Wymiana stacyjki

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Pawel Golf II

Wymiana stacyjki

Post autor: Pawel Golf II » wt gru 06, 2005 19:45

Witam

Około pięciu tygodni temu miałem włamanie do samochodu , rozwalony zamek w drzwiach i stacyjka , naszczęście odjechać się gnojom nie udało. Żeby obniżyć koszty naprawy kupiłem części na szrocie orginalną klamkę z MKII i jakąś dziwną stacyjkę o ile dobrze pamiętam z JETTY ( nie jestem pewien na 100% ). Namęczyłem się ze zdjęciem kierownicy przy użyciu ściągacza przy zakładaniu też był spory problem. Niestety stacyjka odmówiła dziś posłuszeństwa kluczyk wchodzi nie cały i w żaden sposób nie daję sie przekręcić!!! :( Proszę o informację czy możliwa jest wymaiana samej wkładki , czy znowu będe musiał męczyć się z całą stacyjką . No chyba że jest wśród Was czarodziej który wie jak sprawić żeby to działało bez wymiany!!

P.S.
Jeżeli taki temat już był to proszę o link przegladałem archiwum i niestety na nic sie nie natknąłem

Pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony pt sty 12, 2007 14:37 przez Pawel Golf II, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » wt gru 06, 2005 19:50

Sam bębenek da się wymienić. Trzeba tylko w odpowiednim miejscu wywiercić otworek, żeby przez niego wcisnąć sprężynę osadczą (taka blaszka, siedzi w podtoczeniu) i wtedy wyciągasz za lekko przekręcony kluczyk. Co do położenia, miałem rozmierzone, ale wcięło mi ten rysunek, sorki.

A, i nie warto zakładać zamienników za 50 zł. Padają po 2 dniach (np. przestaje działać blokada kierownicy, przerabiałem temat).


MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!

Pawel Golf II

Post autor: Pawel Golf II » śr gru 07, 2005 16:08

Witam!

Dzięki za info , a może któryś z forumowiczów posiada jakiś rysunek , albo fotke?


Pozdrawiam
Paweł



marti77
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: wt sie 16, 2005 22:13
Lokalizacja: internet

Post autor: marti77 » pt sty 12, 2007 13:41

[ Dodano: Pią Sty 12, 2007 12:41 ]
Własnie... ja z podobnym pytaniem... Czy ma ktos schemat podłaczenia kabli do stacyjki..? Jeśli tak to proszę o podeśłnei na @ marti77@interia.pl. Z góry dziekuje... Sprawa jest dośc pilna bo w tej chwili odpalam samochodzik "na krótko" i strasznie mi sie kable nagrzewają podczas jazdy... Pozdrawiam



arab_den
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 245
Rejestracja: wt lis 21, 2006 14:54
Lokalizacja: pow.Przemyśl
Kontakt:

Re: Wymiana stacyjki MKII

Post autor: arab_den » pt sty 12, 2007 13:55

Pawel Golf II pisze: kluczyk wchodzi nie cały i w żaden sposób nie daję sie przekręcić!!!...
A nie uzywałeś czasm jekigos smarowidła w sprayu. Nie daj Boże nie psikajcie nic w stacyjke żadnymi środkami typu WD40, kolega sobie popsykał i wkładka do wymiany, wypłukuje się smar na zapadkach i się potem zacinają, 2 godzinki wkładał kluczyk.
Pozdro


Oo===w===oO

pietia-gce
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: pn sty 22, 2007 19:05
Lokalizacja: mikołów

Post autor: pietia-gce » czw lut 15, 2007 16:13

Sam bębenek da się wymienić. Trzeba tylko w odpowiednim miejscu wywiercić otworek, żeby przez niego wcisnąć sprężynę osadczą (taka blaszka, siedzi w podtoczeniu) i wtedy wyciągasz za lekko przekręcony kluczyk. Co do położenia, miałem rozmierzone, ale wcięło mi ten rysunek, sorki.

A, i nie warto zakładać zamienników za 50 zł. Padają po 2 dniach (np. przestaje działać blokada kierownicy, przerabiałem temat).
Byłbym bardzo wdzięczny za ten rysynek .Dziś w nocy mialem włamanie gnojowi odjechać sie nie udało ,stacyjka i nawiem do wymiany ;]


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84264&start=45]Mój Dragongreen[/url]

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » czw lut 15, 2007 20:27

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9a2 ... 051ff.html tu masz tylko wierć wiertłem 3 , i wierć od strony kolumny kierowniczej



pietia-gce
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: pn sty 22, 2007 19:05
Lokalizacja: mikołów

Post autor: pietia-gce » pt lut 16, 2007 01:35

http://www.fotosik.pl/pok...d0acc051ff.html tu masz tylko wierć wiertłem 3 , i wierć od strony kolumny kierowniczej
Dzięki niestety punkt dawać może tylko założyciel tematu :(


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84264&start=45]Mój Dragongreen[/url]

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pt lut 16, 2007 11:13

nie ma sprawy , chodzi o to zeby pomóc

[ Dodano: 16 Lut 2007 11:52 ]
Obrazek



Dydzio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: ndz wrz 07, 2008 07:41
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Dydzio » pn lis 17, 2008 10:09

Problem jak wcześniej, tylko bardziej... laiczny;]
Które przewody zewrzeć, żeby uruchomić MKII?
W nocy miałem włamanie muszę dojechać do mechanika...
Powiedzcie mi jeszcze, czy konieczna będzie wymiana (i tutaj kolejny przykład mojej niewiedzy) "części" kierownicy ze stacyjką, jeśli skur.... znaczy włamywacz rozwalił "wkładkę" razem z częścią mocującą? Ciężko mi opisać, o co mi chodzi... Generalnie jak normalnie wkładka była naokoło objęta metalem, teraz połowa jest wyłamana...

Z góry dzięki za pomoc.



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pn lis 17, 2008 21:30

Dydzio pisze:Które przewody zewrzeć, żeby uruchomić MKII?
- wszystkie....
Poważnie - tylko jeden z nich jest od rozrusznika, więc ten tylko na chwilę, a resztę połącz razem. Od rozrusznika jest czerowno - czarny jak dobrze pamiętam. Możesz zewrzeć tylko czerny i czerwony, ale wtddy nie będą działął różne urządzenia w aucie (np. światła).


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

lobik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: sob gru 13, 2008 15:59
Lokalizacja: Katowice

Post autor: lobik » sob gru 13, 2008 16:28

Witam!

Czy ten otwór można wywiercić bez zdejmowania stacyjki?
Wczoraj wyłączył się silnik w czasie jazdy. Po zatrzymaniu na poboczu nie mogłem przekręcić kluczyka w pozycję 0, co wiąże sięz tym, że kluczyk został uwięziony w stacyjce.

Chcę wyciągnąć wkład stacyjki, żeby uratować kluczyk, bo to jedyny jaki mam. Konieczne jest całkowite zdemontowanie stacyjki, czy można wiercić od dołu kiedy jest jeszcze nie ruszona z kolumny?

z góry dziękuję za odpowiedź

pozdrawiam



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » sob gru 13, 2008 18:00

Da się wywiercić bez zdejmowania stacyjki. Przynajmniej tak zrobił gość, który mi to naprawiał. Jeżeli Tobie na dorobieniu kluczyka, to zawsze możesz wyciagnąć bębenek z zamka - i wg niego dorobić kluczyk.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

szczepan03
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: czw lut 14, 2008 09:26
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: szczepan03 » pn mar 02, 2009 17:17

Witam.
Poradźcie jak wymienić wkładkę w stacyjce? Z drzwiami i klapą może dam rade, ale jak z tą stacyjką? trzeba ściągać kierownicę?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 279 gości