wtrysku jednopunktowym mono motronic wiec polecam uwadze:
http://www.imc.pcz.czest.pl/imtits/plik ... arelli.pdf
http://skoda.autokacik.pl/pages/felicia/wtryski.html
http://www.cc.ece.ntua.gr/~achan/Cars/C ... ations.htm
w googlu znajdziesz pewnie więcej, jak już zakumasz jak działa to możesz sobie sprawdzić poszczególne częśc zasilania paliwem krok po kroku...
z tym chrobotaniem pompy to chyba logiczne że jak jej padło lozysko i goni wałek to nawet lepiej tego auta nie odpalać tylko odholowac do mechanika, tak btw - jesli w tym silnku pompa jest na pasku rozrzadu to powinno się wymieniac pompę razem z paskiem i napinaczem...
jak nic nie wiesz to szukasz po omacku, idziesz w koszty i wymieniasz niepotrzebnie części. To nie maluch czy FSO, tu trzeba mieć cokolwiek wiedzy a nie tylko młotek
TDPower
dzięki za rady zamierzam go zholować do warsztatu podejrzewam ze mogło coś paść w aparacie zapłonowym bo podczas ostatniego odpalenia wyrażnie jeden gar nie pracował nie bardzo mam jak sprawdzić czy jest iskra itd. bo nie mam garażu a przy takiej pogodzie jak jest teraz to naprawa na dworze jest lekka porażka no chyba że jest sie desperatem jest jescze jedna możliwość jak mi ten tłumik spawali to mogli nie odłączyć klem i coś padło nie byłem przy tym a twierdzili ze odłączyli tak to jest jak sie oddaje samochód do szmaciaży uważajcie na to czasem lepiej zapłacić troszke wiecej ale dać auto w dobre rece DZIEKI za RADY POZDRAWIAM
$%^&
- Madziulka87
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: pn sty 29, 2007 12:02
- Lokalizacja: Gdynia
Też mam taki problem jak Ty:|
[ Dodano: 01 Lut 2007 12:09 ]
Tzn. mi odpala, ale dzisiaj np. za 3 razem dopiero i jakoś tak cienko...
Poza tym na warsztacie stwierdzili że może to być pompa paliwa, ale ja nie jestem taka pewna....
Właściwie to nie wiem co to może byc, przecież nie powymieniam wszystkiego...
[ Dodano: 01 Lut 2007 12:09 ]
Tzn. mi odpala, ale dzisiaj np. za 3 razem dopiero i jakoś tak cienko...
Poza tym na warsztacie stwierdzili że może to być pompa paliwa, ale ja nie jestem taka pewna....
Właściwie to nie wiem co to może byc, przecież nie powymieniam wszystkiego...
A jaki masz silnik ? Masz LPG ? Czy jak otworzysz auto, siądziesz i przekręcisz kluczyk w pozycję gdzie się świecą kontrolki to słychać pracę pompki (najlepiej jak to sprawdza ktoś stojący na zewnątrz-pompa jest pod autem przy tylnim kole - po stronie pasażera) ? Powinna sobie przez jakieś kilka(naście) sekund popracowac i przestać. Dopiero jak przestanie "szumieć" to wtedy spróbuj zapalić. Zanim się zabierzesz za wymianę pompy to warto zmienić filtr paliwa - często jak stary jest zaprany to blokuje pompę.Madziulka87 pisze:Też mam taki problem jak Ty:|
[ Dodano: 01 Lut 2007 12:09 ]
Tzn. mi odpala, ale dzisiaj np. za 3 razem dopiero i jakoś tak cienko...
Poza tym na warsztacie stwierdzili że może to być pompa paliwa, ale ja nie jestem taka pewna....
Właściwie to nie wiem co to może byc, przecież nie powymieniam wszystkiego...
TDPower
- Madziulka87
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: pn sty 29, 2007 12:02
- Lokalizacja: Gdynia
Witam wczoraj odebrałem golfika z warsztatu problem z odpaleniem spowodowany był przestawieniem rożrzadu o 4 zabki (rok temu musieli mi nie wymienić rolek i taki to był skutek) samochód dalej nie pracuje dobrze z mechanicznego punktu widzenia wszystko jest ok wiec nawala mi elektryka. Objawy sa takie ze ma za niskie wolne obroty jakos tak ze 600prn moze wyższe podczas jazdy (na bezynie) do 2000prn wkreca sie dobrze a pózniej jest dziura w mocy gwałtownie naciszniesz na gaz a on zwalnia jak by sie zalewał zamiasat przyspieszać jak delikatnie operujesz pedałem gazu to jest znośnie ale wieksza górka to na 2 biegu bo na trójce to nie da rady nie mówiąc już ze wczesniej wjezdzałem pod nia na 5. Czy ktoś z was sie spodkał z czymś takim???? mi już rece opadły wszystko było ok a tu nagle takie numery PROSZE O POMOC NIE WIEM OD CZEGO ZACZAć PODEJRZEWAM UKłAD ZASILANIA pompka pracuje bo ja słychać ale nie wiem co z aparatem zapłomnowym i cała reszta Z góry DZIEKUJE za odpowiedzi
$%^&
pompa83 pisze:a mo tym to nie wiedziałem a jak mozna ustawić zapłon? Czy moge zrobić to sam? i Gdzie to sie ustawia???
kręci się aparatem zapłonowym
ale jeśli się na tym nie znasz to jedź do kogoś
bo jak zaczniesz sam się tym bawić to nie dojdziesz z nim do ładu
[ Dodano: 08 Lut 2007 11:08 ]
a o tym też nie wiedziałemtrzeba zblokowac kompa
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 138 gości