jakie powinno być ładowanie? - golfik ciężej odpala :/

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Darass
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 158
Rejestracja: sob sty 21, 2006 18:42
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

jakie powinno być ładowanie? - golfik ciężej odpala :/

Post autor: Darass » ndz sty 21, 2007 12:29

Od jakiegoś czasu golfik rano ciężej kręci akumulatorem. sprawdzilem i w dwóch celach było mało kwasu, dolałem, ładowałem prostownikiem i rano zakręcił jak głupi i przez kilka dni było ok.

sprawdzałem ładowanie i na wolnych obrotach bez obciazenia wyszło 14.3V a pod obciązeniem 13.2 - 13.3V, tyle ze pod obciązeniem konkretnym, tzn światła, dmuchawa z ogrzewaniem, grzanie tylnej szyby i radio.

wczoraj zauważyłem ze znowu jakoś cięzej zapala, a przeciez jeszcze nie jest zimno. co może byc przyczyną? ładowanie za małe (nie powinno byc pod obciązeniem w granicach 13.8V ?), akumulator siada (niby ma 2 lata, ale firma jakas Perion) czy coś innego?



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » ndz sty 21, 2007 13:19

Witam.
Powinno być coś między 13,7 do 14,5 (14,3). ale chyba mierzy się bez włączonych odbiorników prądu, więc raczej masz OK.
Darass pisze:było mało kwasu
Kwas nie wyparował, woda wyparowała. Jaki prąd rozruchowy ma ten akumulator? Poza tym jazda ze zbyt małym poziomem elektrolitu powoduje szybsze padanie akumulatora. Zaraz gdzieś jadę, wezmę multimetr i zmierzę ile mam. Walne światła, ogrzewanie tylnej szyby i dmuchawę (za to na max- bo radio mi przedwczoraj zapier***** :grr: ).
Napisze jak wrócę, za jakąs godzinkę.
Pozdrawiam.



jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » ndz sty 21, 2007 13:36

ja u siebie mam po włączeniu wszystkich odbiorników ok14,0 volt,a co do tego ładowania13,2Darass, to masz za niskie trochę,jeśli chodzi o mierzenie to powinno sie wykonywać tą czynność przy obciążeniu,czyli włączone światła,tylna szyba,dmuchawa itp.



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » ndz sty 21, 2007 14:07

I wróciłem.
Bez włączania odbiorników mam 14,4, a na włączonym wszystkim czym się dało (wycieraczki, max dmuchawa, przeciwmgielne p+t, światla, ogrzewanie szyby) mam 14,29. Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
kamillotop
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 22:23
Lokalizacja: centralna Polsza
Kontakt:

Post autor: kamillotop » ndz sty 21, 2007 14:47

Darass a gdzie sprawdzales to ladowanie? Na aku czy na alternatorze?



Awatar użytkownika
Darass
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 158
Rejestracja: sob sty 21, 2006 18:42
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Darass » ndz sty 21, 2007 16:50

kamillotop pisze:Darass a gdzie sprawdzales to ladowanie? Na aku czy na alternatorze?
przyłożyłem końcówki miernika do bolców akumulatora.


byłem tez w warsztacie który zajmuje sie rozrusznikami, alernatorami itd..., koleś mierzył tak jak ja, potem przy alternatorze coś mierzył i mówił ze wszystko jest ok. cos mi sie nie widzi zeby było ok bo zawsze myślalem ze ladowanie nawet przy obciązeniu musi byc minimum 13.8V :roll:



P.S a jeżeli jest za małe ładowanie, to za co sie wziąść i od czego zacząć?



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » ndz sty 21, 2007 16:52

Darass pisze:przyłożyłem końcówki miernika do bolców akumulatora.
ja też.
a jeżeli jest za małe ładowanie, to za co sie wziąść i od czego zacząć?
może diody na alternatorze?
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
kamillotop
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 22:23
Lokalizacja: centralna Polsza
Kontakt:

Post autor: kamillotop » ndz sty 21, 2007 18:06

hmm, moze po prostu aku siada. z tego co opisujesz ladowanie jest w normie, wiec jak masz mozliwosc to proponowalbym sprawdzic auto na innym aku (na probe) i wtedy wszystko bedzie jasne



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 393 gości