[MK3] Duze zuzycie paliwa

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

snowak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: wt maja 02, 2006 16:13
Lokalizacja: z drogi

Post autor: snowak » pn sty 15, 2007 02:01

W sumie sprawa się wyjaśni jesli ściągniesz podszybie oraz wtyczkę od kompa - jeśli będzie 35 styków to testujesz kodami błyskowymi, a jeśli 45 to normalne obd czyli linie K i L. Ten "elektryk" u którego byłeś to .....


[img]http://img143.imageshack.us/img143/508/mylubuskaer5.jpg[/img]

pkarol
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 14:37
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: pkarol » pn sty 15, 2007 21:38

Mam 45. Tylko ja byłem u conajmniej 5 elektryków i żaden nie dał rady się podpiąć pod kompa myślicie że jest sens oddać go do serwisu VW??



atm
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 13:07
Lokalizacja: Wlkp
Kontakt:

Post autor: atm » pn sty 15, 2007 22:14

Pkarol znam ten bol, poniewaz mialem ten sam problem .. mialem bo od kilku dni jestem posiadaczem instalacji LPG i wiesz co Ci powiem ? bronilem sie ostro przed gazem ale tyle co moja golfina spalala na benzynie to byl koszmar (silnik 1.8, 90 koni, oznaczenie silnika to Rp chodz to dziwne bo w mk3 nie montowano rp'ekow).Teraz na gazie niech sobie nawet spala tyle co na benzynie ale podjade na stacje wleje sobie gazu za 20zl i mam prawie 11 l (w moim regionie mozna znalez gaz juz po 1.85;))i spokojnie na tym zrobie 100 kilosow w miescie przy jezdzie 1, 2 start... stop i od nowa lub 3 bieg max, a zeby zalac 11 l beny musialem wydac okolo 41 zl zakladajac ze bena jest jeszcze w atrakcyjnej cenie 3.80, i za te 41 zl ciezko mi bylo zrobic nawet 50 km po miescie, sonde mam dobra , termostat wyminialem, swiece tez niby ok... ale teraz po zalozeniu LPG czuje komfort psychiczny i nie odmawiam sobie wyajzdu do "biedronki", a co najwazniejsze nie musze ogladac tego wskanika beny ktory po 8 km w miescie spadal szybciej niz wodospad z niagary.

Decyzja nalezy do Ciebie, mi osobiscie nei chcialo sie jezdzic po 10 pseudo fachowcach i placic im kasy za to zeby kukneli do silnika i powiedzieli wymien to, to i to a kupa by to dalo, a tankowanie beny przy takim spalaniu mijalo sie z celem ;]



pkarol
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 14:37
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: pkarol » śr sty 17, 2007 00:28

ok jest to jakieś rozwiązanie jeśli ci wszystko ok chodzi ale jesli auto zle wchodzi na obroty i spala 20 litrów bez szalenstwa to ja przepraszam ale instalacja nic tu nie da poza małym spadkiem kosztów. wole najpierw zrobic wszystko a potem pomysle o gazie choć jak dla mnie to lipa :)

Dalej proszę o pomoc (jak zdiagnozować kompa??)



snowak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: wt maja 02, 2006 16:13
Lokalizacja: z drogi

Post autor: snowak » czw sty 18, 2007 16:10

Jak Ci pali 20 benzyny to na 99% Lamda powiedziała do widzenia lub coś nie tak z jej połączeniem do kompa. No chyba że komp zrobił kaput. Znajdź dobrego elektryka, albo zgadaj się z kimś z forum kto ma interfejs i jest z Twoich okolic.


[img]http://img143.imageshack.us/img143/508/mylubuskaer5.jpg[/img]

mamix4
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 188
Rejestracja: pn lut 28, 2005 11:38
Lokalizacja: Miliszewy,Toruń

Post autor: mamix4 » czw sty 18, 2007 17:34

Moje autko pali średnio 10L lpg ale wydajw mi się że jest mułowate.Czy na bezynie czy lpg jest tak samo.Samochód nie idzie za pedałem,dopiero po przekroczeniu 3000 rpm zaczyna się jakoś odpychać.Byłem dwa razy na diagnostyce i zero błędów.Sonda wymieniona,ciśnienie na cylindrach w normie,czujniki o.k. poza czujnikem temp.który pokazuje mi po rozgrzaniu na desce 70 stopni,ale VAG pokazuje 90 st.



pkarol
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 14:37
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: pkarol » czw sty 18, 2007 23:52

Sonda jest nowa na innym silniku działa

Może ktoś zna adres dobrego elektryka z TROJMIASTA lub okolic
Mam 3 kompy i do żadnego się podpiąć nie da i to jest problem który musze rozwiązac tylko nikt tego nir potrafi zrobić



colin503
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: czw mar 01, 2007 13:38
Lokalizacja: Jasienica
Kontakt:

Post autor: colin503 » czw mar 01, 2007 14:41

Witam!

Mam od ponad 2 lat Golfa 3, 1.8 GT (silnik ABS), 90PS, stan licznika 233 tys. km (ja sam zrobiłem 50 tys. km).

Gdy go kupiłem w Niemczech miał zepsuty czujnik temperatury (wskaźnik w ogóle się nie wychylał) i na trasie do Polski (1100km, średnia prędkość 130km/h) spalił mi 7.7L/100km! Byłem w szoku, gdyż wcześniej jeździłem maluchem i ten po mieście palił 6L/100km :)

W kraju wymieniłem czujnik i zaczął pokazywać temperaturę 70 stopni (nie wiedziałem, że powinien wskazywać 90?!). Wiedząc ile żłopie na trasie, na co dzień (15km pół miasto / pół trasa) jeździłem delikatnie (1500-2500 obr./min.) i latem spalanie miałem 8.0 - 8.6L/100km, a w zimie litr więcej. Jeśli wyjechałem gdzieś dalej (trasy rzędu 200 - 400km) spalanie wahało się w granicach 6.7 - 7.0L/100km.

W zeszłym roku postanowiłem, że będę nim ostrzej jeździł (przyspieszanie w zakresie 2500-4000 obr./min.) i ku mojemu zdziwieniu... spalanie się obniżyło! Swoją drogą otwarli u nas obwodnicę Bielska i to skróciło czas przejazdu, jak i pewnie spalanie, ale myślę, że tylko w niewielkim stopniu. Przy takiej dynamicznej jeździe spalał mi 7.6-7.8L/100km :) W ubiegłym roku zanotowałem również rekord w spalaniu na trasie - jechaliśmy w 4 osoby, z mnóstwem bagaży do Chorwacji i na dystansie 2500 km (po autostradach zazwyczaj 110-120km/h) średnie spalanie wyszło 6.3L/100km :D Ależ byłem dumny z niego! :)

Po wakacjach, wraz z nadejściem jesieni zrobiło się zimniej, a ja zauważyłem (przełom października i listopada), że mój silnik rozgrzewa się do coraz mniejszych temperatur. Po miesiącu było to około 50 do 55 stopni, a wolne obroty były w granicach 950-1000 obr./min. (wcześniej 800)! Mój mechanik powiedział, że silnik jeździ cały czas na ssaniu i winą obarczył termostat. Wymieniłem go i... niestety temperatura tylko trochę się podniosła (55-60 stopni). Wydaje mi się, że to wina czujnika. Czy możecie mi potwierdzić moje zdanie? Dodam, że teraz spala mi 8,3L/100km, więc biorąc pod uwagę temperaturę otoczenia około 0 stopni, to niewiele więcej pali!

Czy jest jakaś strona w internecie, na której mógłbym sprawdzić jaki czujnik jest mi potrzebny? Jeśli wcześniej miałem 70 stopni, a powinien wskazywać 90 to znaczy, że wymieniając czujnik zaraz po kupnie auta, mechanik zamontował mi zły! Jacy są najlepsi producenci?

Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam wszystkich forumowiczów i właścicieli golfów! :)


Zapraszam na moją stronkę o rajdach samochodowych www.rajdy.malikmedia.pl!

Finger86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 122
Rejestracja: ndz sie 13, 2006 11:23
Lokalizacja: Radom

Post autor: Finger86 » czw lis 29, 2007 23:08

Tez mam golfa 1,8 ABS i u mnie spalanie jest o wiele większe, kiedyś palił mi w mieście 10 litrów a w trasie 6,5. Obecnie w zimie spalanie wzrosło i pali mi koło 12 litrów w mieście a może nawet i więcej. Jak dodaje energicznie gazu to przy 3000 obrotów czuć czasem szarpanie. Czy ktoś wie co to oznacza. Kupowałem uzdatniacz do paliwa bo myślałem ze może woda ale nic nie pomogło. Co o tym sądzicie??
Proszę o odpowiedź.



Rafał Lizakowsk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: czw lut 28, 2008 23:34
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: Rafał Lizakowsk » sob gru 06, 2008 00:49

Grzesiekk1982,
Witam.
Dodaj w temacie [MK3] (looknij do regulaminu).
A jak silnik chodzi?
Niestabilne obroty biegu jałowego?
Kopci na czarno?
Szarpie przy rozpędzaniu?

wlasnie ja mam taki problem z moim golfem - poradzisz coś Grzesiek????


------------------------------------------------------

Awatar użytkownika
blazejm
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: ndz sie 05, 2007 21:16
Lokalizacja: Dobrzyca
Kontakt:

Post autor: blazejm » sob gru 06, 2008 01:21

Mam ten silniczek włożony do MK2 i możecie mi nie wierzyć ale średnie spalanie na oponach 205 i takiej umiarkowanej jeździe (głównie na trasie z prędkością ok.80-100 oraz troszke po mieście lecz ekonomicznie) mieściło się w 7l do 7,5l/100km. Teraz mam zarzucone zimówki 185 i spalanie przy jeździe w granicach 90km/h i trochę miasta nie przekracza 6,3l. Mój rekord to 5,3l na trasie Dobrzyca-Poznań (ekonomiczna jazda, dużo hamowania silnikiem, w granicach 85-90km/h, wiem że dla niektórych brzmi to nierealnie jak mówie że 1,8 w benzynie tak mało pali ale tyle wlewam i tyle przejeżdżam) Ogólnie to jestem bardzo zadowolony z tego silnika, a spalaniem naprawdę mnie pozytywnie zaskoczył :bigok: Nawet MFA podaje dość dokładnie spalanie, odbiega od rzeczywistego o jakieś nie więcej niż 0,2l


[b][color=indigo]Moja Golfinka: :D [/color] (wszystkie foty na 1-szej stronie ;) )
http://vwlkp.pl/viewtopic.php?t=158[/b]

jozekrjrj
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 389
Rejestracja: pt lis 17, 2006 19:24
Lokalizacja: warszawa Targowek
Kontakt:

Post autor: jozekrjrj » ndz gru 07, 2008 02:05

od 2006 r troche sie zmieniło na +

nauczyłem sie jezdzic wykorzystujac ten silnik i jego zalety , doszedł podtlenek lpg z ktorym nie mam zadnych problemow a spalanie kształtuje sie nastepujaco

miasto

jazda agresywna nawet do 14l lpg , spokojna 10l lpg

tryb mieszany spokojna/ostra 10l lpg

trasa agresywna 10l lpg spokojna 7.3l lpg

jazda spokojna to do 100km/h płynna
agresywna to ile fabryka dała i na ile pozwoli zdrowy rozsadek


był mk3 GT



http://www.s-cam.pl/

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 132 gości