1.6 turbo diesel jakiś tuning ?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Użytkownik
- Posty: 450
- Rejestracja: wt gru 28, 2004 16:17
- Lokalizacja: SK
- Auto: mk4 variant
- Silnik: axr
1.6 turbo diesel jakiś tuning ?
Jechałem wczroaj mk2 z TD 1.6 silnik JR. Niby te 70 koni, ale auto ma 220 tys na blacie przebiegu. Turbo ładnie chodzi, fajny dźwięk wydaje no i ma ciąg jeszcze. TAk sie zastanawiam czy opłaca sie intercoolera dokładać ? te fabryczne z intercoolerem to mialy niby 80 km. Ale jak moze sama chłodnica powietrza dać 80 koni ? Opłaca sie dokładać? słyszałem ze to koszt 500 zł.
nom dokładnie za 200 stowki juz masz pokaznego interka,no tylko oryginalne rury kosztuja ale jak poszukasz to tez tanio dostaniesz ale pokombinujszesz to z czegos podpasujesz tylko zebys PCV nie zakladał :D:D...powodzonka...
Golf III GTI 20 JAHRE AFN+0.216+chips niehamowany jeszcze.
Golf III VARIANT 96' ALH +
I tak o to całe moje życie kręci się wokół tych trzech literek "TDI" :D:D:D
Golf III VARIANT 96' ALH +
I tak o to całe moje życie kręci się wokół tych trzech literek "TDI" :D:D:D
- king66
- Użytkownik
- Posty: 252
- Rejestracja: pt lis 26, 2004 11:56
- Lokalizacja: chełmno, kuj-pom
- Kontakt:
heh temat walkowany wzdluz i wszerz...
kiedys opisalem na forum wszystkie roznice...
prawda jest taka...
aby zrobic z JR 70KM SB 80KM albo RA 80KM to:
musisz miec inny walek rozrzadu...
inne turbo...
inny uklad chlodzenia...
no i to najwazniejsze intercooler
dlaczego??
bo w RA SB jest turbina chlodzona woda w JR powietrzem a co za tym idzie jest dodatkowy obieg wody i dodatkowy termostat...
dodatkowo katy otwarcia zaworow wylotowych sa inne... w JR jest 5 st.w SB RA jest 7 st. a ssace maja 13 st.w JR a w SB RA 14st.
a typ silnika RA SB rozni sie miedzy soba pompa wtryskowa... z JR jest w SB a w RA ta co byla w 1V (TD 60KM z kat.)
reasumujac: aby to wszystko mialo rece i nogi jest duzo pierdul
a sam IC napewno cos da ale nie wiem czy turbo to wytrzyma...
kiedys opisalem na forum wszystkie roznice...
prawda jest taka...
aby zrobic z JR 70KM SB 80KM albo RA 80KM to:
musisz miec inny walek rozrzadu...
inne turbo...
inny uklad chlodzenia...
no i to najwazniejsze intercooler
dlaczego??
bo w RA SB jest turbina chlodzona woda w JR powietrzem a co za tym idzie jest dodatkowy obieg wody i dodatkowy termostat...
dodatkowo katy otwarcia zaworow wylotowych sa inne... w JR jest 5 st.w SB RA jest 7 st. a ssace maja 13 st.w JR a w SB RA 14st.
a typ silnika RA SB rozni sie miedzy soba pompa wtryskowa... z JR jest w SB a w RA ta co byla w 1V (TD 60KM z kat.)
reasumujac: aby to wszystko mialo rece i nogi jest duzo pierdul
a sam IC napewno cos da ale nie wiem czy turbo to wytrzyma...
tak naprawdę to tylko M-B W114280CE albo carrera911 72' ...oba mnie kręcą (MB, VAG, PORSCHE... reszta to podróba)
-
- Użytkownik
- Posty: 450
- Rejestracja: wt gru 28, 2004 16:17
- Lokalizacja: SK
- Auto: mk4 variant
- Silnik: axr
o kurcze..to chyba się za to nie zabieram. Jak narazie jechałem 10 minut na tym silniku. Obrotomierza nie mam, ale jak ma niskie obroty i dam gaz to nic. Dopiero później słychać turbine i rwie. Ale to i tak starczy te 70 km.
mk1 1.6D->mk2 GT special->mk3 1.6->mk3 1.8aam->mk2 GT special->mk3 GTD->mk3 GT adz->astra II->mk3 TD-> passat B4 1.8->mk3 GT TDI->mk2 GT special>mk4 SDI
moim zdaniem nie ma sensu pakowac sie w koszty za 10KM!!! Moje mk1 1.6GTD przyspiesza całkiem niezle i niejeden sie juz dziwil ze to ma niezłego kopa!!! Ja osobiscie nawet nie mysle o przeróbkach bo uwazam ze to co mam w zupełnosci mi wystarcza ale to jest moje zdanie a Ty rób co uwazasz!!! Pozdrawiam
1,6 GTD ma 70 koni,ja mialem mk2 GTD i kurde maszyna nie do zdarcia,nie ma co przy nich duzo grzebac,jak juz cos to zwiekszyc lekko dawke,ale nic po zatym,ewentyalnie interca zazucic,ale jak kto chce,napewno roznice odczujesz,i jak kolega Adzien 77,powiedzial nie jeden sie juz zdziwił ze z GTD lepiej niezadzierac :D:D:D.pozdrowka...
Golf III GTI 20 JAHRE AFN+0.216+chips niehamowany jeszcze.
Golf III VARIANT 96' ALH +
I tak o to całe moje życie kręci się wokół tych trzech literek "TDI" :D:D:D
Golf III VARIANT 96' ALH +
I tak o to całe moje życie kręci się wokół tych trzech literek "TDI" :D:D:D
- king66
- Użytkownik
- Posty: 252
- Rejestracja: pt lis 26, 2004 11:56
- Lokalizacja: chełmno, kuj-pom
- Kontakt:
tez mialem GTD 70KM tzn mam ale rozbity...
silnik jest OK mysle ze mozeby kupic jakas zdrowa bude od mk II i silnik wrzucic bo mi go baaardzo szkoda
naprawde super kreci i tez ma niezle odejscie spoko te 140-160 idzie
i widac ze te 240 000 tylko ma bo nic oleju nie bierze (brał)
silnik jest OK mysle ze mozeby kupic jakas zdrowa bude od mk II i silnik wrzucic bo mi go baaardzo szkoda
naprawde super kreci i tez ma niezle odejscie spoko te 140-160 idzie
i widac ze te 240 000 tylko ma bo nic oleju nie bierze (brał)
tak naprawdę to tylko M-B W114280CE albo carrera911 72' ...oba mnie kręcą (MB, VAG, PORSCHE... reszta to podróba)
-
- Użytkownik
- Posty: 450
- Rejestracja: wt gru 28, 2004 16:17
- Lokalizacja: SK
- Auto: mk4 variant
- Silnik: axr
Hmm a czym się różni GTD od TD ( numery JR, ma 70 koni) skoro ten i ten mają taką samą moc?
Czy to wersja samochodu tylko, może GT (chodzi o benzynowe 1.8 i lepsze wyposarzenie) z silnikiem diesla ?
Czy to wersja samochodu tylko, może GT (chodzi o benzynowe 1.8 i lepsze wyposarzenie) z silnikiem diesla ?
mk1 1.6D->mk2 GT special->mk3 1.6->mk3 1.8aam->mk2 GT special->mk3 GTD->mk3 GT adz->astra II->mk3 TD-> passat B4 1.8->mk3 GT TDI->mk2 GT special>mk4 SDI
- Michael G60
- Forum Master
- Posty: 1332
- Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
- Lokalizacja: (RBR...)
- Kontakt:
w TD pewnie niemasz nic tak jak ja mialem golas typowy nudysta w srodku zascianek maxymalny
dopiero teraz jakos wyglada po ludzku prawie jak GTD tylko kierowajki mi brakuje jakies normalnej
jedna mam na oku od wersji GL tylko czasu brak zeby podskoczyc i załozyc:(
pozatym niewydaje mi sie zeby RA mial taka sama pompe jak 1V skoro tam niema regulacji dawki paliwa to moc tego iesla bedzie mniejsza ta pompa jest biedna jak to jest bo z SB mam do czynienia ale RA jeszcze niewidzialem
dopiero teraz jakos wyglada po ludzku prawie jak GTD tylko kierowajki mi brakuje jakies normalnej
jedna mam na oku od wersji GL tylko czasu brak zeby podskoczyc i załozyc:(
pozatym niewydaje mi sie zeby RA mial taka sama pompe jak 1V skoro tam niema regulacji dawki paliwa to moc tego iesla bedzie mniejsza ta pompa jest biedna jak to jest bo z SB mam do czynienia ale RA jeszcze niewidzialem
GTD to wersja GT tylko ze z motorem diesla...i sa lepiej wypsazone niz normalne mk2,tak jak kazda wersja GT wspomaganie, i takie tam pierdołki...tzw. pakiet GT
Golf III GTI 20 JAHRE AFN+0.216+chips niehamowany jeszcze.
Golf III VARIANT 96' ALH +
I tak o to całe moje życie kręci się wokół tych trzech literek "TDI" :D:D:D
Golf III VARIANT 96' ALH +
I tak o to całe moje życie kręci się wokół tych trzech literek "TDI" :D:D:D
- king66
- Użytkownik
- Posty: 252
- Rejestracja: pt lis 26, 2004 11:56
- Lokalizacja: chełmno, kuj-pom
- Kontakt:
miekka deska, kubelki, obrotek, lotka na klapie aluski albo standart 14" stalowe czasem elektryka (szyby lustra) wspomaganie kierownicy
aha moj GTD mial tylko wspome bo ktos go zanim kupilem go rozszabrowal w srodku a wspomy bez kanalu nie wykreci...
ogolnie bardzo fajna fura...
szukam drugiej takiej ...innej nie chce moze trafie ta SB lub RA 80KM
to co najfajniejsze 4,5l/100km i smiga lepiej jak niejedna benzyna i ten swist turbiny
aha moj GTD mial tylko wspome bo ktos go zanim kupilem go rozszabrowal w srodku a wspomy bez kanalu nie wykreci...
ogolnie bardzo fajna fura...
szukam drugiej takiej ...innej nie chce moze trafie ta SB lub RA 80KM
to co najfajniejsze 4,5l/100km i smiga lepiej jak niejedna benzyna i ten swist turbiny
tak naprawdę to tylko M-B W114280CE albo carrera911 72' ...oba mnie kręcą (MB, VAG, PORSCHE... reszta to podróba)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 278 gości