Impedancja świec żarowych

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Egon PŃ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 452
Rejestracja: czw lis 25, 2004 11:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Impedancja świec żarowych

Post autor: Egon PŃ » pt lut 02, 2007 00:02

Witram
Rano jade sprawdzić bracholowi świece żarowe. Jaka powinna być impedancja świecy??
Ile ma nowa?? Ile ma sprawna?? Bo rozumiem ze jak jest przepalona to nie przewodzi.
silniczek SB wrazie czego



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » pt lut 02, 2007 00:09

O ile dobrze pamiętam, to ma mieć 4 ohm rezystancji, ale na 100% nie jestem pewien...
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Egon PŃ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 452
Rejestracja: czw lis 25, 2004 11:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Egon PŃ » pt lut 02, 2007 00:39

Wyczytałem ze świeca (jedna) powinna mieć pobór 12A przy 12V. To wychodzi 1 Ohm na świece.
Zgadza się??

I jeszcze ile to jest 30Nm dokręcenia. To jest mało czy dużo??



Awatar użytkownika
t-tas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 720
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
Kontakt:

Post autor: t-tas » pt lut 02, 2007 01:10

gadałem kiedyś z wujkiem to mi mówił,że każda świeca bierze jakieś 15A co by dało jakieś 0,8 ohma, ale sam wujek świece sprawdza nie omomierzem lecz odpowiednio zbocznikowanym amperomierzem tak więc na dzień dobry sprawdza czy na 4 świecach jest pobór 60A-jak jest to świece są ok, jak nie ma dopiero szuka te uszkodzonej-no ale tak można jak się ma sprzęt


mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie

Awatar użytkownika
Egon PŃ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 452
Rejestracja: czw lis 25, 2004 11:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Egon PŃ » pt lut 02, 2007 01:22

t-tas, true :)
Dzieki Panowie



Awatar użytkownika
De'D
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 458
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 15:02
Lokalizacja: West Side

Post autor: De'D » pt lut 02, 2007 09:06

Egon PŃ pisze:Jaka powinna być impedancja świecy
Z reguły to sprwnosć świecy najlepiej sprawdzić amperomierzem... książka podaje ze świeca ma pobierać 12A (nowa , sprawna)

15 Amper T-tas'a raczej jest nierealne ...jeśli bezpiecznik podszybia przewidziano na 50 A poboru całego układu.. :) ... (15x4= :grin: )

12A-do minimum 10A ... taki przedział prądowy jest dopuszczalny.
czyli rezystancja od 1ohm d0 1,2 ohm na 1 świece

Zeby było jasne... tu nie ma impedancji .. tylko rezystancja.... panowie impedancja występuje tylko w układach prądu zmiennego i na dodatek w obwodach typu RL, RC, RLC
i jest wypadkową (zastępczą) dla rezystancji i reaktancji całych obwodów...
jeszcze jest admitancja... odwrotnośc impedancji...

układ świec to typowo układ "R" i na prąd stały... :bigok:

dobra ..koniec wykładu... heheheh :D Pozdr i pomyślnej diagnozy
Ostatnio zmieniony pt lut 02, 2007 09:56 przez De'D, łącznie zmieniany 1 raz.



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Re: Impedancja świec żarowych

Post autor: RobertP » pt lut 02, 2007 09:30

Egon PŃ pisze:Witram
Rano jade sprawdzić bracholowi świece żarowe. Jaka powinna być impedancja świecy??
Ile ma nowa?? Ile ma sprawna??
zobacz temat TUTAJ
oraz wycinek z książki
Obrazek


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

wojteks
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 701
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 18:24

Post autor: wojteks » pt lut 02, 2007 09:41

a jak połączy się 4 świece RÓWNOLEGLE to rezystancja będzie około 0.225-0.3 Ohma
a prąd podbierany przez świece będzie 40-50A

powinno się wymieniać wszystkie świece na raz (jak założymy jedną nową to stare i tak niedługo się przepalą)



Awatar użytkownika
Egon PŃ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 452
Rejestracja: czw lis 25, 2004 11:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Egon PŃ » pt lut 02, 2007 13:24

Jedna była przepalona a druga miała rezystancje 110 Ohma. Wymieniłem te dwie, ale nie zdązylismy złozyc do konca. Dzięki Panowie jeszcze raz



Awatar użytkownika
rafalvfr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pt sty 26, 2007 15:27
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: rafalvfr » pt lut 02, 2007 16:33

Egon PŃ pisze:Jedna była przepalona a druga miała rezystancje 110 Ohma. Wymieniłem te dwie, ale nie zdązylismy złozyc do konca. Dzięki Panowie jeszcze raz
Witam
No jak mozna wymienic tylko dwie swiece??
Ze niby tamte 2 sa takie dobre ?
Spojrz na grot od lutownicy - to jakis tam kawalem metalu, ktory z biegiem czasu robi sie coraz slabszy az w koncu sie upala. Tak samo jest ze swiecami - jest tam drut spiralny, ktory tak jak grot wciaz sie wypala. Jeszcze grzeje ale moc juz nie ta. Swieca jak kazdy inny element podlega wymianie nie wtedy kiedy nie dziala a wtedy kiedy mniej wiecej zalecil producent.
Dlatego wymienic trzeba 4. 2 to leczenie syfa pudrem.


Pozdrawiam
Rafalvfr
Golf IV kombi 4Motion (ASZ)
175 Km Compsport

Awatar użytkownika
t-tas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 720
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
Kontakt:

Post autor: t-tas » pt lut 02, 2007 19:19

double-d sorki-machnąłem się widocznie ale gadka z wujkiem była dawno a głowa to tylko głowa.RobertP -racja -ale nie miałem książki pod ręką brawo za reakcię na mój błąd


mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie

Awatar użytkownika
Egon PŃ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 452
Rejestracja: czw lis 25, 2004 11:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Egon PŃ » sob lut 03, 2007 12:23

rafalvfr, Masz racje. Tylko ze ten silnik jest w tak kiepskim stanie ze nie wiem co najpierw sie rozleci silnik czy te pozostałe świece. Ale masz racje, powinnismy wymenic wszystkie 4 bo jak się ukruszą te stare to bedzie bajzel



Awatar użytkownika
rafalvfr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pt sty 26, 2007 15:27
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: rafalvfr » pn lut 05, 2007 08:45

Egon PŃ pisze:rafalvfr, Masz racje. Tylko ze ten silnik jest w tak kiepskim stanie ze nie wiem co najpierw sie rozleci silnik czy te pozostałe świece. Ale masz racje, powinnismy wymenic wszystkie 4 bo jak się ukruszą te stare to bedzie bajzel
Witam
Ja rozumiem - wiem, ze czasem nawet i te kilka zl to wydatek. Teraz prauje i tez nie zawsze wystarcza na to co by sie chcialo. Tak w temacie swiec to oczywiscie nic sie nie stanie - nic nie odpadnie - po prostu przestana grzac.
Odezwoj sie na priv - mam takie pol roczne swiece do 1.6 TD - moze je odnajde w garazu to sobie zamontujesz i bedziesz mial jak nowe - bo te zalaozylem po zimie w wyjalem na jesien.


Pozdrawiam
Rafalvfr
Golf IV kombi 4Motion (ASZ)
175 Km Compsport

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot] i 239 gości