CLIMATRONIC W VW Golf IV TDI 2000r.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Pabllo28
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: wt gru 05, 2006 10:51
Lokalizacja: Warszawa

CLIMATRONIC W VW Golf IV TDI 2000r.

Post autor: Pabllo28 » pt sty 12, 2007 09:40

Witam serdecznie! jestem posiadaczem Golfika od kilku miesiecy i chcialbym aby ktos mi wytlumaczyl jak jeżdzic zimą z Climatronikiem? Do czego służy ECON a do czego AUTO? Na czym polega rużnica i na czym jest lepiej jeżdzić? Jak to wszystko powinno działać? Za odpowiedzi serdecznie dziekuje.



76marek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pt sty 20, 2006 11:16
Lokalizacja: bielsko

Post autor: 76marek » pt sty 12, 2007 09:50

Auto oznacza wlaczona klime kiedy nie ma zadnego napisu klima tez dziala.A jak wyswietla sie napis econ wtedy klima jest wylaczona



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » pt sty 12, 2007 11:39

jak nie potrzebujesz klimy to wciskasz econ i ustawiasz temp. i tyle roboty:) chyba ze właczasz nawiew na przednia szybe to wtedy sie wlączy klima ale wystarczy wcisnac econ zeby ja wylączyć. Wtedy sterujesz tylko temperatura i predkoscia nawiewu.


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » pt sty 12, 2007 12:24

Tak jak koledzy pisza, w kilmatroniku klima się załącza i wyłącza automatycznie, reguluje sobie temperature. Jak nacisniej ECO wyłączysz ją. Eco tzn. pewnie economika :grin: bo autko przy wyłączonej klimie pali nawet mniej o 1 l. Tesciu w C-klasie tez ma ECo. teraz C-klasa paliłą mu w miescie 15l :crazy: ma teraz nacisniete ECO i spalanko spadło do 12,8l. Moze czasami robi się za gorąco ale mozna sobie przeciez przykrecic ogrzewanko :grin:



KakarottoBDG
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: czw lis 26, 2009 00:19
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: KakarottoBDG » czw lis 26, 2009 00:53

Witam!
Drodzy koledzy mam jedno pytanie:)
mam fabryczna manualna klime.... co trzeba zrobic zeby przerobic ja na climatronic sam panel wystarczy ..? duzo roboty z ty jest?



Awatar użytkownika
wojtek98
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: śr lip 12, 2006 18:54
Lokalizacja: Dolnyslask-Nord / Milicz
Kontakt:

Post autor: wojtek98 » czw lis 26, 2009 21:00



Niema jak to stary dobry VW !

bambi001
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 10:51
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: bambi001 » czw lis 26, 2009 21:15

Jeszcze jak jest ponizej 5 stopni to tez sprezarka nie działa... i czas od czasu pasuje klime wlaczyc na chwile zeby sprezarka miala smarowanie..



jakto

Post autor: jakto » czw lut 04, 2010 23:18

bambi001 pisze:Jeszcze jak jest ponizej 5 stopni to tez sprezarka nie działa... i czas od czasu pasuje klime wlaczyc na chwile zeby sprezarka miala smarowanie..
To jak ją uruchomić skoro przez zimę temperatura caly czas na minusie.
Mam rozumieć, że poniżej 5 stopni szyb nie odparuję Climą?????



Awatar użytkownika
Yuri
Forum Master
Forum Master
Posty: 1249
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 02:02
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Yuri » pt lut 05, 2010 00:05

jakto pisze:
bambi001 pisze:Jeszcze jak jest ponizej 5 stopni to tez sprezarka nie działa... i czas od czasu pasuje klime wlaczyc na chwile zeby sprezarka miala smarowanie..
To jak ją uruchomić skoro przez zimę temperatura caly czas na minusie.
Mam rozumieć, że poniżej 5 stopni szyb nie odparuję Climą?????
No jak sprężarka się nie załącza to proste, że nie. Z resztą w zimę, przy ujemnych temp. to bardziej na szyby działa zwykłe ciepłe powietrze, a nie klimatyzowane. A jak szyby parują to raczej wina filtra kabinowego, a nie braku klimy. Ja zmieniam regularnie i autentycznie nie pamiętam kiedy mi ostatnio jakakolwiek szyba zaparowała.
jakto pisze:To jak ją uruchomić skoro przez zimę temperatura caly czas na minusie.
Jedyne wyjście to postawić w ciepłym miejscu (garaż, parking podziemny) na jakiś czas i wtedy załączyć. Nawet jest to wskazane, żeby w zimie raz na jakiś czas sprężarka sobie pochodziła.
Ostatnio zmieniony pt lut 05, 2010 00:06 przez Yuri, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » pt lut 05, 2010 00:12

Proponuję pożyczyć od siostry czy mamy suszarkę do włosów i lekko podgrzać czujnik temperatury zewnętrznej - klima popracuje chwilę i każdy będzie zadowolony: autko i właściciel :bigok:



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » pt lut 05, 2010 00:13

Yuri pisze:
jakto pisze:
bambi001 pisze:Jeszcze jak jest ponizej 5 stopni to tez sprezarka nie działa... i czas od czasu pasuje klime wlaczyc na chwile zeby sprezarka miala smarowanie..
To jak ją uruchomić skoro przez zimę temperatura caly czas na minusie.
Mam rozumieć, że poniżej 5 stopni szyb nie odparuję Climą?????
No jak sprężarka się nie załącza to proste, że nie. Z resztą w zimę, przy ujemnych temp. to bardziej na szyby działa zwykłe ciepłe powietrze, a nie klimatyzowane. A jak szyby parują to raczej wina filtra kabinowego, a nie braku klimy. Ja zmieniam regularnie i autentycznie nie pamiętam kiedy mi ostatnio jakakolwiek szyba zaparowała.
jakto pisze:To jak ją uruchomić skoro przez zimę temperatura caly czas na minusie.
Jedyne wyjście to postawić w ciepłym miejscu (garaż, parking podziemny) na jakiś czas i wtedy załączyć. Nawet jest to wskazane, żeby w zimie raz na jakiś czas sprężarka sobie pochodziła.
Nie tylko kabinowego :chytry: ale też uwalonego silniczka od regulacji klapy pod filtrem .. od obiegów ... Temat wałkowany tyle razy ,że nie chce mi się nawet o tym pisać.


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » pt lut 05, 2010 01:23

Zico63b pisze:lekko podgrzać czujnik temperatury zewnętrznej
myślisz, że to zadziała ??
Climatronic korzysta z dwóch czujników...z tego w zderzaku i drugiego pod filtrem kabinowym. Jeżeli różnica temperatur z tych dwóch czujników jest 10 lub więcej stopni to Climatronic uznaje, że jest awaria...i właśnie tutaj nie wiem czy w takim przypadku klima się załączy??



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » pt lut 05, 2010 01:35

Dlatego piszę lekko, choć zdaję sobie sprawę z trudności trafienia z siłą podgrzewania.
Ale załóżmy iż temperatura powietrza wynosi -4°C (w południe w sobotę jest to możliwe) - to potrzeba zaledwie 9°C. Przy mniejszym mrozie jeszcze mniej.
To wyjście awaryjne dla nieposiadających garażu lub dostępu do garażu - nie stała metoda.



poolak2006
Forum Master
Forum Master
Posty: 1646
Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń

Post autor: poolak2006 » pt lut 05, 2010 02:13

To może zadziałać bo suszara daje baaardzo ciepłe powietrze więc czemu nie ... ustaw klimę wszystko jak się należy i idź podgrzewać dopiero, powinno zadziałać.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 222 gości