Uszcz. pod głowicą - czy moge samemu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
vorlog
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 300
Rejestracja: czw sty 27, 2005 00:17
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: vorlog » ndz mar 20, 2005 21:18

[/quote]
Cześć. Po tym pytaniu mogę przypuszczać, że masz jeszcze za mało doświadczenia odnośnie tych rzeczy. Planowanie polega na szlifie powierzchni przylegania uszczelki, robi się to na szlifierce ze stołem magnetycznym lub na precyzyjnej frezarce, celem wyrównania ewentualnych skrzywień, najczęściej powodowanych przeciągnięciem śrub (szpilek) mocujących głowicę.
Co do wymiany uszcelki- nawet nie myśl o tym, jeżeli nie chcesz sp.... sobie silnika, to dość skomplikowana sprawa, potrzeba do tego naprawdę dobrych narzędzi, najważniejsze to klucze wielowypustowe, tzw. torx oraz klucz dynamometryczny.
Byle szajsem nawet nie odkręcisz szpilek, a bez klucza dyn. nie dokręcisz prawidłowo, nie słuchaj żadnych magików, trujących o dokręcaniu na wyczucie, bo takie teksty też słyszałem. Dokręcanie szpilek to przede wszystkim zachowanie odpowiedniej kolejności, dokręcanie z odpowiednim momentem, ponowne dokręcanie po zrobieniu ok. 500 km, i jeszce raz po kolejnych 1000 km. W sumie dość uciążliwe, ale bardzo ważne, dobrze zrobiona wymiana, podobnie jak fabryczny montaż, to co najmniej 250-300 tyś. km, chyba, że zajdzie konieczność wymiany uszczelki z innych powodów.
Pozdrawiam, V.[/quote]

Update: Powyższy opis nie dotyczy silnika 1V- posiada on zmodyfikowaną uszczelkę, której nie należy dokręcać!
V.


Golf i Kałasznikow powstały na bazie tej samej filozofii-prostota, niezawodność i swoista elegancja...

wilknet

Post autor: wilknet » pn mar 21, 2005 11:52

Witam!
A co znaczy silnika 1V
Czy chodzi Ci początek numeru silnika, bo ja wlasnie taki mam 1V..........
w golfie MKII
Pozdrawiam



Mariusz D.
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: śr sty 05, 2005 17:25
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Mariusz D. » wt mar 22, 2005 17:11

Ja jestem po technikum samochodowym i troche sie na rzeczy znam, a wymiana uszczelki bez odpowiedznich narzedzi to troche porabany pomysl!!!! Ale fajnie ze pytacie o rady przed przystapieniem do naprawy. Mimo tego ze skonczylem szkole taka i tak kozystam z rad na forum jak cos sobie sam robie, ale jak mam cos wiecej do roboty to poznalem 2 mechanikow z autoryzowanej stacji vw audi i po pracy mi to robia za cene czasem 4 razy taniej niz w serwisie a fachowcy sie na tym fachu bardzo dobrze znaja, i moge sobie tez popatrzec na to co robia a to wazne. :grin:



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » wt mar 22, 2005 21:24

Wymiana uszczelki pod głowicą to kiepski pomysł na naukę. Do tego potrzeba trochę wiedzy. Duże trochę, a konsekwencje błędów mogą być opłakane, zwłaszcza w dieslu. Spoko, wszystko przed Tobą.


MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!

Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » wt mar 22, 2005 21:24

Wymiana uszczelki pod głowicą to kiepski pomysł na naukę. Do tego potrzeba trochę wiedzy. Duże trochę, a konsekwencje błędów mogą być opłakane, zwłaszcza w dieslu. Spoko, wszystko przed Tobą.


MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!

Awatar użytkownika
zembro
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: czw lut 26, 2009 23:00
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Post autor: zembro » sob sty 30, 2010 11:23

Witam.
Temat bardzo stary, ale chciałbym zapytać o takie rzeczy:
Jakim momentem dokręcić głowicę po tych 500km, czy bez momentu a do oporu?
Po dokręceniu głowicy wg zaleceń fabrycznych (40Nm, 60Nm, 90st., 90st.) sprawdziłem jeszcze jaki moment wyszedł wg klucza na szpilkach i wychodził mi 85Nm (ustawiałem kolejno klucz dla coraz większej wartości momentu i sprawdzałem).



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 245 gości