Czy można podpiąść czujki do seryjnego alarmu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Marifex
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: ndz lut 04, 2007 10:25
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Czy można podpiąść czujki do seryjnego alarmu

Post autor: Marifex » ndz lut 04, 2007 13:13

Witam wszystkich

Jestem swiezym (kilku dniowym) nabywca golfa IV kombi AHF 1999rok
Wczesniej mialem paska B4 AFN, i kilka innych aut niemieckich w dieslu

Moje pytanie jak w temacie Mianowicie:

Golf ma seryjny alarm (zadnych czujek dzwieku czy wstrzasu) włancza sie klakson i migacze w momencie otwarcie drzwi (troche lipa). Alarm sie zalancza z pilota (kluczyk scyzoryk) lub przekrecajac zamek w drzwiach
Zastanawiam sie , moze ktos wie, czy da sie podłonczyc dodatkowe czujki pod ten alarm chocby ultrdzwieki?
Gdzie szukac alarmu i sterownika centralki?
W momecie gdy sie tego nie da podlonczyc, moze ktos ma schemat centralki (chodzi o kolory kabli itp) jakbym chcial nowy alarm zalozyc (mile widziany jakis opis jak ktos to juz robił)
Dodam ze chcialbym aby nadal sie zapalalo swiatelko w momencie wył alarmu, i zeby szybki sie otwieraly badz domykały (teraz ta opcja dziala tylko z kluczyka)

P.S chyba ze macie jeszcze jakies inne pomysly na zabezpieczenie golfika wykorzystujac seryjny alarm (mam zamiar zalozyc wlasnie odciecie) ale bardziej boje sie zbicia szyby i kradziezy radia czy klimatronika

Prosze o rady POZDRO



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » ndz lut 04, 2007 14:13

Myślę, że da radę, ale trzeba trochę pokombinować - np. można podłączyć czujkę ultradźwiękową do czujnika otwarcia drzwi - czyli w momencie zadziałania czujnika ultradźwiękowego, alarm będzie zachowywał się tak samo, jak w momencie otwarcia drzwi.

Sterowanik alarmu jest pod deską rozdzielczą, za panelem z bezpiecznikami (o ile dobrze pamiętam), a sterowanik zamka centralnego jest zintegrowany razem z pompką pneumatyczną, znajduje się on w bagażniku, po prawej stronie, pod tapicerką (schowane to wszystko jest w takim styropianowym pudelku).

Jeżeli chcesz zostawić seryjny alarm, to tak, jak pisałem wcześniej - podłączyć trzeba wszystko do czujników od drzwi - tylko trzeba pokombinować , bo czujniki przy drzwiach dają sygnał zwierając styki do masy, a czujniki ultradźwiękowe dają sygnał w postaci +12V. Trzeba by zastosować jakiś przekaźnik. Można też wywalić oryginalny alarm i wstawić na jego miejsce inny, tylko wtedy pilot w kluczyku już nie będzie działał. Jeżeli chodzi o współpracę nowego alarmu z seryjnym centralnym, to nie ma problemu - trzeba się podłączyć pod przewody od styków sterujących centralnym zamkiem (tych, które są w zamkach drzwi). Centralny będzie działał, tak jak dotychczas. Jeżeli impuls zamykania z centralki alarmu będzie wystarczająco długi, to będzie działało także domykanie szyb i szyberdachu.

[ Dodano: Nie Lut 04, 2007 13:17 ]
Acha, światełko wewnątrz samochodu nie będzie się już zapalało - chyba, ze nowa centralka alarmu będzie miała tę funkcję. Natomiast domykanie szyb i szyberdachu działa także z kluczyka (nie tylko z pilota) - wystarczy dłużej przytrzymać kluczyk, jak się zamyka drzwi.

[ Dodano: Nie Lut 04, 2007 13:20 ]
Ups - dopiero teraz zerknąłem, że tu chodzi o golfa IV, a ja pisałem o golfie III. Jeżeli godzi o mkIV to nie za bardzo się orientuję.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Marifex
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: ndz lut 04, 2007 10:25
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Marifex » ndz lut 04, 2007 22:09

Dzieki za zainteresowanie

Mi chodzi własnie o MK4

Ale ten koncept z ultradzwiekami mógłby zadzialac
Najprosciej jakby byly na mase a nie +12

Moze masz jakis pomysł odnosnie przekaznika (jaki zastosowac) czy sprobowac wytlumaczyc temat gosciowi w sklepie elektronicznym moze cos podpowie

tak czy inaczej Dzieki Pozdro



greg

Post autor: greg » pn lut 05, 2007 01:23

Marifex pisze:Gdzie szukac alarmu i sterownika centralki?
pod osłoną - przykręcone do rury łączącej kierownicę z przekładnią - na 2 lub 3 wtyczki



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pn lut 05, 2007 21:35

Przekaźnik na 12V DC z jedną para styków. Najlepiej samochodowy, bo odporny na wstrząsy. Zwykły przekaźnik, bez żadnej elektroniki. Być może uda się Tobie dostać czujke ultradźwiękową z wyjściem przekaźnikowym, wtedy masz temat załatwiony.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Marifex
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: ndz lut 04, 2007 10:25
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Marifex » pn lut 05, 2007 21:59

juz próbowałem tzn podeslalem temat kuzynowi i spr

Da sie przez zwykly przekaznik podpiasc czujki ultradzwieku

Musze teraz poszukac pod oslona kierownicy (dzieki za wiadomosc gdzie szukac) zasilania alarmu i sadze ze jest to wykonalne
Odrazu podepne jak sie uda czujke wstrzasu :chytry:

Jakiegos schematu podlonczenia alarmu fabrycznego nie posiadacie moze?

Napewno poprawi to funkcjonalnosc tego alarmu, pozostanie tylko ból ze to sie zalancza klakson nie syrena
Ale dodam ze zamowilem na allegro odciecie ktore ma swoja diode (jak do alarmu) i tez to napewno spowoduje jakies tam zamieszanie gdyz bedzie swiecil oryginał kolo rygla zamykania drzwi i ta dodatkowa
POZDRO



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » wt lut 06, 2007 07:42

Z tą syreną też da radę - trzeba znależć przewód od centralki alarmu, który steruje klaksonem. Odciąć i podłączyć do syreny. Tylko oczywiście wtedy syrena będzie miala przerywany dźwięk. Trzeba jeszcze sprawdzić, czy przypadkiem klakson nie jest sterowany przez przekaźnik (tzn. czy jeżeli wystąpi sytuacja alarmowa, to nie działa żaden z przekaźnikow, kiedy uruchamiamy klakson przyciskiem na kierownicy, to może być, że będzie sterowany przekaźnikiem, ale np. alarm może mieć w swojej centralce własny przekaźnik, wtedy ten załączany ręcznie nie będzie działał) - jeżeli tak, to do syreny też chyba trzeba będzie zastosowć, bo można spalić wyjście w centralce alarmu.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
krajzmen
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: pt lip 29, 2005 18:14
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: krajzmen » wt lut 06, 2007 10:45

Klakson od alarmu w MkIV znajduje się na podszybiu od strony kierowcy i nie ma nic wspólnego od tego załączanego na kierownicy(to poprostu osobny klakson).
A na marginesie to dobry pomysł z tą czujką ultradźwiękową także bym takową chętnie założył,więc napisz jak ci się to uda.

[ Dodano: Wto Lut 06, 2007 09:58 ]
Natomiast jężeli chodzi o odcięcie np. zapłonu to jest proste do zrobienia,ja u siebie takowe zmontowałem, ale chciałbym jeszcze zrobić odcięcie paliwa na elekrtozaworze tylko nie wiem czy w momencie uruchamiania auta kiedy go nie włącze pompa go nie uszkodzi kiedy będzie chciała zassać paliwo.Czy taki będzie się nadawał-ocencie http://moto.allegro.pl/item163992394_el ... akowy.html


TDI TO KRÓL SILNIKÓW

Marifex
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: ndz lut 04, 2007 10:25
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Marifex » wt lut 06, 2007 19:45

Dziekuje koledzy za wszystkie podpowiedzi i za zainteresowanie

Jutro bede podlanczał to odciecie przesylam linka (zobacze jak pojdzie)
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=160195082

Przy okazji rozbiore osłone kierownicy i obejrze sobie ta centralke :satan:

Mysle ze czujki bede podpinał w przyszlym tyg

Napewno nie omieszkam napisac jak mi poszło :hmm:

POZDRO

[ Dodano: 06 Lut 2007 18:49 ]
Marifex,

Czyli co radzicie zostawic ten klakson skoro jest osobny to nie ten w kierownicy



Awatar użytkownika
mojama
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 346
Rejestracja: sob cze 23, 2007 17:21
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: mojama » ndz lis 25, 2007 14:18

Marifex pisze:Napewno nie omieszkam napisac jak mi poszło :hmm:
Chyba jednak omieszkałeś :)
Napisz czy się udało.



eshaton
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: czw sie 09, 2007 22:10
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: eshaton » ndz lis 25, 2007 19:25

mojama pisze:
Marifex pisze:Napewno nie omieszkam napisac jak mi poszło :hmm:
Chyba jednak omieszkałeś :)
Napisz czy się udało.
No raczej omieszkał.

Jeszcze zostaje kwestia zeby do czujnika ultradzwieków dochodzilo napiecie w momencie uzbrojenia alarmu a nie ciagle. Jak to zrobic? Czy pojawia sie gdzies napiecie po uzbrojenu alarmu???



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 321 gości