Jaki olej do silnika?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Jaki olej do silnika?
Od niedawna jestem posiadaczem GOLFa II 1.3 benzynka! niedlugo bedzie mnie czekac zmiana oleju w silniczku i ne bardzo wiem jaki to ma byc. moze mala podpowiedz? Z góry dziękuje! Czesc!
Czy oleje syntetyczne są lepsze od mineralnych. Czy w zimie lepiej używać syntetyków. Zalety, wady.
Z olejami silnikowymi jest jak z koszulami. Czy lepsza bawełniana czy non iron?
Liczy się oznaczenie lasy jakości a nie z czego jest olej wyprodukowany. Najwyższa klasa olejów do silników o zapłonie iskrowym jest oznaczona literami "SL". Następnie liczy się właściwa lepkość wymagana dla konkretnego silnika - oznaczenie np. 15W40 dotyczy oleju zapewniającego właściwą lepkość w zakresie od 15 stopni lepkości wymagana zimą do 40 stopni wymaganych latem. Nie jest istotna marka oleju pod warunkiem, że nie jest to produkt fałszywy jak niestety zdarza się w Polsce. Należy wystrzegać się produktów nalewanych z beczki o nietypowym pochodzeniu. Oleje w pełni syntetyczne o bardzo szerokim zakresie lepkości np. OW60 to chwyt czysto reklamowy marketingowy.
Własności oleju to nieustanny kompromis. Zbyt rzadki olej w warunkach niskich temperatur zapewnia łatwiejszy rozruch silnika. Nie ma jednak własności tłumiących drgania, co jest zabójcze dla panewek narażonych na zniszczenie spowodowane nietłumionymi uderzeniami pochodzącymi od sił fazowych czy też masowych związanych z pracą silnika. Obecnie wszystkie oleje są produkowane w podobnych warunkach zawierając dodatki pochodzące od tych samych Producentów.
Jeśli na opakowaniu jest uczciwie zapisany gatunek oleju to jego marka nie ma praktycznie znaczenia. Żeby wiedzieć na podstawie oleju co dzieje się z naszym silnikiem, należałoby monitorować zmiany ciśnienia oraz obecność zanieczyszczeń czego niestety nie czyni się w standartowych silnikach. Informacje tego rodzaju wykorzystywane w sporcie pozwalają przewidzieć awarię silnika oraz skutecznie zapobiec nieprzewidzianym uszkodzeniom. To ciekawy temat, który można kontynuować z pożytkiem dla czytelników. by...kulesza
_________________
Z olejami silnikowymi jest jak z koszulami. Czy lepsza bawełniana czy non iron?
Liczy się oznaczenie lasy jakości a nie z czego jest olej wyprodukowany. Najwyższa klasa olejów do silników o zapłonie iskrowym jest oznaczona literami "SL". Następnie liczy się właściwa lepkość wymagana dla konkretnego silnika - oznaczenie np. 15W40 dotyczy oleju zapewniającego właściwą lepkość w zakresie od 15 stopni lepkości wymagana zimą do 40 stopni wymaganych latem. Nie jest istotna marka oleju pod warunkiem, że nie jest to produkt fałszywy jak niestety zdarza się w Polsce. Należy wystrzegać się produktów nalewanych z beczki o nietypowym pochodzeniu. Oleje w pełni syntetyczne o bardzo szerokim zakresie lepkości np. OW60 to chwyt czysto reklamowy marketingowy.
Własności oleju to nieustanny kompromis. Zbyt rzadki olej w warunkach niskich temperatur zapewnia łatwiejszy rozruch silnika. Nie ma jednak własności tłumiących drgania, co jest zabójcze dla panewek narażonych na zniszczenie spowodowane nietłumionymi uderzeniami pochodzącymi od sił fazowych czy też masowych związanych z pracą silnika. Obecnie wszystkie oleje są produkowane w podobnych warunkach zawierając dodatki pochodzące od tych samych Producentów.
Jeśli na opakowaniu jest uczciwie zapisany gatunek oleju to jego marka nie ma praktycznie znaczenia. Żeby wiedzieć na podstawie oleju co dzieje się z naszym silnikiem, należałoby monitorować zmiany ciśnienia oraz obecność zanieczyszczeń czego niestety nie czyni się w standartowych silnikach. Informacje tego rodzaju wykorzystywane w sporcie pozwalają przewidzieć awarię silnika oraz skutecznie zapobiec nieprzewidzianym uszkodzeniom. To ciekawy temat, który można kontynuować z pożytkiem dla czytelników. by...kulesza
_________________
- Piotrek1983bb
- Ma gadane
- Posty: 160
- Rejestracja: pn paź 30, 2006 13:47
- Lokalizacja: Bielsko - Biała VAGROX.PL
- Kontakt:
Re: Jaki olej do silnika?
Witam!Polecałbym mineralny 15w40!Ja miałem zalanego FUCHS'A(również silnik 1,3-przebieg 219 tys.km) i byłem zadowolony,natomiast po ostatniej awari(paliwo w oleju) ,w warsztacie zalali mi KAGERA i na razie nie narzekam,olej mi nie znika:)Jaco85 pisze:Od niedawna jestem posiadaczem GOLFa II 1.3 benzynka! niedlugo bedzie mnie czekac zmiana oleju w silniczku i ne bardzo wiem jaki to ma byc. moze mala podpowiedz? Z góry dziękuje! Czesc!
ja leję do swojego olej- elf sporti fsi,15w40,mineralny, będe teraz zmieniał i nie wiem na jaki ,czy zostać na tym samy czy jakiś inny, jeżdże na gazie,160tyś przebiegu. opinie są różne o różnych olejach. może ktos ma sprawdzony już i godny zaufania olej, powiem tylko że ten co mam po prawie 10tyś jes czysty i nie dolewałem nic. wiem też że nie przechodzi się z gorszego na lepszy tzn. z mineralnego na półsyntetyk co o tym wszystkim myślicie???
witam, ja do mojego 1.3 leję mobil super 10w40, na nie powiem wam ile mam przejechane moj golf (na liczniku 123 tys. km-ale to pewnie bzdura) jestem zadowolony z tego oleju, od zalania minęło 7 tys km i dolałem 200ml - poszedł czujnik cisnienia oleju i wysączyło się sporo oleju, wczesniej jeżdiłem na lotosie 10w 40 ale mam wrażenie że na mobilu ciszej silnik pracuje i łatwiej kręci na mrozie
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 969
- Rejestracja: śr sty 17, 2007 23:16
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Pracuje w Hamburgu w firmie spedycyjnej,jest ona wykupiona przez BP wiec oleje rozne rozniste tam mamy generalnie na rynku niemieckim najlepsze oleje to castrol(wozimi je do vw,toyoty oraz bmw-choc tam sa sprzedawane pod marka BMW oczywiscie w innej cenie wiec na temat olei wiem dosc duzo....(jak ktos ma jakies pytania walic smialo,mam wszytskie tabele wszystkich aut,silnikow itp co trzeba lac)
generalnie zasada jest taka-jesli wiesz co bylo do tej pory-lej wciaz to samo,nie chodzi mi o marke tylko parametry/rodzaj oleju.
Ja na poczatku w moim jezdzilem na castrol glx 10W/40 ,zmienialem sobie co 5000 (mam nadwyzki oleju ),nic mi nie bral go i silnik byl super czysty to zaryzykowalem i juz od okolo 50 000 jezdze na Castrol SLX 0W/30 i jest super!!auto ma juz 270tys 1.3 benzyna i silnik posiada parametry jak nowka sztuka....cisnienie,osiagi,nie wspomne ze nie bierze oleju.
Ale Tobie polecam 10W/40 jest to olej polsyntetyczny....wybierz raczej renomowanych firm....ja nie wierze w lotosy,kagery i inne wynalazki...
Aha i jeszcze cos....nie wierzcie w takie bajki jak olej do DIESLA jest to tylko sciema marketingowa W rafinerii idzie olej np.polsyntetyk z jedenej beczki a potem jest rozlewany jako do benzyny-tanszy , i do diesla-drozszy
generalnie zasada jest taka-jesli wiesz co bylo do tej pory-lej wciaz to samo,nie chodzi mi o marke tylko parametry/rodzaj oleju.
Ja na poczatku w moim jezdzilem na castrol glx 10W/40 ,zmienialem sobie co 5000 (mam nadwyzki oleju ),nic mi nie bral go i silnik byl super czysty to zaryzykowalem i juz od okolo 50 000 jezdze na Castrol SLX 0W/30 i jest super!!auto ma juz 270tys 1.3 benzyna i silnik posiada parametry jak nowka sztuka....cisnienie,osiagi,nie wspomne ze nie bierze oleju.
Ale Tobie polecam 10W/40 jest to olej polsyntetyczny....wybierz raczej renomowanych firm....ja nie wierze w lotosy,kagery i inne wynalazki...
Aha i jeszcze cos....nie wierzcie w takie bajki jak olej do DIESLA jest to tylko sciema marketingowa W rafinerii idzie olej np.polsyntetyk z jedenej beczki a potem jest rozlewany jako do benzyny-tanszy , i do diesla-drozszy
według książki do golfa 1.3 wchodzi: 3 litry bez wymiany filtra, 3,5litra przy wymianie filtra, mi wymieniali w s.o. to przy wymianie filtra i zalaniu dokładnie na połowę podziałki na bagnecie weszły niecałe 3 litry, wiec doradzam żeby najpierw wlać np 2,5 litra (przy wymianie filtra) odczekać aż olej spłynie do misy i sprawdzić poziom na bagnecie, a potem po trochę dolewaćMZiobro pisze:a do 1.3 wchodzi okolo 4l....dokladnie nie pamietam....
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 95 gości