zapala się lampka oleju

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Stalin_MK2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: sob gru 23, 2006 00:39
Lokalizacja: Gdańsk

zapala się lampka oleju

Post autor: Stalin_MK2 » śr sty 17, 2007 23:22

Witam!
Od jakiegoś czasu jestem szczęśliwym posiadaczem MK2 91r. 1,6 LPG, ale niestety pojawił się problem z ...? właśnie, zapala mi się lampka ładowania (pali się na stałe) i jednocześnie lampka oleju (miga) dokładnie tak jakby zgasł silnik podczas jazdy, ale silnik pracuje nadal. Dodatkowo w momencie zapalenia się lampek przestaje działać wspomaganie kierownicy, więc sądzę, że to od wspomagania. Zauważyłem że gość od którego kupiłem golfera przelał płyn w zbiorniczku wspomagania, aż go wyrzucało, więc wyciągnąłem go troszkę poniżej max'a (mechanik powiedział, że to może być od tego, ale ściągniecie płynu do odpowiedniej ilości raczej nie pomogło). Ostatnio tzn. tydzień temu zmieniałem olej w silniku (stan utrzymuje się powyżej połowy miarki i nie ma żadnych wycieków itp.) Z tymi lampkami dzieje się tak najczęściej jak jadę trochę szybciej, czyli powyżej 120 km/h, ale to też nie zawsze bo jechałem 140 i się nie zapalała a dziś jechałem 90 i się zapaliła.Czasami potrafi się wcale nie zapalać przez 2-3 tygodnie, a czasami zapala się 2-3 razy dziennie. Samo zmniejszenie prędkości nie powoduje wyłączenia się lampek. Dopiero po ponownym uruchomieniu silnika jest OK...Może Wy będziecie wiedzieli co to może być... Z góry dzięki za pomoc...Pozdrawiam!!!



Awatar użytkownika
Smaczny
Forum Master
Forum Master
Posty: 1007
Rejestracja: czw sty 06, 2005 20:15
Lokalizacja: Koluszki
Kontakt:

Post autor: Smaczny » śr sty 17, 2007 23:25

Wg mnie to może coś być z kostką stacyjki.


FORD
Fix Or Repair Daily

Stalin_MK2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: sob gru 23, 2006 00:39
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Stalin_MK2 » czw sty 18, 2007 01:01

Też myślałem że to może być od elektryki bo dziwne że jednocześnie zapala się lampka smarowania z lampką ładowania, ale czemu w takim razie wyłącza się wspoma ??, to ma jakiś związek ??



eidos
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 731
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 19:09
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: eidos » czw sty 18, 2007 01:28

moze to smieszne pytanie, ale czy sprawdzales naciag i jakosc pasków klinowych? Może one sie po prostu slizgają



Stalin_MK2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: sob gru 23, 2006 00:39
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Stalin_MK2 » czw sty 18, 2007 01:43

Paski sprawdzałem już wcześniej, są raczej ok, ale wydaje mi się że nawet jeśli było by coś nie tak z paskami to nie powinno to miec zadnego wpływu na wspomaganie, a tak jak pisałem w momencie gdy zapalaja sie lampki jednoczesnie ucieka wspoma :|



eidos
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 731
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 19:09
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: eidos » czw sty 18, 2007 02:23

tzn. jesli pasek napedza pompe wspomagania, to jesli jest luzny to i pompa nie daje cisnienia i wspomaganie przestaje dzialac. Ja nie mam wspomagania ale wydaje mi sie ze pompa tez jest paskiem zasilana, tylko nie wiem czy tym samym co alternator. Jesli tak to wszystkie objawy opisane przez Ciebie by sie zgadzaly, czyli i lampka ladowania i wspomaganie przestajace dzialac, a co do lamki oleju to pasek chyba raczej nie ma nic do rzeczy.
Czy te objawy opisane przez Ciebie zdarzają sie na biegu jałowym, czy jak przygazujesz albo w czasie przyspieszania jest to samo?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 495 gości