Spadają obroty - jakiś inny powód niż uszczelka

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

dziany9
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: czw wrz 01, 2005 20:56
Lokalizacja: Tomaszów

Spadają obroty - jakiś inny powód niż uszczelka

Post autor: dziany9 » wt sty 30, 2007 15:01

Witam
MK II, 1.8, Gaźnik, LPG, Benzyna
Robi się u mnie coś takiego że jak podczas jazdy wciskam sprzęgło i puszczam pedał gazu to tak obroty spadają że czasem gaśnie.
Czytałem gdzieś że może to być spowodowane uszkodzeniem uszczelki pod głowicą.
Wydaje mi się że to nie jest wina uszczelki ponieważ:oczywiście płyn gdzieś ucieka ale na bagnecie nie ma białego nalotu, jest tylko na korku ale po przejechaniu dłuższej odległości znika
Auto również nie grzeje się zbyt szybko, no i ciśnienie w układzie chłodzenia jest w normie.
Na odpalonym aucie nie pojawiają się w zbiorniku wyrównawczym żadne bąble, a zanik płynu może być spowodowany nieszczelnością nagrzewnicy, ponieważ czasami z nawiewu wydziela się niemiły zapach :rotfl:
Jeśli ktoś zna powód czemu te obroty spadają to poproszę o pomoc w rozwiązaniu tego problemu. Dodam jeszcze że dzieje się tak na paliwie jak i na gazie.
Z góry dziękuje.
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » wt sty 30, 2007 15:06

te objawy nie są spowodowane padniętej uszczelki pod głowica na pewno !!!! sprawdz cały układ dolotu czy nie zasysa jakiegos obcego powietrza !!!!!!!!



arab_den
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 245
Rejestracja: wt lis 21, 2006 14:54
Lokalizacja: pow.Przemyśl
Kontakt:

Post autor: arab_den » wt sty 30, 2007 15:12

w sobote gnałem do mechnika z uszczelką do wymiany, okazało się ze niepotrzebnie, płyn uciekał mi głównym wejsciem węża do bloku od dołu poza silnik i dopiero na kanale zobaczyłem. najpierw oczywiscie zmierzył cisnienie w tłokach i było po 15,5 na każdym więc wykluczył uszczelkę, a gasł poniewaz na wezu zaraz za mikserem była dziura i to spora (wczesniej wyczywałem gaz na wolnych obrotach) i brało lewe powietrze, czy to na gazie czy na benzynie. wąż wymieniony i jest git.
ale drugiej usterki niewynalazłem bo mi coś przerywa i niewiem dlaczego.
Ostatnio zmieniony wt sty 30, 2007 15:28 przez arab_den, łącznie zmieniany 1 raz.


Oo===w===oO

Pioneer
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pt sty 26, 2007 22:40
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: Pioneer » wt sty 30, 2007 15:25

sprawdź czy poziom oleju nie masz za wysoki , a jak zmieniałeś uszczelkę pod głowicą to patrzyłęś czy nie masz wrzerów



dziany9
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: czw wrz 01, 2005 20:56
Lokalizacja: Tomaszów

Post autor: dziany9 » wt sty 30, 2007 15:27

na razie sprawdzę ten dolot, chociaż taką rure jak od odkurzacza nie dawno wymienialem.
Ale jeszcze srawdze resztę.



benekOstrow
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: śr lis 01, 2006 23:24
Lokalizacja: Lkr

Post autor: benekOstrow » wt sty 30, 2007 22:27

sprawdz podstawe gaźnika. U mnie w 1.6 była podziurawiona guma ze starosci i łapało lewe powierze i mi gasł.



Awatar użytkownika
misiekemeryt160
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: pn sty 29, 2007 15:21
Lokalizacja: Działdowo
Kontakt:

Post autor: misiekemeryt160 » wt sty 30, 2007 22:29

może poprostu wyreguluj gaznik


Zrozumiałem co to samochód gdy kupiłem HONDE....

dziany9
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: czw wrz 01, 2005 20:56
Lokalizacja: Tomaszów

Post autor: dziany9 » śr sty 31, 2007 15:34

Przymierzam się właśnie do przeglądu całego gaźnika, dysze uszczelki itp. Ale to dopiero w przyszłym tygodniu, jak coś to pomoże to dam wam znać.
No i jeszcze zauważyłem jedno że w momencie kiedy wciskam sprzęgło i chamulec to wtedy najbardziej spadają obroty. No ale to tak na marginesie.
Dzięki za pomoc.



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » śr sty 31, 2007 20:46

dziany9 pisze:Przymierzam się właśnie do przeglądu całego gaźnika, dysze uszczelki itp. Ale to dopiero w przyszłym tygodniu, jak coś to pomoże to dam wam znać.
No i jeszcze zauważyłem jedno że w momencie kiedy wciskam sprzęgło i chamulec to wtedy najbardziej spadają obroty. No ale to tak na marginesie.
Dzięki za pomoc.
To przyjrzyj się przewodowi z podciśnieniem co idzie od kolektora dolotowego do pompy hamulcowej (serwo) skoro po wciśnięciu hampla łapie gdzieś tam lewe powietrze.


TDPower

Awatar użytkownika
sGARY
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 389
Rejestracja: ndz kwie 03, 2005 00:00
Lokalizacja: Gdynia, Wejherowo

Post autor: sGARY » śr sty 31, 2007 23:56

mam to samo w 1.6 EZ 2E2 gaznik
ze jak wrzucam luz to obroty spadaja i silnik gasnie, podstawa pod gaznikiem wymieniona, weze podcisnienia tez, oringi na srubie regulacji mieszanki tez.
Nie dzieje sie to zawsze. Nie mam pojecia co jemu dolega :(



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » czw lut 01, 2007 00:30

sGARY pisze:mam to samo w 1.6 EZ 2E2 gaznik
ze jak wrzucam luz to obroty spadaja i silnik gasnie, podstawa pod gaznikiem wymieniona, weze podcisnienia tez, oringi na srubie regulacji mieszanki tez.
Nie dzieje sie to zawsze. Nie mam pojecia co jemu dolega :(
Heh, to może byc kilka różnych spraw, ogólnie zaczynając od najważniejszych:
> regulacja biegu jałowego
> dysza biegu jałowego
> nieszczelności (lewe powietrze)
> zbyt wysoki poziom paliwa (w komorze pływakowej)
> uszkodzony siłownik 3 położeniowy
> uszkodzony sterownik biegu jałowego i hamowania silnikiem
> uszkodzony zawór biegu jałowego i hamowania silnikiem
> uszkodzona pokrywa urządzenia rozruchowego
> uszkodzony czujnik temperatury

w twoim przypadku przyjrzałbym się tym układom do hamowania silnikiem


TDPower

Awatar użytkownika
sGARY
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 389
Rejestracja: ndz kwie 03, 2005 00:00
Lokalizacja: Gdynia, Wejherowo

Post autor: sGARY » czw lut 01, 2007 00:36

ppoll27,
jak sprawdzic te uklady i gdzie one sie dokladnie znajduja :) najlepiej jakies fotki jak bys mial :) bo wlasnie czasami jak hamuje silnikiem to bardzo slabo spadaja obroty, a raz nawet jak sciagnalem noge z gazu to sobie sam dodal gazu i oboroty byly jakos 2tys :(

te uklady jak sprawdzic?
>uszkodzony sterownik biegu jałowego i hamowania silnikiem
> uszkodzony zawór biegu jałowego i hamowania silnikiem



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » czw lut 01, 2007 01:19

sGARY pisze:ppoll27,
jak sprawdzic te uklady i gdzie one sie dokladnie znajduja :) najlepiej jakies fotki jak bys mial :) bo wlasnie czasami jak hamuje silnikiem to bardzo slabo spadaja obroty, a raz nawet jak sciagnalem noge z gazu to sobie sam dodal gazu i oboroty byly jakos 2tys :(

te uklady jak sprawdzic?
>uszkodzony sterownik biegu jałowego i hamowania silnikiem
> uszkodzony zawór biegu jałowego i hamowania silnikiem
Kurcze za wiele to ci nie pomoge - wiem tylko ze w EZ powinneś miec gaznik 2E2 i w nim lista do sprawdzenia w takim przypadku wygląda właśnie tak, jeszcze zwróc uwagę na ten siłownik trójpołożeniowy (ktoś kiedyś pisał na forum) - to co mam o 2e2 :
http://rapidshare.com/files/14324170/pi ... 2.zip.html
:bigok:


TDPower

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 340 gości