Pompa wody
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Pompa wody
Witam, mam zamiar wymienić pompe wody w swoim MK2 bo ostatnio zaczeła znacznie hałasować. Wiem że to nie jest może zbyt skomplikowana operacja, ale chciałbym wiedzieć czy trzeba zdejmować do tego rozrząd?? Bo koło pasowe na wale i osłone rozrządu to napewno.
Jak by ktoś mógł to może mi opisac krok po kroku jak się do tego zabrać bo jeszcze tego nigdy nie robiłem
Silnik 1.6 PN
POZDRO ALL
Jak by ktoś mógł to może mi opisac krok po kroku jak się do tego zabrać bo jeszcze tego nigdy nie robiłem
Silnik 1.6 PN
POZDRO ALL
siemanko niedawno sam wymienialem i nie jest to trudne :] sciagnij sobie ksiazke serwisowa i postepuj krok po kroku a napewno sie nie pogubisz
co do twoich pytan to nie trzeba w silniku PN sciagac paska rozrzadu przy wymianie pompy oraz nie trzeba oslony sciagac ten na dole rozrzadu. Wystarczy odkrecic kolo pasowe choc tez nie trzeba mozna dopiero pozniej juz poza pojazdem :] raptem to chyba 5 srob jest potrzebnych do odkrecenia 4 sa do silnika patrzac od przodu pojazdu a jedna z boku taka dziwna z zawleczka a reszte to juz odlaczasz weze i masz pompe poza autem :] mozesz wymienic odrazu sobie termostat jak masz kiepski :]
co do twoich pytan to nie trzeba w silniku PN sciagac paska rozrzadu przy wymianie pompy oraz nie trzeba oslony sciagac ten na dole rozrzadu. Wystarczy odkrecic kolo pasowe choc tez nie trzeba mozna dopiero pozniej juz poza pojazdem :] raptem to chyba 5 srob jest potrzebnych do odkrecenia 4 sa do silnika patrzac od przodu pojazdu a jedna z boku taka dziwna z zawleczka a reszte to juz odlaczasz weze i masz pompe poza autem :] mozesz wymienic odrazu sobie termostat jak masz kiepski :]
[img]http://images13.fotosik.pl/26/10e53d014d7e7f26.jpg[/img]
- Fabian LDZ
- _
- Posty: 11385
- Rejestracja: pt cze 03, 2005 09:18
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
niby jaka ?? ta dolna od rozrzadu plastikowa?? nie dasz rady a poza tym jest to zupelnie niepotrzebne mowie Ci odkrecasz cala pompe BEZ sciagania rozrzadu stary to jest 1.6 PN a nie 1.3 :] Nie mowie z kosmosu bo sam zmienialem swoja :]Marszall pisze:no z tego co się przyglądałem to chyba muszę zdjąć osłonę:/
[ Dodano: Sob Lut 03, 2007 00:51 ]
W silniku PN? heh... wystarczy zdjac pasek klinowy i serio odkrecic tylko pompe od bloku wyjac weze do niej dochodzace najlepiej oringi wymienic i termostat bo jedna robota :] mowie wam nie jest to takie trudnekoonrad pisze:hmm ja zmieniałem u siebie to wiem ze sciagałem rozrząd i osłone bo inaczej nie dostałbym sie do śrub od mocowania pompy wodnej.
[img]http://images13.fotosik.pl/26/10e53d014d7e7f26.jpg[/img]
- t-tas
- Gadatliwa bestia
- Posty: 720
- Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
- Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
- Kontakt:
ja mam 1.5 JB technicznie jest to to samo co 1.6 PN-inna pojemność, gaźnik i takie tam-jak pisze shibby -4 śruby do bloku zdaje się M8 i jedna przekładana przez otwór w obudowie pompy i plastik zdaje się od rozrządu M6-wiem bo musiałem wymieniać niedawno u siebie-w ten sposób wyjmuje się całą pompę kompletną wraz z obudową-jeśli wymieniasz samą pokrywę z wałkiem i wirnikiem odkręcasz to na wierzchu,składasz do kupy i gotową pompę z obudową przykręcasz do bloku, zakładasz węże,pasek, zalewasz i po sprawie-no musi się jeszcze odpowietrzyć ale to wiesz pewnie
mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie
Dzięki koledzy. Zanim to przeczytałem to sam wymieniłem bo to faktycznie żaden problem jest
Ale może się ten temat komuś przyda bo nie znalazłem podobnego na forum.
Ogólnie to jak wszyscy pisali najlepiej jest całą pompe wyjąć czyli 4 śróby M8 i 3 przewody wodne i ma się całą jak na dłoni.
Na szczęście żadna śróba mi nie urwała
ale punkciki jak najbaredziej
Ale może się ten temat komuś przyda bo nie znalazłem podobnego na forum.
Ogólnie to jak wszyscy pisali najlepiej jest całą pompe wyjąć czyli 4 śróby M8 i 3 przewody wodne i ma się całą jak na dłoni.
Na szczęście żadna śróba mi nie urwała
ale punkciki jak najbaredziej
BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514
- koonrad
- majster ulepszacz
- Posty: 1048
- Rejestracja: czw cze 22, 2006 22:26
- Lokalizacja: BełchatóVW
- Kontakt:
sorry chłopaki, rąbło mi się troszkękoonrad pisze:hmm ja zmieniałem u siebie to wiem ze sciagałem rozrząd i osłone bo inaczej nie dostałbym sie do śrub od mocowania pompy wodnej.
u siebie jak zmieniałem do odkręcałem tylko ta przednia część pompy bez ściągania podstawy i przez to sam narobiłem sobie więcej roboty!!
ale już po fakcie!!
pozdrawiam
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=175064][img]http://img150.imageshack.us/img150/416/clipboard01do1.jpg[/img][/url]
- Fabian LDZ
- _
- Posty: 11385
- Rejestracja: pt cze 03, 2005 09:18
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 62 gości