Problem z silnikiem GX [MK2]

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

PluszowyPajacyk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: czw sie 03, 2006 19:46
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

Problem z silnikiem GX [MK2]

Post autor: PluszowyPajacyk » ndz sty 14, 2007 15:04

Witam!
Mam jette silnik GX wersja usa. Problem jest taki: Dopuki silnik nie nagrzeje sie do ok 90 stopni chodzi dobrze. Ale jak już jest rozgrzany to zaczynają sie problemy...silnik ma nierówne obroty- wachają sie jak sie nie trzyma gazu, a jak sie doda gaz i puści to gaśnie. Jak próbuje się dodać gazu to się dusi i praktycznie nie da się dac go na obroty. O jeździe nie ma wtedy mowy... . Na poczatek myślałem że to może kable... wymieniłem świece, kable, kopułke i palec i to samo:/ I nie wiem co to może być...może za dużo paliwa dostaje albo za mało? Może katalizator jest zapchany? A może pierścienie już są do kitu? Jesli wiecie co to moze być to prosze o pomoc.



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » ndz sty 14, 2007 15:25

Witam!
Nie szukaj problemów w pierścieniach ;)
Looknij na te 2 rzeczy, jakie znalazłem na ten temat, Wrzuciłem Ci tu wytyczne dot. ich diagnostyki:

Zawór pomocniczy:
Zawór powietrza pomocniczego dostarcza dodatkową ilość powietrza do układu wlotowego, co zwiększa ilość obr/min silnika podczas rozruchu zimnego silnika. Zawór ten składa się z elektrycznie ogrzewanej taśmy bimetalicznej, która zamyka obejściowy przepływ powietrza w miarę wzrostu temperatury.

odłączyć złącze. sprawdzić czy na jednej z dwóch końcówek złącza występuje napięcie zasilania. sprawdzić czy istnieje ciągłość pomiędzy drugą końcówką złącza a uziemieniem. sprawdzić opór elementu grzejnego.

Wyjąć zawór powietrza pomocniczego bez odłączania złącza. Włączyć zapłon i sprawdzić czy zawór zamyka się w miarę jak element grzejny rozgrzewa taśmę bimetaliczną.
Obrazek

Zawór regulacyjny biegu jałowego:

Zawór regulacji biegu jałowego reguluje przepływ powietrza na boczniku.

napięcie zasilania: 12V opór, cewka: 4 - 10 omów informacje o kształcie fali: regulacja silnika na biegu jałowym


Aby wykonać te pomiary przekaźnik przełączający zasilanie do zaworu sterowania biegu jałowego powinien być zamknięty. W razie konieczności należy zewrzeć przełącznik w przekaźniku. Pomiary: Odłączyć złącze i zmierzyć opór cewki(wek). Wartość nominalna wynosi ok. 20 omów.
Sprawdzić przekaźnik przełączający zasilanie do zaworu sterowania biegu jałowego Sprawdzić okablowanie pomiędzy przekaźnikiem a zaworem sterowania biegu jałowego Sprawdzić okablowanie pomiędzy zaworem sterowania biegu jałowego a zespołem sterowania Sprawdzić zespół sterowania

DLA TYPÓW Z TRZEMA KOŃCÓWKAMI
Zdemontować zawór sterowania biegu jałowego, ale pozostawić na swoim miejscu połączenia elektryczne. Całkowicie otworzyć lub zamknąć obracający się trzpień ruchomy. Włączyć zapłon. Włączyć zapłon. Obracający się trzpień musi przesunąć się w położenie odpowiadające ok. 50% otwarcia i tam pozostać.


Sprawdzić czy nie występują wycieki powietrza w komorze powietrznej. Sprawdzić czy z silnika nie wydostaje się powietrze do układu wlotowego. Zdemontować zawór sterowania biegu jałowego. Ruchomy trzpień powinien się swobodnie obracać lub poruszać. W razie potrzeby oczyścić go.
Obrazek

P.S. A jak się mają prace przy Twojej Jettce? Masz jakieś nowe fotki? Wklej coś, bo ostatnio nie ma powiedomień o nowych postach w Twoim temacie :(

Pozdrawiam i 3mam qciuqi!!



PluszowyPajacyk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: czw sie 03, 2006 19:46
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

Post autor: PluszowyPajacyk » ndz sty 14, 2007 15:58

Dzieki! Ale troche to skąplikowane:) I też by sie nie wkrecał na obroty i nie jechał jak by coś z tych rzeczy wymienionych było? Ostatnio dodawałem fotki

http://galeria.interia.pl...,,g_id,48111,a1

http://galeria.interia.pl...,,g_id,48111,a2

http://galeria.interia.pl...,,g_id,48111,a3

http://galeria.interia.pl...,,g_id,48111,a4

http://galeria.interia.pl...,,g_id,48111,a5

http://galeria.interia.pl...,,g_id,48111,a6

http://galeria.interia.pl...,,g_id,48111,a7

A teraz myśle co z tym silnikiem zrobic...



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » ndz sty 14, 2007 16:07

PluszowyPajacyk pisze:I też by sie nie wkrecał na obroty i nie jechał jak by coś z tych rzeczy wymienionych było
Trudno powiedzieć, ale jak miałęm w gaźnikowym samochodzie odłączoną masę od dyszy wolnych obrotów, to też nei chciał się wkręcać, i źle chodzil...
Co do fotek, to pokazuje, że zły adres :(
Thx za pkt, pozdrawiam.



PluszowyPajacyk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: czw sie 03, 2006 19:46
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

Post autor: PluszowyPajacyk » ndz sty 14, 2007 16:17

W takim razie jeśli chcesz zobaczyć fotki to musisz wejść na interie i w galerie użytkownika PluszowyPajacyk.
Tyle że ja mam mechaniczny wtrysk...bede szukał co tam może być. Najwyżej na warsztat oddam



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » ndz sty 14, 2007 18:08

PluszowyPajacyk pisze:Tyle że ja mam mechaniczny wtrysk...bede szukał co tam może być
To, co ja Ci wkleiłem dotyyczy DOKŁADNIE silnika GX :) Tamto podalem dla przykładu. Wydaje mi się, że przy pracy silnika na wyższych obrotach zawór może być np całkowicie otwarty, lub całkowicie zamknięty, co wpływa na skład mieszanki i pracę silnika...

[ Dodano: 14 Sty 2007 17:18 ]
no, looknąłem, widzę, że prace nieźle idą. fanei, ża autko trafiło w dobre ręce, bo teoretycznie tylko na złom się nadawało... Szkoda, że ktoś je tak zapuścił. Blachę dobrze zrobisz, a reszta jak widać jest w ładnynm stanie, śliczna tapicerka :)
Powiodzenia w dalszych pracah
Pozdrawiam.



PluszowyPajacyk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: czw sie 03, 2006 19:46
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

Post autor: PluszowyPajacyk » pn sty 15, 2007 17:02

W takim razie wielkie dzięki!
Dzisiaj znowu byłem odwiedzić jepette:) I jest kolejna wskazówka do zagadki - nawet bez zagrzania już do kitu chodzi...i wyglada jak by się zalewał...bo jak zgasnie i sie chce odpalic to nie odpala, ale postoi chwile i odpala odrazu. jeden węzyk mam peknięty lekko ale jak nie ruszam to działa, ale jak go docisne i nie ucieka powietrze to gaśnie odrazu.



Awatar użytkownika
wezu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: wt wrz 20, 2005 10:40
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: wezu » wt sty 16, 2007 10:40

Witam, w ktorym miejcu występuja te zawory? Mam golfa z GX i podbne objawy. mniej wiecej gdzie sa te zawory to pospradzam je sobie?



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » wt sty 16, 2007 12:29

wezu, PluszowyPajacyk, K-Jetronic czyli cos dla was , poczytajcie sobie , jest tam sporo fachowych rzeczy : http://www.capri.pl/garage/kjetronic-2. ... ime-switch


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
wezu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: wt wrz 20, 2005 10:40
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: wezu » śr sty 17, 2007 09:14

Wileki dzieki, przyda sie



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 352 gości