[mk3] Gwiżdze lub świszczy na 5 biegu ~100 km/h

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

MaciejW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 350
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 11:57
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Post autor: MaciejW » wt lis 14, 2006 20:21

gopiter pisze:MaciejW
Po zmianie oleju lepiej wchodza biegi,z mniejszym oporem.Zadnej innej roznicy nie zauwazylem.Moja skrzynia to 085 i wchodzi do niej 3.1L a silnik to 1.6 ABU.Czy przy tym silniku montowane byly skrzynie 020 to nie mam pojecia.Jesli planujesz zmiane oleju zwyczajnie sprawdz jaki nr masz wybity na skrzyni.
:okej: dzieki

[ Dodano: Wto Lis 14, 2006 19:27 ]
Tak przy okazji jezeli malo oleju to lepiej dolac czy od razu caly wymienic ??



gopiter
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 600
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 10:46
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: gopiter » wt lis 14, 2006 23:59

MaciejW
Generalnie opinie sa takie ze jak nic sie nie dzieje a jest tylko zbyt niski poziom to lepiej dolac.Ja zmienilem bo wymienialem uszczelniacz wybieraka wiec i tak musialem spuscic caly olej.Poza tym moj gofer ma prawie 13 lat wiec olej jakby nie bylo tez...Po spuszczeniu oleju z ciekawosci "przyjzalem" mu sie dokladnie i musze stwierdzic ze olej mial dobra lepkosc i byl klarowny (wiec oleje zalewane fabrycznie sa naprawde dobre) jednak byla juz widoczna w nim taka lekka zawiesina ktora powstala z opilkow zuzywajacych sie metalowych podzespolow skrzyni i to przemowilo za wymiana.



Awatar użytkownika
xiyal
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 101
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 12:04
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: xiyal » śr lis 15, 2006 00:02

Witam,
u mnie za to słychać jakiś taki stłumiony gwizd w okolicach 85-95 km/h. Nie ważne czy na 4 czy na 5 i nie ważne czy noga na gazie czy zdjęta z gazu. Podejrzewam, że gdzieś powietrze 'harczy' ale stało to się tak w sumie z dnia na dzień. Może ktoś się z tym spotkał?

pozdro
xiyal



gopiter
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 600
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 10:46
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: gopiter » śr lis 15, 2006 00:13

A jak przy tych 85-95 km/h wcisniesz sprzeglo to gwizd ustaje?Bo jesli tak to problem jest w skrzyni biegow a jesli nie to moze byc cos w silniku.Wtedy na postoju otworz maske i "recznie" przegazuj silnik-jesli to cos w silniku to powinienes wtedy uslyszec i latwiej bedzie znalesc przyczyne (posluchasz z kotrego miejsca ten gwizd dochodzi).

Pozdro!



Awatar użytkownika
xiyal
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 101
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 12:04
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: xiyal » śr lis 15, 2006 00:36

Dzięki za rady, na pewno sprawdzę w okolicach czwartku :)

pozdro
xiyal



MaciejW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 350
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 11:57
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Post autor: MaciejW » śr lis 15, 2006 12:28

gopiter pisze:MaciejW
Generalnie opinie sa takie ze jak nic sie nie dzieje a jest tylko zbyt niski poziom to lepiej dolac.Ja zmienilem bo wymienialem uszczelniacz wybieraka wiec i tak musialem spuscic caly olej.Poza tym moj gofer ma prawie 13 lat wiec olej jakby nie bylo tez...Po spuszczeniu oleju z ciekawosci "przyjzalem" mu sie dokladnie i musze stwierdzic ze olej mial dobra lepkosc i byl klarowny (wiec oleje zalewane fabrycznie sa naprawde dobre) jednak byla juz widoczna w nim taka lekka zawiesina ktora powstala z opilkow zuzywajacych sie metalowych podzespolow skrzyni i to przemowilo za wymiana.
Dzieki
maciej



dzanek3
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt kwie 07, 2006 22:03
Lokalizacja: inżynier
Kontakt:

Post autor: dzanek3 » sob sty 06, 2007 22:05

gopiter,
Witam
w ktorym miejscu na szkrzyni sprawdzic jaka ona jest czy o pij 2l czy 3.1



Awatar użytkownika
pucek007
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 421
Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 22:34
Lokalizacja: SZY(Węgierska Górka)
Auto: Audi a6 c7

Post autor: pucek007 » sob sty 06, 2007 23:56

ja amm na 4 i 5 biegu tak ale to tylko dla tego ze lozyska juz mi gwizdza w skrzyni mialem tylko takie odlgosy na 5 biegu ale z czasem zrobily sie na 4 i znajazy zycie bedzie jeszcze na 3 ale sie przyzwyczilem w sumie czekam az sie skrzyna rozpadnie bo mam druga pozdroo!



rav9
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: czw gru 01, 2005 16:10
Lokalizacja: Kraków

Ja tez tak mam

Post autor: rav9 » śr sty 10, 2007 06:37

Mam identyczny problem. Swiszczy (wyje) mi na piatym biegu. Jak sie pusci gaz to przestaje. Bylem u mechanika i po odkreceniu pokrywy i zdjeciu piatego biegu okazalo sie ze sie kompletnie rozlecialo lozysko igielkowo, wlasciwie to zostaly tylko igielki a ten plastik albo sie stopil albo troche poprzywieral do innych czesci.
Zalozyl mi nowe lozysko ale problem pozostal - nadal wyje.
Poradzcie prosze - czy wyjmowac cala skrzynie i badac co tam sie moglo jescze zrobic, czy tak jezdzic z wyjaca...

Oczywiscie wszystko to przez niski poziom oleju w skrzyni - nie sprawdzalem poziomu a wyciekl ponad litr...

A propos - ma ktos jakis namiar na uzywana dzialajaca skrzynie?



Awatar użytkownika
xiyal
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 101
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 12:04
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: xiyal » pn sty 22, 2007 22:43

U mnie jednak ten 'świst' nie ustaje - ani jak zdejmę nogę z gazu, ani jak wcisnę sprzęgło. I nie ważne czy to jest 4 czy 5 - zawsze przy tej samej prędkości tak jest.

Pozdro
xiyal



Awatar użytkownika
GENE
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: pt mar 25, 2005 22:22
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: GENE » wt sty 23, 2007 20:44

bamber w zasadezie do wszystkich skrzyń 5 biegowych VW wchodzi 3,1 dm³, a do skrzyń 4 biegowych wchodzi 2,2 dm³. Pojemność silnika nie ma znaczenia co do ilości oleju w skrzyni. :rotfl: :rotfl: :rotfl:


VWpower Golf

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 164 gości