chłodzenie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

camp
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: sob sty 27, 2007 21:49
Lokalizacja: Pomorze

chłodzenie

Post autor: camp » wt sty 30, 2007 15:25

Witam. Jak już pisałem wcześniej wymieniłem czujnik płynu chłodzącego, bo wskazówka nie działała. Teraz wychyla się "daleko" poza połowę skali. Poza tym chciałem dzisiaj sprawdzić kiedy załączy się wentylator, grzałem silnik a tu nic, wentylator nie chodzi...! Jaka tego może być przyczyna??? Pomyślałem o termostacie...! Nie wiem, czy dobrze. Proszę o radę! Pozdrawiam!



Awatar użytkownika
marcino
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 773
Rejestracja: pn sty 23, 2006 20:14
Lokalizacja: Lublin,
Kontakt:

Post autor: marcino » wt sty 30, 2007 15:33

Witam. Pierwszy bieg wentylatora włącza się gdy temperatura silnika osiągnie (88 - 93 st.C) drugi bieg wentylatora włącza gdy temp.osiągnie (93 - 98 st.C) środek wskażnika jest na 90. także na trasie powinien ci zejść poniżej lub równy połowy , a np. po mieście w korku gdy silnik ci grzeje temperatura jest większa wtedy wskaźnik wychyli się poza połowę.zależy taż jaki masz termostat sądze że wahler 87W50 tzn.przy temp 87 termostat się otwiera osobiście założe 83W50 ponieważ i tak to nie są nowe silniki to nie ma sensu aby go przegrzewać.pozdrawiam Obrazek


Lubelski Klub VW na http://www.vaglublin.pl" onclick="window.open(this.href);return false; Zapraszamy
majoVWka 2007,2009,2010,2011.2012
vagnysa 2011
vwmania 2008,2009

Obrazek

camp
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: sob sty 27, 2007 21:49
Lokalizacja: Pomorze

chłodzenie

Post autor: camp » wt sty 30, 2007 16:03

czyli raczej termostat do wymiany?



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » wt sty 30, 2007 17:13

czyli raczej termostat do wymiany?
Nie, po prostu kupiłeś czujnik do d*** :bigok: Ktoś tu już pisał, że dopiero trzeci z rzędu czujnik okazał się dobry. Nie kupuje się najtańszych podróbek. Kup Febi (choć i im się przytrafia error) albo oryginał. Tak, czy inaczej- taniej niż 3 włoskie ba :bigok: dziewia
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
topgear68
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: ndz sty 28, 2007 09:34
Lokalizacja: Łany Średnie
Kontakt:

Post autor: topgear68 » wt sty 30, 2007 17:34

ja tak na doczepke mam pytanie, gdzie jest ten caly czujnik bo u mnie tez chyba jest zepsuty bo wskazowka prze temperaturze wogle sie nie rusza,


[url=http://www.forum.auto-moto.sklep.pl/profile.php?mode=register&refer_id=80/]500zł czeka na Ciebie[/url]

Awatar użytkownika
wieczor15
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 191
Rejestracja: śr mar 01, 2006 02:37
Lokalizacja: Skądś

Post autor: wieczor15 » wt sty 30, 2007 18:15

w nz sa dwa czujniki - czarny- wlasnie od wskazowki, niebieski od ssania. znajduja sie obydwa dokladnie pod aparatem zaplonowym (kopulka) wlozone sa w miejscu gdzie jest kolanko , rowniez tam znajduje sie termostat. Najwpierw mozesz sprawdzic czy to wiana czujnika, wystarczy zewrzec te dwa kapelki co ida do czujnika czarnego, i jezeli to wina czujnika to po przekereceniu zaplonu wsakzowka ruszy sie i dojdzie do konca. w razie wymiany czujnika , nie musisz nawet wylewac plynu(na poczatku troche wyleci), ale warto od razu miec nowy oring pod czujnik.I nie kupuj czujnkia firmy Hans pries bo glupoty pokazuje.
pozdr.



Awatar użytkownika
topgear68
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: ndz sty 28, 2007 09:34
Lokalizacja: Łany Średnie
Kontakt:

Post autor: topgear68 » wt sty 30, 2007 18:49

dzieki za informacje :D

no dobra wszystko fajnie pieknie, znalazlem co mialem znalezc, obydwa czujniki sa, ale nie rozumiem wyrazenia "zewrzyj dwa kabelki co ida do czujnika czarnego" ??!!

[ Dodano: 30 Sty 2007 21:03 ]
pomoze ktos?? :goof:


[url=http://www.forum.auto-moto.sklep.pl/profile.php?mode=register&refer_id=80/]500zł czeka na Ciebie[/url]

Awatar użytkownika
wieczor15
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 191
Rejestracja: śr mar 01, 2006 02:37
Lokalizacja: Skądś

Post autor: wieczor15 » śr sty 31, 2007 01:56

czujnik dziala tak ze im ma wieksza temperatura plynu tym opor czujnika sie zmniejsza i pokazuje ci wieksza wartosc na wskzniku. Jezleli chcesz upewnic sie ze wina nie dzialaacej wskazowki jest czujnik , a nie np przerwany kabel lub zepsuty licznik, to poprostu, zdjemij wtyczke która jest zalozona na czarny czujnik i zewrzyj razem te dwa kabelki na krotko, wtedy wskaznik powinnien pokazac max temperature bo czujnik nie podaje zadnego oporu. rzkerec tylko na chwile zaplon i zobacz czy sie dzwiga wskazowka , jak tak no to wina czujnika. Mam nadzieje ze teraz rozumiesz.



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » śr sty 31, 2007 04:12

topgear68, jak zdejmiesz wtyczkę to ma ona dwa otworki. Kawalek przewodu i wkładasz do obu, tak jakbyś chciał zrobić zwarcie. Zostawiasz tak, wsiafasz do auta i przekręcasz kluczyk. Wskazówk apowinna dojść do końca skali (max), nie trzymaj tak dlugo.
Nie kupoawć HP - faktycznie różne rzeczy pokazują.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 78 gości