Czemu MK3 1,6 (75KM) jeżdzi dużo żwawiej niż MK3 1,8(75)

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Zoltecek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 340
Rejestracja: sob lis 19, 2005 14:21
Lokalizacja: Olsztynek/Mrągowo

Czemu MK3 1,6 (75KM) jeżdzi dużo żwawiej niż MK3 1,8(75)

Post autor: Zoltecek » sob lut 03, 2007 16:28

Witam dzis przejechałem sie samochodem kolegi 1,6 75KM i przyspiesza on dużo żwawiej niż moje 75KM w 1,8 jedyna róznice jaka zauwazyłem jest taka ze skrzynia biegow w 1,6 jest troche krotsza, u mnie w 1,8 przy 2000rpm mam 80km/h a tam jest 75km/h jest to nie wielka roznieca i czy moze rzutowac na duzo lepsza dynamike? a moze mam padło silnik?? :blush:



sylwekzyla
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 219
Rejestracja: śr lis 22, 2006 22:39
Lokalizacja: CMG

Post autor: sylwekzyla » sob lut 03, 2007 17:42

A wymieniałeś filtr paliwa. Czasami może nie mieć takiego kopa jak filtr będzie zanieczyszczony.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » sob lut 03, 2007 18:01

Czemu MK3 1,6 (75KM) jeżdzi dużo żwawiej niż MK3 1,8(75)
nie jezdzi cos masz nie tak, zapchane filtry, zapchany katalizator, zle ustawiony zapłon albo ogolnie problemy z mieszanką spowodowane zła praca kompa moga skutecznie spowolnić twojego golfa tak ze bedzie wolniejszy od 1.6
pozdrawiam



Awatar użytkownika
Zoltecek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 340
Rejestracja: sob lis 19, 2005 14:21
Lokalizacja: Olsztynek/Mrągowo

Post autor: Zoltecek » sob lut 03, 2007 23:45

z samochodem nie nie moze byc zle chodzi podobnie i na benzynie i na gazie wiec brudny filtr i komp odpada (mam I gen. gazu) kata juz dawno nie ma zapłon ustawiany setki razy (teraz jest najlepiej) chodzi o to ze kolegi samochod lepiej wkreca sie na obroty a moj ma z tym problemy wyprzedzanie nie jest przyjemnoscia no i spalanie gazu nie mozna na trasie zejsc ponizej 10l/100km
czy ktos porownywał osiagi 16 i 1,8??
Ostatnio zmieniony ndz lut 04, 2007 00:04 przez Zoltecek, łącznie zmieniany 1 raz.



vaclavo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 338
Rejestracja: pn gru 12, 2005 18:07
Lokalizacja: Tarnowskie Góry (Boruszowice)
Kontakt:

Post autor: vaclavo » ndz lut 04, 2007 00:03

to wina LPG masz założony mikser który zwęża dolot - niestety tak już jest :( możliwe że katalizator jest tez zapchany.


Był Golf MK3, było Polo 6N, a teraz mam Lwa :)

piter13
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 481
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 20:02
Kontakt:

Post autor: piter13 » ndz lut 04, 2007 00:13

vaclavo pisze:możliwe że katalizator jest tez zapchany.
pisze ze kata juz nie ma



Awatar użytkownika
WilQ
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 203
Rejestracja: ndz lip 30, 2006 13:48
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Czemu MK3 1,6 (75KM) jeżdzi dużo żwawiej niż MK3 1,8(75)

Post autor: WilQ » ndz lut 04, 2007 00:16

Zoltecek pisze:Witam dzis przejechałem sie samochodem kolegi 1,6 75KM i przyspiesza on dużo żwawiej niż moje 75KM w 1,8 jedyna róznice jaka zauwazyłem jest taka ze skrzynia biegow w 1,6 jest troche krotsza, u mnie w 1,8 przy 2000rpm mam 80km/h a tam jest 75km/h jest to nie wielka roznieca i czy moze rzutowac na duzo lepsza dynamike? a moze mam padło silnik?? :blush:

Krótrza skrzynia ma wpływ na przyspieszenie ale nie przy takich samochodach :) 1,6 nie może przyspieszać lepiej od 1,8 ze względu na jedną podstawową rzecz - nizszy moment obrotowy.


http://rapidshare.com/files/12664559/Golf_III_by_WilQ.wmv.html ----------> Filmik Golf by Wilq

Awatar użytkownika
marek2907
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2610
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Post autor: marek2907 » ndz lut 04, 2007 00:23

ja uważam że coś jest nie halo
jeżdziłem 1,8(75PS)i 1,6(75PS) i była spora różnica w osiągach 1,8 nie trzeba tak piłować jak 1,6
jeśdziłem też 1,9 D i w moim odczuciu szegł lepiej jak 1,9 SDI w SEACIE arosa
wiec może to tylko take odczucie
żeby były jakieś konkrety trzeba było by pomierzyć chociażby sprint do setki , elastyczność


[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]

Awatar użytkownika
WilQ
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 203
Rejestracja: ndz lip 30, 2006 13:48
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: WilQ » ndz lut 04, 2007 00:27

Pytasz o osiągi. Katalogowo 1,6 ma 14,0 do 100 km.h, 1,8 AAM ma 13,9, czyli różnica jest praktycznie żadna. Powtarzam, katalogowo... ja kręce mojego AAMa do 100 średnio w 12,6-.12.7, co może nie jest czymś nadzwyczajnym ale dobry moment pozwala na spawną jazde


http://rapidshare.com/files/12664559/Golf_III_by_WilQ.wmv.html ----------> Filmik Golf by Wilq

Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Post autor: SToRM » ndz lut 04, 2007 00:33

1-wszej generacji gaz.. Wywal to dziadostwo..
Ostatnio zmieniony ndz lut 04, 2007 00:34 przez SToRM, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
-pawlo111
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 902
Rejestracja: wt lip 18, 2006 10:44
Lokalizacja: Kolbuszowa RKL- Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: -pawlo111 » ndz lut 04, 2007 00:33

silnik 1.6 ma wiekszy skok tloka niz 1.8 :bigok: i sie lepiej zbiera. A 1.8 trzeba troche przypilowac bardziej.


mkII GTI 112ps
mkII GTI 107ps
mkII GTD 82ps
b4 2.6 V6 150ps
Ibiza 6K Cupra 150ps
ibiza 6K2 TDI 150ps
corrado ABF 150ps
A3 TDI 110+
toledo 2 TDI 90+++
MKII GT

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz lut 04, 2007 00:35

Zoltecek pisze:z samochodem nie nie moze byc zle
to w czym problem? jezdzij tak dalej....a zrobiles chociaz przeglad we walsnym zakresie albo w warsztacuie czy tak sobie sam eliminujesz ze to nie filtr bo cos tam, komp tez nie bo cos tam...a sprawdzales?? nie sadze.....sprawdz tez swiece, zmierz do setki bo moze ci sie w ogole wydaje, cisnienie sprezania!! podstawowe rzeczy a dopiero potem na forum pytaj



Awatar użytkownika
adekGTI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: pn lis 06, 2006 14:28
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: adekGTI » ndz lut 04, 2007 00:57

Moze ktoś zna sensową odpowiedź na pytenie po co jest silnik 1.8 75km??przeciez jest praktycznie taki sam 1.8 co ma 90km.



Awatar użytkownika
Zoltecek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 340
Rejestracja: sob lis 19, 2005 14:21
Lokalizacja: Olsztynek/Mrągowo

Post autor: Zoltecek » ndz lut 04, 2007 00:57

stary jak kupiłem golfa to miał straszne problemy ze zbieraniem sie odwiedziłem mnostwo mechanikow okazało sie ze na kompie przepaliła sie 1 scieżka? i trzeba to było wymienic wraz z wtryskiem stad wiem ze komp wtrysk jest sprawne, gaz 1 gen jakos daje rade
2 jak skak tłoka jest wiekszy to powinen sie gorzej wkrecac w obroty ale moment spada nizej
wszystko juz robiłem swiece przewody paski i nic

silniki 75KM sa po to aby szwab płacił mniejsze podatki od auta



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 347 gości