Kłopoty przy odpalaniu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

kristofer22
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: wt lis 28, 2006 00:41
Lokalizacja: miasto

Kłopoty przy odpalaniu

Post autor: kristofer22 » pt sty 05, 2007 23:48

gdy odpalam MK2 czasem chwilkę złapie gaśnie i już go nie mogę odpalic przeważnie odpala na dotyk a czasem jak wcześniej 91 rok 1,6 na wtrysku z góry dzięki za pomoc
Ostatnio zmieniony sob sty 06, 2007 15:03 przez kristofer22, łącznie zmieniany 1 raz.



ariel393
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pt gru 22, 2006 18:44
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: ariel393 » sob sty 06, 2007 18:35

ja mam to samo nie wiem co sie dzieje



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » sob sty 06, 2007 19:02

jaki symbol silnika??.



Awatar użytkownika
Triceq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 124
Rejestracja: sob paź 29, 2005 16:25
Lokalizacja: Ostrołęka/Wawa

Post autor: Triceq » sob sty 06, 2007 21:57

Mam podobnie u siebie i u mnie jest problem, że zalewa go benzyną.
Rozwiązań może być aż za dużo, np
sonda lambda źle odczytuje,
zapłon jest przestawiony,
świece do wymiany, kable, kopułka, a najłatwiej i prowizorycznie sprawdzić czyszcząc bolce w kopułce od zapłonu i świece z osadu który się tam potrafi zebrać i sprawdzić czy czasem nie jest lepiej... oczywiście przypuszczenia.



wizart_net
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pt maja 05, 2006 13:30
Lokalizacja: Wawa

Re: Kłopoty przy odpalaniu

Post autor: wizart_net » sob sty 27, 2007 21:38

Witam,
kristofer22 pisze:gdy odpalam MK2 czasem chwilkę złapie gaśnie i już go nie mogę odpalic przeważnie odpala na dotyk a czasem jak wcześniej 91 rok 1,6 na wtrysku z góry dzięki za pomoc
Prawie identyczny problem pojawił się po raz pierwszy dziś na mrozie choć wczoraj na mrozie nie było problemu. Dziś odpalił wyjechałem za bramę i nagle zgasł. Potem wielokrotnie załapywał i gasł natychmiast. Raz nawet pracował ze 4 minuty kiedy elikatnie dodałem gazu i trzymałem na obrotach. Po próbie ruszenia zagasł i już nie udało się go odpalić na dłużej.
W papierach mam VWII 1,8 66KW. To jest wersja amerykańska GTi. Przepustnica sprawia problemy bo silnik na wolnych obrotach zawsze chodzi nierówno, ale chodzi. Po włączeniu kluczyka ,słychać z tyłu pompę paliwa, która pompuje. Katalizator dawno wycięty, a świece zmieniane tego lata. Pozostała do sprawdzenia kopułka i kable, ale czy to mogło nagle tak bez ostrzeżenia unieruchomić samochód? No może małe ostrzeżenie było-podczas szybkiej jazdy tuż przed wystąpieniem problemu szarpnął jakby gasł, ale potem już było dobrze...
Gdzie jeszcze szukać problemu?
Pozdrawiam

[ Dodano: 28 Sty 2007 17:02 ]
Witam,
To nikt nie wie co mogło spowodować taką nagłą "zapaść". Kondensator, pompa paliwa...?
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » pn sty 29, 2007 11:35

[wizart_net ]
Gasnie tylko po ruszeniu ? czy na luzie tez ? chodzi równo ? kopci ? łapie od razu czy musisz długo kręcić ?


TDPower

kristofer22
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: wt lis 28, 2006 00:41
Lokalizacja: miasto

nie odpala

Post autor: kristofer22 » pn sty 29, 2007 20:41

mój MK2 raz pali na dotyk a niekiedy lekko złapie gaśnie i już nie odpala ostatnio trochę go wyczułem i jak kręci rozrusznik to dodaję gazu pulsacynie aż załapie po takim zabiegu przeważnie odpala



Awatar użytkownika
chosen
Forum Master
Forum Master
Posty: 1266
Rejestracja: czw sty 04, 2007 01:25
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: chosen » pn sty 29, 2007 21:14

HMm, identycznie miałem ;) widocznie to sie nie tlyko mi zrobiło ostantio. Okazało sie ze ani nie przwwody, ani swiece, ani nawet pompa i wtryski. Okazało się że modół sterownia benzynką w komputerku padł. Moj to Golf GTI 1.8 8V silnik PF. z 1991.



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » pn sty 29, 2007 21:25

kristofer22, Jak to już ktoś wcześniej zapytał napisz jaki masz symbol silnika bo tak to nic nie wiadomo. W mkII nie było 1.6 na wtrysku.


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Re: nie odpala

Post autor: ppoll27 » wt sty 30, 2007 00:02

kristofer22 pisze:mój MK2 raz pali na dotyk a niekiedy lekko złapie gaśnie i już nie odpala ostatnio trochę go wyczułem i jak kręci rozrusznik to dodaję gazu pulsacynie aż załapie po takim zabiegu przeważnie odpala
Nie piszesz jaki silnik, ale Golf 2 1,6 na "wytrysku" to zazwyczaj PN - czyli z gaźnikiem elektronicznym 2ee.
Sprawdz sobie czujnik temperatury cieczy chłodzącej - z przodu po prawej stronie przed blokiem silnika i czujnik temperatury w układzie dolotowym - z tyłu za głowicą przy wyprowadzeniu podciśnienia do serwa. Sprawdzasz mierząc opór - na zimno ok 2-3 k Ohm, na ciepło 200-300 Ohm. Kolejna sprawa - silniczek krokowy - odkrec obudowe filtra powietrza i zobacz jak się zachowuje przysłona powietrza przy załączonym zapłonie (ale nie działającym zimnym silniku) - powinna byc przymknięta, jeśli ciągle jest uchylona na 1/3 to padł albo krokowiec albo sonda lambda - tu objawem może byc spalanie w okolicach 12 l/100 km.
Dorzucam jeszcze podstawę - gumę pod gaźnikiem. Jak jest pęknięta to łapie lewe powietrze i może byc kłopot z zapaleniem.
Ostatnio zmieniony czw lut 01, 2007 00:57 przez ppoll27, łącznie zmieniany 1 raz.


TDPower

Pioneer
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pt sty 26, 2007 22:40
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: Pioneer » wt sty 30, 2007 15:32

Ja miałem to samo myślełem że mam świece robniete wymieniłem i nic ale ściagłem wielopunkt i zmieniłem uszczelkę pod wtryskiem ale to nie pomogło więc to była wina sombdy lambdy uwaga w sklepie jak bedziecie kupowac bo kościu chciał mi wcisnać sombde lambde za prawie 300 zł ale kupiłem uniwersalna za 131 zł i problem sie rozwiązał objawy tego sa takie jak zrobicie mała przygazówke to powinien być czarny dym nie równa praca silnika dziwne purkanie z rury czsami tak sie dzieje ze damy do konca gazu a auto ma te same obroty moj samochod to golf 1,8 66kw 1991;d; pozdrawaim



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » czw lut 01, 2007 01:01

Triceq pisze:Mam podobnie u siebie i u mnie jest problem, że zalewa go benzyną.
Rozwiązań może być aż za dużo, np
sonda lambda źle odczytuje,
zapłon jest przestawiony,
świece do wymiany, kable, kopułka, a najłatwiej i prowizorycznie sprawdzić czyszcząc bolce w kopułce od zapłonu i świece z osadu który się tam potrafi zebrać i sprawdzić czy czasem nie jest lepiej... oczywiście przypuszczenia.
Po czym poznajesz że zalewa ? Jeśli masz tak że paliwo jest a nie pali to jeśli to mk3 to sobie sprawdź:
czujnik hall'a - to jest na forum
cewkę - mierzy się opór (też jest gdzieś na forum)
sprawdź czy nie masz wodu w rozdzielaczy i czy się nie wypalił palec i kopułka
obejrzyj pracujący silnik ciemną nocą w deszczowy dzień - w ten sposób możesz wyszukac przebicia zanim zaczniesz w ciemno wymieniac części.
:bigok:


TDPower

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 337 gości