Przesatwilem zaplon i gasnie na luzie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

brisk1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: wt sty 09, 2007 17:11
Lokalizacja: Sępopol

Przesatwilem zaplon i gasnie na luzie

Post autor: brisk1 » sob sty 20, 2007 21:38

Witam. Przestawilem zapłon w samochodzie ( silnik ABD) ponieważ silnik się dławil i nie chcial ciagnac... odpalilem bylo elegancko, ale jak jade w trasie i wrzucam na luz to silnik po jakims czasie gasnie :/ Jak myslicie co jest? moze żle ustawiłem zapłon? Proszę o pomoc! z góry dziękuje
Ostatnio zmieniony ndz sty 21, 2007 01:42 przez brisk1, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » ndz sty 21, 2007 01:14

BO panie drogi aparatem nie kręci się ne WYŁĄCZONYM silniku, nawet w monotronicu.Auto trzeba zagrzać do 90 stopni, po czym poluzowac aparat i i wykonywać minimalne ruchy, nie mówiąc o tym, że trzeba posłużyć się stroboskopem. Prawdopodobnie przekręciłes go o centymetr do przodu czy tyłu i gasnie. Teraz go rozgrzej i zrób coś na "słuch" po czym jedź na fachowe ustawienie zapłonu. Jesli nadal będzie gasnął powinni Ci przegrać soft. Jesli miałeś dobrze ustawiony zapłon a auto nie przyspieszało, moze okazać się, że wcześnie padło coś zupełnie innego a ty dolałeś tylko oliwy do ognia. Jak w mototronicu (wielopunkt) przekręcisz aparatem na nieuruchomienum silniku, to możesz być pewny, że straci moc, gdyż tam zapłonem steruje komputer a aparat ustawia się w trybie serwisowym (brak ingerencji komputera na zapłon) lampą na 6 stopni.



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » ndz sty 21, 2007 15:32

Jacenty85, Może i źle robiłem , ale w 1,8 z jednopunktowym wtryskiem po wymianie paska rozrządu zapłon ustawialiśmy na zgaszonym motorze obracając aparatem palec na kreskę przy wale na pierwszy znak ustawionym. Działa bez zarzutu. To jak to jest? Chyba komputer ma punkt odniesienia z Halla więc chyba można go tak ustawić ?

[ Dodano: Nie Sty 21, 2007 14:34 ]
Albo nawet trzeba



Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » ndz sty 21, 2007 15:58

Przy ABD nie masz punktów zaznaczonych na palcu...to już inne sterowanie. Zapłon przy ABD ustawia się na rozgrzanym silniku przy pomocy lampy stroboskopowej i kontroli komputerem i to tyle



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » ndz sty 21, 2007 17:09

Jacenty85, Ok.Powiedzmy,że pękł ci pasek rozrządu. Zrobiłeś głowicę itd. założyłeś pasek, może ustawiłeś koła paska na znaki,ale nie masz pewności ,czy rodzielacz jest ustawiony poprawnie.Jak to sprawdzasz?Lampą najlepiej, wiadomo.Ale jeśli będzie sytuacja,że jest tak przestawiony,ze nie zapali??



Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » pn sty 22, 2007 00:59

Po założeniu rozrządu w ABD trzeba ustawić na punktach. Zdejmujesz korek od koła zamachowego ustawisz go "w dziubek" i łapiesz punkt na kole wałka rozrządu zgodnie z obudową. Aprat w ABD nie ma nacięcia na palcu! Dlatego wcześniej przez zdjęciem głowicy trzeba zarysować sobie kreche na aparacie załonowym. I tyle. Najważniejsze to złapać punkty na kole zamachowym i na kole wałka rozrządu. Jak to się zrobi to później zakładasz aprat zgodnie z kreską wczesniej zaznaczoną. Jeśli tego nie zrobileś ustawiasz go "mniej wiecej" w położenie żeby śruby od apratu były po środu jego mocowania i jedziesz na lampe, ustawiasz go na 6 stopni i po kłopocie. Nie wiem gdzie tu widzisz problem. Silnik o którym piszesz jest inaczej rozwiązany konstrukcyjnie i ma inny typ sterowania zapłonem. ps bez lampy dokladnie aparatu w abd nie ustawisz



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » pn sty 22, 2007 16:23

Jacenty85 pisze:Aprat w ABD nie ma nacięcia na palcu!
A nacięcie na aluminiowej podstawie kopułki rozdzielacza jest?
Jacenty85 pisze:punkty na kole zamachowym
Są tam 2 znaki, czy 1 ?

[ Dodano: Pon Sty 22, 2007 15:25 ]
Jacenty85 pisze:Po założeniu rozrządu w ABD trzeba ustawić na punktach.
Chciałeś napisać, przed założeniem paska rozrządu trzeba ustawić wał i rozrząd na znaki ;)



Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » śr sty 24, 2007 01:32

wiesz co chyba troszke mylą Ci się pojecia! Obejrzyj dokladnie jak wygląda aprat w ABD (jest w głowicy). Na kole zamachowym jest jedno nacięcie a na pasowym dwa (do ustawiana zapłonu - niektóre wersje miały jedno) Powtarzam jeszcze raz - to nie jest zapłon gdzie ustawia naciecie palca na na nacięciu w kopułce (tu tego nie ma) i wszystko na punktach i masz zapłon zrobiony. To nie tak. Jak nie wierzysz to rozbierz ABD i se popatrz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 321 gości