Ogólnie opis OK, tylko że akurat w PN:Ja_Sha_Taan pisze:Witam PAnowie. może nie bardzo tam mam wiedze o gaźnikach ale pomoge jak mogę.
1. Pompa paliwa
Pompa paliwa znajduje się w zbiorniku paliwa dostęp do niej jest możliwy jedynie po zdjęciu zbiornika paliwa
!! Nie należy dopuszczać do całkowitego opróżnienia zbiornika paliwa. Oraz do wlewania paliwa o niskiej jakości i z niewiadomego pochodzenia (paliwo tzw. chrzszczone) ponieważ może to doprowadzić do uszkodzenia pompy. Benzyna służy do smarowania i chłodzenia pompy!!
Typowe usterki pompy paliwa
-Silnik nie daje się uruchomić lub uruchamia się z trudem
-Niestabilna prędkość obrotowa biegu jałowego
-Silnik gaśnie niezależnie od przełożenia skrzyni biegów
-Spadek mocy silnika
2. Regulator ciśnienia paliwa
Regulator ciśnienia paliwa znajduje się na kolektorze paliwa po lewej stronie silnika
Przewód ten służy do regulacji ciśnienia paliwa podczas pracy na wolnych obrotach kiedy jest największe podciśnienie.
Dzięki temu zostaje zachowana zależność między ciśnieniem w układzie paliwowym a ciśnieniem w kolektorze dolotowym powietrza.
Typowe usterki regulatora ciśnienia paliwa
- Niestabilna prędkość obrotowa biegu jałowego (spowodowane uszkodzeniem przewodu doprowadzającego podciśnienie do regulatora)
3. Czujnik temperatury powietrza
Czujnik temperatury powietrza znajduje się z boku po lewej stronie kolektora dolotowego między wlotem układu przewietrzania spalin a wyjściem do czujnika ciśnienia bezwzględnego.
Dzięki informacji o temperaturze powietrza układ sterujący może określić ilość powietrza wlatującego do cylindrów i dokładnie określić skład mieszanki. Czujnik temperatury jest termistorem NTC czyli jego rezystancja malej wraz ze wzrostem temperatury.
*Czujnik temperatury powietrza i temperatury silnika mają identyczna rezystancje przy danej temperaturze
Typowe usterki czujnika temperatury powietrza
-Silnik gaśnie tuż po uruchomieniu
- Silnik nie daje się uruchomić lub uruchamia się z trudem
- Zwiększone zużycie paliwa
- Nieprawidłowe stężenie CO2 na biegu jałowym
Może się na coś to przyda komuś, pozdrawiam i trzymam kciuki
Ponadto w moim przypadku na falowanie obrotów miała wpływ nieszczelność przewodu odmy, tuż przez wężem do przepustnicy. Silniczek wpier****ł lewe powietrze jak szalony.
Po tym jak wielokrotnie przekląłem moją polóweczke to po znalezieniu tej nieszczelności musiałem ją przeprosić bo już nie sprawuje mi kłopotów, nawet kupiłem jej prezent w postaci wosku i perfumy (choinka na lusterko)
1. pompa paliwa jest mechaniczna na bloku silnika - ma dwa małe otworki którymi ciurczy paliwo jak padnie więc od razu widac jak coś jest nie tak
2. nie ma regulatora ciśnienia paliwa (to występuje tylko we wtryskach) - w PN elementem który potrafi skutecznie obniżyc ciśnienie paliwa jest zaprany filtr paliwa (zwykly przeplywowy Filtron za 8 PLN) który powinno się wymienic raz do roku
[ Dodano: Czw Lut 01, 2007 00:08 ]
A jak spalanie i zapalanie na zimnym ? czy na zimnym masz cut wyzsze obroty ? czy na luzie ciepły chodzi OK (tak przez minute) ?looqaty pisze:na wolnych obrotach auto sobie skacze na zimym okolo 600-800 i w tym momencie zaczynam jazde, dojazdzam do skrzyzowania wrzucam wolny bieg i gasnie, jednak po przejechaniu jakis 10-15 km problem ustepuje i auto chodzi na wolnym w granicach 1000 obr. jednak czesto mialem tak ze chodzilo dobrze, ale po 25-30 km znow zaczyna sie zabawa bo po wrzuceniu na wolny podczas jazdy auto gasnie momentalnie... A tak ogolnie jak go odpale i otworze maske to slychac wyraznie ze chodzi bardzo nierowno...:/