Problem z temperaturą silnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Tzighan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 09:19
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Problem z temperaturą silnika

Post autor: Tzighan » śr sty 31, 2007 09:35

Czołem, nie wiem czy ktoś już wcześniej publikował podobne pytanie, niestety nie mogę poświęcić więcej czasu by go poszukać. Doradźcie proszę lub dajcie linka do takiego tematu.

Chodzi o to, że kupiłem golfika III z myślą że w TDI nieco spalanie będzie mniejsze, znajomy stwierdził że miał takiego samego i mieścił mu sie w 6l/100km, a u mnie.....
...10-11l/100km (oczywiście mowa o jeździe miejskiej). Doczytałem się gdzieś że temperatura silnika powinna bez względu na to czy lato czy zima trzymać 90 stopni, ja nie pamiętam nawet by silnik u mnie kiedykolwiek osiągnął więcej niż 70 (oczywiście pierwsza myśl to; nie ma temperaturki = ogromne spalanie) Ponadto czas wzrostu temperatury do magicznej 70-ki jest bardzo długi (np. dojeżdżając do pracy wskazówka temperatury jest nieznacznie podniesiona 2-3 kreseczki na polu rozgrzewania - czas jazdy to jakieś 10-15 minut). Fachowcem nie jestem ale moim skromnym zdaniem to termostat. Powiedzcie mi czy się mylę i dajcie znać co ewentualnie może jeszcze wpływać na oba aspekty (spalania i grzania :grin: )

Czy może ktoś podać w jakich przedziałach temperaturowych termostat powinien działać?
Ostatnio zmieniony śr sty 31, 2007 13:03 przez Tzighan, łącznie zmieniany 1 raz.


Tzighan

Mój goferek:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=130434[/url]
[img]http://images21.fotosik.pl/28/f649346d0807a928.jpg[/img]

fend18
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 295
Rejestracja: pt lis 04, 2005 15:01
Lokalizacja: Gorzów

Re: Problem z temperaturą silnika

Post autor: fend18 » śr sty 31, 2007 10:20

Tzighan pisze:Czołem, nie wiem czy ktoś już wcześniej publikował podobne pytanie, niestety nie mogę poświęcić więcej czasu by go poszukać. Doradźcie proszę lub dajcie linka do takiego tematu.

Chodzi o to, że kupiłem golfika III z myślą że w TDI nieco spalanie będzie mniejsze, znajomy stwierdził że miał takiego samego i mieścił mu sie w 6l/100km, a u mnie.....
...10-11l/100km (oczywiście mowa o jeździe miejskiej). Doczytałem się gdzieś że temperatura silnika powinna bez względu na to czy lato czy zima trzymać 90 stopni, ja nie pamiętam nawet by silnik u mnie kiedykolwiek osiągnął więcej niż 70 (oczywiście pierwsza myśl to; nie ma temperaturki = ogromne spalanie) Ponadto czas wzrostu temperatury do magicznej 70-ki jest bardzo długi (np. dojeżdżając do pracy wskazówka temperatury jest nieznacznie podniesiona 2-3 kreseczki na polu rozgrzewania - czas jazdy to jakieś 10-15 minut). Fachowcem nie jestem ale moim skromnym zdaniem to termostat. Powiedzcie mi czy się mylę i dajcie znać co ewentualnie może jeszcze wpływać na oba aspekty (spalania i grzania :grin: )
heh 100% termostat wymien i po problemie, ewentualnie czujniki moga oszukiwac, ale to dowiesz sie sprawdzajac faktyczna temp plynu mierzac termometrem czy czyms takim



Awatar użytkownika
Novik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 234
Rejestracja: śr lis 15, 2006 14:14
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: Novik » śr sty 31, 2007 10:54

Ja obstawiam czujnik temperatury.
Mój znajomy miał w audi TDI dokładnie ten sam problem - niedgrzany silnik, przez co cały czas popierał większa dawke paliwa niz powinien. Po wymianie czujnika temperatury wszystko gra jak powinno temperatura trzyma się, 90'C jest ;)



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » śr sty 31, 2007 11:34

Witam.
W 99% przypadków wina jest po stronie termostatu. Czujnik też możesz pomierzyć- wyjmij wsadź do wrzątku i podepnij multimetr. Ale ja stawiam na termostat. Pospolite w tych silnikach. Pamiętaj, że jak będiesz wymieniać, to kup Wahlera, bo te włoskie badziewia dzialają jak chcą. Szkoda 3 razy kupiwać...
Pozdrawiam.

Obrazek



Awatar użytkownika
misiekemeryt160
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: pn sty 29, 2007 15:21
Lokalizacja: Działdowo
Kontakt:

Post autor: misiekemeryt160 » śr sty 31, 2007 11:39

może głowica jest gdzię uszczerbiona ?0wyciągnij termostat wrzuc go do garnka z woda i postaw na ogniu wruć do garnka termometr i sprawdz jak pracuje ci ten termostat


Zrozumiałem co to samochód gdy kupiłem HONDE....

Awatar użytkownika
Novik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 234
Rejestracja: śr lis 15, 2006 14:14
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: Novik » śr sty 31, 2007 15:15

Wymieniłem czujnik temperatury i nadal jest nie tak, tylko że tym razem w drugą strone :) tzn czujnik pokazuje temperature dobrze tylko że tym razem temperatura mi rośnie aż za bardzo, bo dziś jak dojechałem do roboty to 110'C sie pokazało! Wentylator działa ale tylko jak go podłącze "na krótko". Termostat wymieniałem przed czujnikiem. Więc może tym razem czujnik temperatury ten z chłodnicy?
Co o tym sądzicie ?



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » śr sty 31, 2007 15:30

Novik, proponuję sprawdzić czujnik w temp 100 stopni w garnku na kuchence :bigok: Jeśli temp pokazuje na plus, to zwykle wina leży po stronie czujnika. Czytalem kiedyś, ktoś z forum kupil tani czujnik i pokazywało ponad 110 stopni. Proponiję kupić oryginalny czujnik, ewentualnie najlepszy zamiennik. Włosi mają dobre skutery, pizze i spaghetti, ale części do niemieckich samochodów im najwyraźniej nie wychodzą :grin: Zdarza się, że i 2-3 czujniki z rzędu będą przekłamywać.

Podobnie jest z włoskimi termostatami, ile razy by by nie wymieniać, to będzie 70, czy to 80 stopni, ale jak kupisz Wahlera to trzyma 90 :bigok: Lepiej kupić o polowe drożej, niż 2 tańsze, bo i roboty mniej.

Tymczasem pomierz czujnik (przemawia za tym również niewłączający się wentylator). Nie rób numerów z mierzeniem temp. cieczy w zbiorniczku wyrównawczym ;) Wtecy będziemy wiedzieć.

Pozdrawiam.



jarecki314
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: sob paź 21, 2006 18:27
Lokalizacja: Darłowo

Re: Problem z temperaturą silnika

Post autor: jarecki314 » sob lut 03, 2007 15:10

Tzighan pisze:Czołem, nie wiem czy ktoś już wcześniej publikował podobne pytanie, niestety nie mogę poświęcić więcej czasu by go poszukać. Doradźcie proszę lub dajcie linka do takiego tematu.

Chodzi o to, że kupiłem golfika III z myślą że w TDI nieco spalanie będzie mniejsze, znajomy stwierdził że miał takiego samego i mieścił mu sie w 6l/100km, a u mnie.....
...10-11l/100km (oczywiście mowa o jeździe miejskiej). Doczytałem się gdzieś że temperatura silnika powinna bez względu na to czy lato czy zima trzymać 90 stopni, ja nie pamiętam nawet by silnik u mnie kiedykolwiek osiągnął więcej niż 70 (oczywiście pierwsza myśl to; nie ma temperaturki = ogromne spalanie) Ponadto czas wzrostu temperatury do magicznej 70-ki jest bardzo długi (np. dojeżdżając do pracy wskazówka temperatury jest nieznacznie podniesiona 2-3 kreseczki na polu rozgrzewania - czas jazdy to jakieś 10-15 minut). Fachowcem nie jestem ale moim skromnym zdaniem to termostat. Powiedzcie mi czy się mylę i dajcie znać co ewentualnie może jeszcze wpływać na oba aspekty (spalania i grzania :grin: )

Czy może ktoś podać w jakich przedziałach temperaturowych termostat powinien działać?
Co do spalania wydaję mi się że faktycznie jeżeli jest nie dogrzany to chyba powinin więcej palić (ale bez przesady).
U mnie też pokazywał max.70 stopni ale winny był termostat.Po wymianie trzyma cały czas 90 stopni.A co do spalania to najwięcej mi spalił 6,5 l



Awatar użytkownika
Tzighan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 09:19
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Post autor: Tzighan » ndz lut 04, 2007 18:47

Plusiki 4 everybody!!!! :D


Tzighan

Mój goferek:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=130434[/url]
[img]http://images21.fotosik.pl/28/f649346d0807a928.jpg[/img]

Awatar użytkownika
sati26
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: sob sie 26, 2006 22:05
Lokalizacja: Ełk
Kontakt:

Post autor: sati26 » czw lut 15, 2007 08:26

Ja bym prosił o pomoc w diagnozie. Mój termostat puszcza jak wskaźnik na desce przekracza lekko 70 stopni, ale wentylator włącza się gdy na desce pokazuje lekko ponad 80 stopni. I teraz zastanawiam się czy to może wina czujnika bo jeśli wentylator ma się włączyć przy 90 stopniach i zakładając że czujnik na chłodnicy jest OK to czy to może być nadal wina termostatu ?



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » czw lut 15, 2007 15:35

sati26 pisze:I teraz zastanawiam się czy to może wina czujnika
czujnika temp cieczy, chyba tak.
sati26 pisze:wentylator ma się włączyć przy 90 stopniach
93 stopniach
sati26 pisze:zakładając że czujnik na chłodnicy jest OK to czy to może być nadal wina termostatu ?
Nie, bo włącza się wentylator- wątpię, żeby termostat i włącznik wentylatora były na raz spieprzone w równym stopniu ;)
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Tzighan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 09:19
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Post autor: Tzighan » wt lut 27, 2007 10:23

Czołem ponownie!

A więc, wymieniłem termostat i...
...bez zmian, temperatura max 70 stopni, rozgrzewa się bardzo długo, spalanie dość duże.

Ostatnio dowiedziałem się że w moim TDI mam licznik od benzynki (a zawsze mnie zastanawiało gdzie jest kontrolka świec :grin: ), czy w związku z tym mogę mieć jedynie złe wskazania na liczniku a temperaturka gites majones? :? Zastanawiałby mnie wtedy nadal fakt dość dużego zużycia paliwa - co w przypadku trzaśniętego czujnika, czy ma to wpływ na spalanie? :?

Obrazek


Tzighan

Mój goferek:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=130434[/url]
[img]http://images21.fotosik.pl/28/f649346d0807a928.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » wt lut 27, 2007 11:12

Tzighan pisze:co w przypadku trzaśniętego czujnika, czy ma to wpływ na spalanie?
Jak najbardziej!! Wtedy sterownik podaje większą dawkę, jak dla zimnego silnika.
Pozdrawiam.

[ Dodano: 27 Lut 2007 10:13 ]
Jak ja jeżdżę tylko do pracy i z pracy, to wzrasta na zimnym 1-2 litry...



pawel3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: śr sty 10, 2007 15:56
Lokalizacja: WOLBROM

Post autor: pawel3 » wt lut 27, 2007 14:36

Witam wszystkich....dołanczam się do tematu i chciałem zapytać czy jest jakiś sposób bez podłanczania multimetru na to żeby sprawdzić czy jest dobry czujnik temperatury cieczy???
gdzieś czytałem że się go odłancza na zimnym silniku czy jakoś tak ,ale nie pamiętam co było dalej , a nie mogę odnaleźć tego postu
z góry dzięki za info



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 235 gości