Olej silnikowy do RP

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

MaroRP
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: sob sty 13, 2007 22:41
Lokalizacja: Mława

Olej silnikowy do RP

Post autor: MaroRP » sob lut 03, 2007 21:52

W moim aucie przez poprzedniego właściciela został wymieniony olej na mineralny Mobil 15W-40 silnik wtedy miał przebieg ok 160tyś km. W tej chwili stan licznika wynosi 171tyś km i zastanawiam się czy mogę wymienić na olej wyższej klasy syntetyczny lub pół syntetyczny. Przeczytałem gdzieś, że taka zamiana może spowodować wypłukanie i rozszczelnienie silnika. Czekam na wasze opinie na ten temat.



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » sob lut 03, 2007 22:11

MaroRP, a który to rocznik tego autka?


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

piter13
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 481
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 20:02
Kontakt:

Post autor: piter13 » sob lut 03, 2007 22:36

Dokładnie tak jak piszesz nie polecam takiego zabiegu , z regóły nie zmienia sie z minerała na syntetyk czy połsyntetyk , ja bym jezdził na twoim miejscu na tym mobilu jest to dobry olej bo sam na nim jezdze!!!



MaroRP
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: sob sty 13, 2007 22:41
Lokalizacja: Mława

Post autor: MaroRP » sob lut 03, 2007 22:58

Rocznik 1993



Awatar użytkownika
Siara
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: ndz kwie 03, 2005 22:18
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Siara » sob lut 03, 2007 23:11

z minerala nie mozna zmienic na syntetyk, a mobil 15W40 tez jest dobry :)



Awatar użytkownika
AD6
Forum Master
Forum Master
Posty: 1047
Rejestracja: pn paź 16, 2006 20:00
Lokalizacja: Śląsk SC
Kontakt:

Post autor: AD6 » sob lut 03, 2007 23:17

odradzam taka zmianę jest duże prawdopodobieństwo że rozszczelni ci się silnik


VAG-CZEWA.PL Admin



MK4 VR6 4x4 AQP
:dol:
Obrazek

mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » sob lut 03, 2007 23:21

AD6 pisze:że rozszczelni ci się silnik
tak w ramach sprostowania! :bajer: co według ciebie \znaczy okreslenie (rozszczelni silnik ???????)



Awatar użytkownika
zmijek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: śr mar 01, 2006 16:12
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Post autor: zmijek » sob lut 03, 2007 23:28

Witam,
Używaj tylko mineralnego. Ja używam ESSO 15W40. :majkel:



Awatar użytkownika
AD6
Forum Master
Forum Master
Posty: 1047
Rejestracja: pn paź 16, 2006 20:00
Lokalizacja: Śląsk SC
Kontakt:

Post autor: AD6 » sob lut 03, 2007 23:33

dziejo pisze:
AD6 pisze:że rozszczelni ci się silnik
tak w ramach sprostowania! :bajer: co według ciebie \znaczy okreslenie (rozszczelni silnik ???????)

chodziło mi o to że mogą puścić uszczelniacze w głowicy jak i z większości uszczelek może być problem z ciśnieniem oleju oczywiście wcale nie musi tak być wszystko zależy od stanu silnika


VAG-CZEWA.PL Admin



MK4 VR6 4x4 AQP
:dol:
Obrazek

mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno

Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » sob lut 03, 2007 23:36

MaroRP, przy tym roczniku i fakcie, że to auto ileś już na tym oleju jeździło to zostaw, bo jak zmienisz to może się może nic nie stać, a może się zrobić dyskoteka z kontrolką oleju, pewne wycieki, stuki itp...


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » ndz lut 04, 2007 23:08

Ja zaryzykowałem i zmieniłem z 15W40 na 10W40 w Audi 80 przy 170 tys przebiegu, z tym ze silnik w stanie super :) Poki co przejechane jakies 1500 km i jest OK, a silnik pracuje sporo ciszej. A drugi przypadek to 10-letnia Astra z ECOTEC'iem przy 106 tys przebiegu (jeżdżona od nowości na mineralnym) przejechała już 5 tys km i pracuje OK.
Z tego co wiem to do silników z hydrauliczną regulację luzów zalecany jest półsyntetyk, ktoś kiedyś pisał na forum jak jest różnica w czasie rozprowadzenia oleju w układzie smarowania półsyntetyka i mineralnego, dlatego moje zdanie jest takie że warto zmienic, oczywiście należy byc ostrożnym i obserwowac poziom. Jak silnik jest 100% sprawny to nie powinno się nic stac. Wybór należy do ciebie :bigok:


TDPower

Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » ndz lut 04, 2007 23:43

MaroRP, Dobry mineralny wypłukuje nagar tak samo dobrze jak półsyntetyk więc nie wierz w zabobony powtarzane drogą pantoflową. Ja miałem ponad 200tyś przebiegu i płukałem silnik z nagaru specjalnym specyfikiem do tego przeznaczonym. Nic sie nie rozszczelniło bo olej uszczelki nie zniszczy ! Jak uszczelka jest uszkodzona i szlam z nagarem ją zastępują to każdy dobry olej spowoduje rozszczelnienie.


=-Pinhead-=

MZiobro
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 969
Rejestracja: śr sty 17, 2007 23:16
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: MZiobro » pn lut 05, 2007 00:04

Pinhead pisze:MaroRP, Dobry mineralny wypłukuje nagar tak samo dobrze jak półsyntetyk więc nie wierz w zabobony powtarzane drogą pantoflową. Ja miałem ponad 200tyś przebiegu i płukałem silnik z nagaru specjalnym specyfikiem do tego przeznaczonym. Nic sie nie rozszczelniło bo olej uszczelki nie zniszczy ! Jak uszczelka jest uszkodzona i szlam z nagarem ją zastępują to każdy dobry olej spowoduje rozszczelnienie.
zaden olej mineralny nie ma wlasciwosci pluczacych...jest to olej MINERALNY ktory wlasnie nie posiada zadnych dodatkow syntetycznych ktore maja mi zadanie pluczace/myjace.
Tak naprawde olej tzw. polsyntetyczny to jest olej mineralny z dodatkami synetycznymi....(wiem co mowie bo pracuje w firmie BP odzial hamburg).

[ Dodano: 04 Lut 2007 23:09 ]
MaroRP pisze:W moim aucie przez poprzedniego właściciela został wymieniony olej na mineralny Mobil 15W-40 silnik wtedy miał przebieg ok 160tyś km. W tej chwili stan licznika wynosi 171tyś km i zastanawiam się czy mogę wymienić na olej wyższej klasy syntetyczny lub pół syntetyczny. Przeczytałem gdzieś, że taka zamiana może spowodować wypłukanie i rozszczelnienie silnika. Czekam na wasze opinie na ten temat.

nie zaleca sie zmiany z mineralnego na polsyntetyk a juz napewno nie na syntetyk!! ale jesli twoj silnik przejechal tylko 11tys km na mineralnym mozesz spokojnie przejsc na polsyntetyk ale radzilbym kontrolowac stan oleju i jak siezachowuje silnik 9dla bezpioeczenstwa)
Ja zmienim olej co 5000 w moim MK2 ,caly czas jezdze na Castrolu 10W/40 olej i silnik mam czysciutki wiec przy przebiegu 220 tys km przeszedlem na castrol TXT Synetyk 5w/30 i zero problemow jak nie bral oleju tak nuie bierze,silnik suchy a pali ciutke mniej choc jest to nie zauwazalne praktycznie.



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » pn lut 05, 2007 01:16

MZiobro, Co to jest "dodatek syntetyczny" ? Nie ma czegoś takiego. Syntetyczne mogą być bazy olejowe ale one nie są dodatkiem tylko bazą olejową jak sama nazwa wskazuje. Do oleji są dodawane środki płuczące. Właściwości płucząco/myjące są określane przez wartość TBN. Jakie TBN mają dobre oleje mineralne i półsyntetyczne sam możesz sprawdzić. Już kilka razy podawałem na forum przykłady oleji mineralnych z TBN nawet przewyższającym oleje pół syntetyczne ale jak widać mit nadal żywy.
Polecam poczytać TEN wątek bo temat rozszczelniania i oleji powtarza się w kółko na forum.


=-Pinhead-=

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 382 gości