Montaż / demontaż / kierownica z AIR BAG

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

vitia
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: czw sty 18, 2007 01:18
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Montaż / demontaż / kierownica z AIR BAG

Post autor: vitia » czw sty 18, 2007 01:36

Witam,

Kierownica w moim Golfie 3 majda się do góry w dół.
Na nierównościach łapie rezonans i terebie się jak w starej sieczkarni.
Mam wersje z AIR BAG.

Sprawa wyglądała banalnie, ale zdjąłem obudowę kolumny i okazuje się, że luźne jest mocowanie kolumny (aluminiowa obejma). Niestety nie widziałem niczego co możnaby dokrecić aby zlikwodiwać luzy.

Może ktoś już dobrał się do tego i wie jak to dokręcić ?!
ew. jaka jest kolejność demontażu kolumny aby nie wywalić w powietrze poduszki ?!
Ostatnio zmieniony czw sty 18, 2007 13:00 przez vitia, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
micab
Forum Master
Forum Master
Posty: 1763
Rejestracja: pt mar 18, 2005 01:10
Lokalizacja: wełtyń k/szczecina
Kontakt:

Post autor: micab » czw sty 18, 2007 01:43

żeby zdjąć kierownicę musisz odłączyć akumulator, odczekać trochę, odkręcić dwie śruby imbusowe od z tyłu kierownicy, wyjmiesz wtedy poduszkę, odłącz wtyczkę z niej i będziesz już widział śrubę do odkręcenia kierownicy....dalej nie wiem bo nie rozbierałem całej kolumny....


vw, bmw, ford, mercedes, peugeot, nissan, fiat,

vitia
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: czw sty 18, 2007 01:18
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: vitia » czw sty 18, 2007 01:47

tak podejrzewałem, ale wolałem nie ruszać bo nie wiedziałem co na to poduszka ;)

rozumiem że odłączenie akumulatora ma zapobiec możlwości detonacji poduszki ?!



Awatar użytkownika
micab
Forum Master
Forum Master
Posty: 1763
Rejestracja: pt mar 18, 2005 01:10
Lokalizacja: wełtyń k/szczecina
Kontakt:

Post autor: micab » czw sty 18, 2007 03:30

tzn. poduszka nie wypali jak odepniesz ją nie odłączając akumulatora (raczej :D ) ale napewno pojawi się wtedy błąd ;)
robiłem to u siebie i wszystko jest okej, poduszka cała, błąd nie wyskoczył, oczywiście podłaczyć akumulator możesz dopiero jak podłączysz poduchę ;)


vw, bmw, ford, mercedes, peugeot, nissan, fiat,

Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » czw sty 18, 2007 13:10

Jak odkrecisz dolna obudowe kolumny (plastikowa oslona najblizej kierownicy) zobaczysz tasme airbagu (taka niebieska kostka) odepnij ja zanim zdejmiesz kierownice !!! Warto przeczytac TEN TEMAT i jesli wciaz sa problemy to zapoznaj sie z PORADĄ nt demontazu.

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

vitia
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: czw sty 18, 2007 01:18
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: vitia » sob sty 20, 2007 20:19

Dzięki za wszystkie podpowiedzi.

Zgodnie z poradą zdjąłem poduszkę ale okzalo się, że śruba kierownicy zakręcona jest tak że nie mogłem jej odkręcić.

Po dokładnym obejrzeniu luzów okazalo się że odkręcona jest śruba alumniowej obejmy
nasadzanej na rurę w której biegnie drążek kierownicy.

Śruba jest w lewej dolnej części aluminiowej nasady.
Śruba ma okrągły łeb więc dokręciłem ją kluczem wietnamskim co ostatecznie załatwoło problem.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 211 gości