[MK3] pytanie o olej

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Re: [MK3] pytanie o olej

Post autor: RobertP » wt sty 16, 2007 16:21

w76marko pisze:Człowiek od którego kupiłem auto robił remont silnika.Wymienione były m.in uszczelniacze, pierścienie , uszczelki, panewki itd. zalał silnik olejem mineralnym. Z racji tego ,że przejechałem już ok 8 tys kilometrów zbliża się wymiana oleju. Silnik jest szczelny , nic nie bierze ... tylko raz na jakiś czas (raz na 700-800 km) zabłyska mi kontrolka oleju i brzęczyk przez chwilę.
robił remont to dlaczego miga, chyba zalał go tylko mineralem
i mówił że robił remont


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » wt sty 16, 2007 16:42

w76marko pisze:Nie , robił na 100% jestem pewny ... widziałem
no to jakaś kiszka z tym remontem, może części niekóre używane
że się zaświeca ta kontrolka, to albo pompa olejowa do d...y,
albo czujnik, albo nawet filtr oleju marnej jakościm, albo panewki się kłaniają ...


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » wt sty 16, 2007 17:21

jeśli zaleje półsyntetyk to nie będzie mi kontrolka od oleju świrować ??
możliwe że filtr SęDZISZóW załozył on potrafi takie numery robic!!!!! mineralny olej jest gęstrzy od SYNTETIC lub SEMI SYNTETIC zostan na mineralnym



Berni
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 189
Rejestracja: wt sty 02, 2007 01:37
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Berni » wt sty 16, 2007 17:52

olej mineralny...nic nie zmieniac.
a jesli ci sie zapalila kontrolka to dlugo chyba nie kontrolowales pozioomu oleju.


"życie jest walką"

Awatar użytkownika
Smaczny
Forum Master
Forum Master
Posty: 1007
Rejestracja: czw sty 06, 2005 20:15
Lokalizacja: Koluszki
Kontakt:

Post autor: Smaczny » wt sty 16, 2007 18:28

Ja bym na Twoim miejscu nie przechodził na półsyntetyk. Zmień teraz olej ponownie na mineralny, załóż nowy filtr i zobacz czy będzie tak się dziać nadal.


FORD
Fix Or Repair Daily

Awatar użytkownika
zyraf
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: pt paź 20, 2006 20:45
Lokalizacja: Kołbiel-Wawa
Kontakt:

Post autor: zyraf » wt sty 16, 2007 18:50

Tak jest pozostan na mineralnym i nie kombinuj jak jest dobrze. A ze raz ci mignela kontrolka to chyba nic wielkiego- moze troche oleju ci ubylo.



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » wt sty 16, 2007 19:40

Panowie napisaliście:
zyraf pisze:A ze raz ci mignela kontrolka to chyba nic wielkiego- moze troche oleju ci ubylo.
Berni pisze:a jesli ci sie zapalila kontrolka to dlugo chyba nie kontrolowales pozioomu oleju.

natomiast w76marko napisał:
w76marko pisze:i brzęczyk przez chwilę.
uważam że TO JEST NIENORMALNE !


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
smootny
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: ndz paź 09, 2005 23:58
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: smootny » śr sty 17, 2007 22:22

Witam - problem mam podobny MK3 1,8 ABS w wersji GT - kupiłem go z wymienionym olejem - ponoć był mobile 1 półsyntetyk , samochód ma przejechane 255000 km . jaki warto olej lać do tego silnika biorąc pod uwage fakt że mam założoną instalację gazową. W silniku niemam wycieków ani silniczek nie bierze oleju. jest jak najbardziej ok.

prosze o radę.



Awatar użytkownika
Atomic10
Forum Master
Forum Master
Posty: 1639
Rejestracja: wt sie 02, 2005 20:05
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Atomic10 » śr sty 17, 2007 23:43

Po pierwsze dlaczego zalał ten kolo silnik po remoncie mineralnym ?? Bardzo dziwne.... Zobacz czy to nie wina czujnika lub filtra oleju marnej jakosci. Napisz jaki posiadasz filtr.
smootny pisze:Witam - problem mam podobny MK3 1,8 ABS w wersji GT - kupiłem go z wymienionym olejem - ponoć był mobile 1 półsyntetyk , samochód ma przejechane 255000 km . jaki warto olej lać do tego silnika biorąc pod uwage fakt że mam założoną instalację gazową. W silniku niemam wycieków ani silniczek nie bierze oleju. jest jak najbardziej ok.
Nic nie zmieniaj jesli silnik pracuje dobrze nie bierze oleju te to nic nie zmieniaj. Przebieg niema tu nic do rzeczy. Liczys ie jego stan techniczny. Kazdy silnik jest inazej eksploatowany jeden pokonuje 200tys km po autostradach a inny 200 tys po mieście. Roznica duza.... Instalacja LPG niema tu nic do rzeczy

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
kristo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: czw lut 09, 2006 10:19
Lokalizacja: Pasłęk

Post autor: kristo » czw sty 18, 2007 10:07

w76marko pisze:Witam wszystkich ponownie.Mam pytanie , od kilku miesięcy jeżdze Golfem III 1.6 benz. ABU 93r. Człowiek od którego kupiłem auto robił remont silnika.Wymienione były m.in uszczelniacze, pierścienie , uszczelki, panewki itd. zalał silnik olejem mineralnym.
Pewnie robił remont z myślą o sprzedaży auta, wiec może nie do końca tak jak powinno być. Dlatego zalał go minerałem bo jest gęsty i mniejsze prawdopodobieństwo wycieków, ale spoko jak jest dobrze to nos do góry.
Też radzę zalać mineralnym. Ja w swoim miałem mineralny jak przywiozłem go z DDR, no i ułańska fantazja poniosła mnie i zalałem półsyntetykiem. Efekt był taki, że na kilku oringach zaczeło się pocenie, więc je wymieniłem i narazie jest spoko.
Więc zostań na dobrym mineralnym, nie oszczędzaj na oleju !
Szerokiej drogi.



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » czw sty 18, 2007 14:45

Czy oleje syntetyczne są lepsze od mineralnych. Czy w zimie lepiej używać syntetyków. Zalety, wady.
Z olejami silnikowymi jest jak z koszulami. Czy lepsza bawełniana czy non iron?
Liczy się oznaczenie lasy jakości a nie z czego jest olej wyprodukowany. Najwyższa klasa olejów do silników o zapłonie iskrowym jest oznaczona literami "SL". Następnie liczy się właściwa lepkość wymagana dla konkretnego silnika - oznaczenie np. 15W40 dotyczy oleju zapewniającego właściwą lepkość w zakresie od 15 stopni lepkości wymagana zimą do 40 stopni wymaganych latem. Nie jest istotna marka oleju pod warunkiem, że nie jest to produkt fałszywy jak niestety zdarza się w Polsce. Należy wystrzegać się produktów nalewanych z beczki o nietypowym pochodzeniu. Oleje w pełni syntetyczne o bardzo szerokim zakresie lepkości np. OW60 to chwyt czysto reklamowy marketingowy.
Własności oleju to nieustanny kompromis. Zbyt rzadki olej w warunkach niskich temperatur zapewnia łatwiejszy rozruch silnika. Nie ma jednak własności tłumiących drgania, co jest zabójcze dla panewek narażonych na zniszczenie spowodowane nietłumionymi uderzeniami pochodzącymi od sił fazowych czy też masowych związanych z pracą silnika. Obecnie wszystkie oleje są produkowane w podobnych warunkach zawierając dodatki pochodzące od tych samych Producentów.
Jeśli na opakowaniu jest uczciwie zapisany gatunek oleju to jego marka nie ma praktycznie znaczenia. Żeby wiedzieć na podstawie oleju co dzieje się z naszym silnikiem, należałoby monitorować zmiany ciśnienia oraz obecność zanieczyszczeń czego niestety nie czyni się w standartowych silnikach. Informacje tego rodzaju wykorzystywane w sporcie pozwalają przewidzieć awarię silnika oraz skutecznie zapobiec nieprzewidzianym uszkodzeniom. To ciekawy temat, który można kontynuować z pożytkiem dla czytelników. by...kulesza



Awatar użytkownika
Atomic10
Forum Master
Forum Master
Posty: 1639
Rejestracja: wt sie 02, 2005 20:05
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Atomic10 » czw sty 18, 2007 20:46

Z gadzam sie dziejo Oleje to temat rzeka :-) Najlepiej poczytac ponecie rózne informacje na temat danych marek porównac specyfikacje itp. wtedy mozna oceniac oleje po ich własciwościach smarnych a nie po logach firm które je produkują.

Pozdrawiam


[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fc27abf292da2d6e][img]http://images27.fotosik.pl/126/fc27abf292da2d6em.jpg[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google Adsense [Bot] i 193 gości