olej 10/40

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Bari
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: sob gru 30, 2006 02:31
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

olej 10/40

Post autor: Bari » pn sty 08, 2007 19:25

VWitam mam pytanie.Czy moze byc zalany olej 10W40 (jezdze juz jakies 3miesiace) w golfiku 90rok??, po zimie zmieniam na 15W40.Dobre rozwiaznie :hmm: :food:
pozdraVWiam :pub:


...:::VW:::... z Miłości do Samochodu:)

Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Re: olej 10/40

Post autor: Gitner » pn sty 08, 2007 19:55

Bari pisze:VWitam mam pytanie.Czy moze byc zalany olej 10W40 (jezdze juz jakies 3miesiace) w golfiku 90rok??
Jesli nie ma zadnych wyciekow to jak najbardziej te parametry
po zimie zmieniam na 15W40.Dobre rozwiaznie :hmm: :food:
Raczej niedobre. Skoro w zimie jezdzisz na rzadszym i nie ma problemow z silnikiem (zapalanie, wycieki) to po co na wiosne olej gestszy ktory ma gorsze wlasciwosci smarujace przy odpalaniu w niskich temperaturach?

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » pn sty 08, 2007 20:53

Bari, Po co zmieniasz lepszy olej na gorszy ? Może wlej mu odrazu Selektola 20W40 wyjdzie najtaniej ;)


=-Pinhead-=

Bari
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: sob gru 30, 2006 02:31
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: Bari » wt sty 09, 2007 21:34

No wyciekow zadnych nie ma,tylko troche sie "poci" przy klawiaturze po przejechaniu 500km,poza tym jest okej.Czyli dopiero zmienie za 2000km,bo co tyle wymieniam :grin: ale juz na 15/40
pozdraVWiam


...:::VW:::... z Miłości do Samochodu:)

Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » wt sty 09, 2007 21:57

Dlaczego na 15W40 ? Przecież to bez sensu jest :mlotek: Wymieniasz olej co 2000km ? :panna:


=-Pinhead-=

Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » wt sty 09, 2007 21:59

Bari pisze:No wyciekow zadnych nie ma,tylko troche sie "poci" przy klawiaturze po przejechaniu 500km,poza tym jest okej
Moze wymiana uszczelki pod klawiatura pomoze
Czyli dopiero zmienie za 2000km,bo co tyle wymieniam :grin: ale juz na 15/40
Ale dlaczego na gorszy olej? Nie rozumiem twego toku myslenia. Skoro jest OK pozostan przy 10W/40.

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Bari
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: sob gru 30, 2006 02:31
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: Bari » pn sty 15, 2007 01:08

Macie racje zostaje przy 10W/40...tak zmieniam co 2000 km :smoke:

[ Dodano: 15 Sty 2007 00:11 ]
a po drugie to w zyciu bym nie zalozyl gazu :panna:
pozdraVWiam :pub:


...:::VW:::... z Miłości do Samochodu:)

Awatar użytkownika
ADi997
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 771
Rejestracja: ndz paź 29, 2006 09:30
Lokalizacja: Leicester - UK
Kontakt:

Post autor: ADi997 » pn sty 15, 2007 01:50

Bari nigdzie nie wspomniał że np zmienia z półsyntetyku na minerlany (półsynt też moze byc 15W40)!! Więc nie można mówić, że zmienia na gorszy !! Ale zostań przy 10W40.
Troche to dziwne ze zmieniasz olej co 2tys (jak ktoś lubi to czemu nie) i mam nadzieje ze o filtrze pamiętasz !!


Aktualne DupoVWozy:
Passat B5 3BG AWX
Golf MK2 APU+DEA
Jetta MK2 Coupe JP----->??

Projekt Golf MK2 na facebook.com/MyGolfMK2

Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » pn sty 15, 2007 02:16

Mineralnych 10W40 w praktyce na Polskim rynku nie ma, nawet jak by zmieniał na półsyntetyka 15W40 to i tak w naszych warunkach klimatycznych lepszy będzie 10W40.

Bari, Po co zmieniasz olej co 2000km ?


=-Pinhead-=

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pn sty 15, 2007 04:36

Rzeczywiście dziwne to nieco. 10W/40 jest nieco rzadszy, i jednak najprawdopodobniej jest półsyntetyk. Teżnie spotkałem się z minerałem o takich parametrach. Wymiana co 2kkm, i zmiana na gorszy to moim zdaniem nieporozumienie.



Bari
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: sob gru 30, 2006 02:31
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: Bari » pn sty 15, 2007 17:58

Zostaje przy 10W/40 ,a o filtrze pamietam jak najbardziej,tylko uszczelke musze zmienic pod klawiatura przy nastepnej wymianie bo troszke sie "poci"
dzieki chopoki za info :pub:


...:::VW:::... z Miłości do Samochodu:)

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 327 gości