jak poprawnie naciągnąc pasek klinowy??
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 29
- Rejestracja: wt wrz 07, 2004 21:41
Ostatnio zmienialem wszystki paski i mialem z tym pewien klopot. Nie wiem czy masz klime bo jak tak to pasek naciagany jest troche inaczej ale jak nie masz to za nacigniecie paska odpowiada spreznyna pod alternatorem. Popuszczasz sruby mocujace, sprwzyna wywiera nacisk i w tej pozycji blokujesz alternator. Tak jest prawidlowo. Ja zrobilem blad i chcac sobie ulatwic wyjolem sprezyne i jej nie wlozylem na miejsce. To był błąd !!!!!! Pasek piszczal i szybko wrocilem do zamontowanie sprezyny. 1.9 TD AAZ (75 KM)
-
- Nowicjusz
- Posty: 29
- Rejestracja: wt wrz 07, 2004 21:41
W związku z tym że nie posiadam u siebie żadnej sprężyny ja robię to w ten sposób że luzuję śrubę, podkładam pod alternator łyżkę, podciągam alternator i w tym momencie dokręcam śrubę. Naciąg sprawdzam naciskając palcem pasek w połowie odległości między kołami - jak jest ok. 1 cm ugięcia to nie piszczy i nie wydaje się przesadnie naciągnięty.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 520
- Rejestracja: śr sty 05, 2005 17:25
- Lokalizacja: Katowice
dokladnie kolo pasowe moze miec wyjechane rowki a pasek jak jest nowy i dobrze naciagniety a dalej piszczy to tylko kolko do wymiany
w mk2 sprezyny sa ale w nowszych modelach ten napewno niema jej i ma tradycyjny naciag czyli sam tego nie zrobisz
jeden trzyma/naciaga alternator a drugi dokreca sruby na dole 13 u gory 17(ja tak mam)
w mk2 sprezyny sa ale w nowszych modelach ten napewno niema jej i ma tradycyjny naciag czyli sam tego nie zrobisz
jeden trzyma/naciaga alternator a drugi dokreca sruby na dole 13 u gory 17(ja tak mam)
Mam podobnie, dzieje mi się to szczególnie jak muszę jechać gdzieś wcześnie rano lub wieczorem. A powód jest prozaiczny: w tych porach dnia jest jeszcze stosunkowo zimno i pasek ma prawo troszki popiszczeć. Ale i tak pora jego wymiany nadchodzi więc co się odwlecze to...A ja mam na pewno dobrze naciagniety ale na zimnym silniku przy rozruchu i jeszcze pareset metrow wczasie jazdy na wolnych obrotach pasek piszczy.Czy mozliwe ze piszcze ze starosci????
Było:
- VW Golf MK1 rocznik 1983 cacuszko po remoncie
- VW Golf MK2 rocznik 1988 Special GT na glebie
Jest:
- MK2 GTI 16V Midnight Blue BLOS Edition
- VW Golf MK1 rocznik 1983 cacuszko po remoncie
- VW Golf MK2 rocznik 1988 Special GT na glebie
Jest:
- MK2 GTI 16V Midnight Blue BLOS Edition
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 122 gości